Silverdancer Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Jeg begynner å bli skikkelig fortvilet. Kroppen min begynner å bli et vrak. Jeg sliter med å få sove. Det er å sovne som er det største problemet i tillegg at jeg sover veldig lett og drømmer masse helt ville ting når jeg endelig har fåt sovne. Dette fører til at jeg er helt utslitt på morgenen. Når jeg går å legger meg er jeg trøtt og gjesper, men kroppen er ikke innstilt på å sove. Jeg ligger å vrir meg i flere timer før jeg endelig slukner. Våkner gjerne tidlig igjen neste dag. Mens jeg prøver å sove føles det som om ørene mine kan høre 10 ganger bedre. Jeg ligger bare å lytter. Jeg har prøvd Valerina natt, men opplever at jeg er ganske redusert neste dag. Ønsker ikke så mye piller og slikt, men jeg lurte på om noen hadde noen tips, teknikker osv. Begynner å bli ganske desperat siden det nå går ut over både kropp og sjel.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Jeg begynner å bli skikkelig fortvilet. Kroppen min begynner å bli et vrak. Jeg sliter med å få sove. Det er å sovne som er det største problemet i tillegg at jeg sover veldig lett og drømmer masse helt ville ting når jeg endelig har fåt sovne. Dette fører til at jeg er helt utslitt på morgenen. Når jeg går å legger meg er jeg trøtt og gjesper, men kroppen er ikke innstilt på å sove. Jeg ligger å vrir meg i flere timer før jeg endelig slukner. Våkner gjerne tidlig igjen neste dag. Mens jeg prøver å sove føles det som om ørene mine kan høre 10 ganger bedre. Jeg ligger bare å lytter. Jeg har prøvd Valerina natt, men opplever at jeg er ganske redusert neste dag. Ønsker ikke så mye piller og slikt, men jeg lurte på om noen hadde noen tips, teknikker osv. Begynner å bli ganske desperat siden det nå går ut over både kropp og sjel. ← prøvd den gammedagse treklubba? neida, bare en spøk. (vurderer den selv avogtil) Skriver at du ligger og vrir deg i timesvis. Ikke gjør det, det har ingen hensikt. Stå heller opp igjen en 30-40 og prøv igjen. Sovemedisin i kortere perioder kan prøves, men der har du avhengighetsproblematikken igjen. Skaff deg rolig musikk, meditasjons eller rolig klassisk musikk som du kan høre en stund FØR du legger. Kamille te, smaker drit men fungerer tildels. unngå engasjerende aktiviteter som girer opp kroppen. ikke røyk eller kaffe ca 2 timer før leggetid. Avslutt kvelden med noe positivt, unngå negative frekvenser. Noen liker varme dusjer for å sove, det funker ikke på meg. Blir bare varm og da får jeg vertfall ikke sove. Opplever du mye negativt for tiden? Isåfall kan det være lurt å ta en tur til legen hvis du er deprimert e.l. Kanskje han da skriver ut antidepressiva som du kan bruke en stund. Jeg er skeptisk til sånt fordi det er så utrolig lett å få skrevet slikt ut. Dessuten er det lett å få abstinens når du slutter. Det er noen som har nytten av og som gjerne trenger det, men det får være opp til hver enkelt å vurdere om de har behov for slikt. mvh insomni eksperten (av erfaring;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå