sprettball Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Samboer har det siste halve året svetta mye under armene. Han er veldig nøye med hygeine, deo og dusjer og skifter ofte... men hvordan bli kvitt selve problemet? Har bedt han teste å gå helt uten deo noen dager for å se om det hjelper, men han mente det ikke var noe forskjell. Finnes det noen spesielle deodoranter, helsekost, kjerringråd som kan helbrede dette prolembet tro?
Arwen Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Yerka - fås kjøpt hos Cubus og Vita (tror jeg)
Gjest gjesta Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Anbefaler også Yerka. Jeg kjøper på Cubus. Der koster 1 flaske 162,- kr. Men den er verd hver krone. Man blir helt svett-fri! Helt genialt. Jeg har fått "ett nytt liv" etter at jeg begynte med den.
Gjest Kitten Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Aluminiumsklorid fåes kjøpt på apoteket, jeg vil anbefale det på det sterkeaste.. Men prøv yerka først, for den er mildere enn ren alu.klorid.
Celiclya Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Hvordan virker Yerka i forhold til aluminiumsklorid? Jeg har brukt sistnevnte litt, men den funket bare i starten egentlig.Dessuten svir den noe så innmarri og jeg blir rød og sår under armene (ikke pent, eller særlig godt!) Brukes Yerka som aluminiumsklorid, eller mer som en vanlig deodorant?
Gjest gjesta Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Dessuten svir den noe så innmarri og jeg blir rød og sår under armene (ikke pent, eller særlig godt!) Etter at jeg la bort høvelen og begynte med hårfjerningskrem under armene, kjenner jeg ingenting av aluminiumkloriden. (Yerka gjorde dessverre ingenting for meg, men Mr. Aluminiumklorid og jeg har vært bestevenner i over to år.)
Gjest Kitten Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Hvordan virker Yerka i forhold til aluminiumsklorid? Jeg har brukt sistnevnte litt, men den funket bare i starten egentlig.Dessuten svir den noe så innmarri og jeg blir rød og sår under armene (ikke pent, eller særlig godt!) Brukes Yerka som aluminiumsklorid, eller mer som en vanlig deodorant? ← Yerka skal påføres armhulen med en bomullsdott, det er flytende. Det må brukes oftere enn aluminiumsklorid, men etterhvert sjeldnere enn vanlig deo. Jeg bruker alu.klo. og er kjempefornøyd med det, det var mer ubehagelig i starten da jeg brukte for mye(det jeg trodde var et tynt lag..), og kanskje var ganske nybarbert under armener og ikke helt tørr...Disse 3 tingene er VELDIG viktig! Særlig at man bruker tynnest mulig lag, at man bare tar påbittelitt og smører det utover. Jeg må bare smøre på ca hver 14. dag nå, i starten måtte jeg gjøre det hver 4.
Gjest Kitten Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Forresten, ellers vil jeg anbefale biotherm deodorant til han!
lillesky Skrevet 29. august 2006 #9 Skrevet 29. august 2006 Samme gjør min sambo. Han har en fysisk anstrengende jobb, og jeg tror det er bedre at han får svettet det ut enn å bruke svettehemmende midler.
Gjest Kitten Skrevet 29. august 2006 #10 Skrevet 29. august 2006 Selv om man bruker aluminiumsklorid/ yerka for å dempe svettingen, så kommer den jo ut et annet sted. Nå svetter jeg ikke under armene lengre, nå blir jeg klam over hele kroppen, og i sommer har det vært for varmt å ha håret løst.. (Fordelen er at jeg kan bruke hvilke topper/ gensere jeg vil, uten å fly rundt med DIGRE våte ringer under og rundt armhulen, slik at det syntes godst selv om armen var nede...).
Gjest Gjest_kristin_* Skrevet 29. august 2006 #12 Skrevet 29. august 2006 jeg har også fått et nytt liv etter alu, men som sagt her, svetten må ut et sted. nå svetter jeg betraktelig mer i ansiktet, føtter osv
Amanlis Skrevet 29. august 2006 #13 Skrevet 29. august 2006 Jeg er Yerka er blitt godt kjent de siste åra, og det har en utmerket effekt på meg. Jeg bruker ikke parfymeholdige produkter under armene for det kan påvirke svettekjertlene. Jeg ville anbefalt kjæresten din å prøve parfymefri deodorant og evt parfynefri såpe under armene. Samt Yerka eller Aliminiumsklorid.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #14 Skrevet 30. august 2006 Samboer har det siste halve året svetta mye under armene. Han er veldig nøye med hygeine, deo og dusjer og skifter ofte... men hvordan bli kvitt selve problemet? Har bedt han teste å gå helt uten deo noen dager for å se om det hjelper, men han mente det ikke var noe forskjell. Finnes det noen spesielle deodoranter, helsekost, kjerringråd som kan helbrede dette prolembet tro? ← Kjøp Cliniderm Medical deo på apoteket!Hadde stort svetteproblem, men det er helt borte etter at jeg brukte den. TRenger ikke bruke den hver dag engang
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #15 Skrevet 30. august 2006 Kjøp Cliniderm Medical deo på apoteket!Hadde stort svetteproblem, men det er helt borte etter at jeg brukte den. TRenger ikke bruke den hver dag engang ← jeg mente Cosmica!!!!
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #16 Skrevet 30. august 2006 Jeg har prøvd Cosmica deodoranten i 3 dager, og er kjempefornøyd! Jeg er utrolig glad ved tanken på at jeg nå kanskje kan kjøpe topper i hva slags stoff jeg vil. Har før måtte være veldig nøye med at de var av ull, eller andre tykke og liknende materialer for ikke å svette igjennom. Er det noen som vet hvordan en deodorant kan stoppe svetting på den måten? Er jo nesten litt skremmende.. Man skulle tro man måtte svi bort noen svettekjertler eller liknende, for å få det til.
Gjest gjesta Skrevet 30. august 2006 #17 Skrevet 30. august 2006 Er det noen som vet hvordan en deodorant kan stoppe svetting på den måten? Er jo nesten litt skremmende.. Man skulle tro man måtte svi bort noen svettekjertler eller liknende, for å få det til. ← Søkte litt på Wikipedia: "Aluminum-based complexes react with the electrolytes in the sweat to form a gel plug in the duct of the sweat gland. The plugs prevent the gland from excreting liquid and are removed over time by the natural sloughing of the skin. The blockage of a large number of sweat glands reduces the amount of sweat produced in the underarms, though this may vary from person to person."
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå