Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Har vært og levert blodprøve med tanke på å bli blodgiver. Tenkte at det skulle være grei skuring, da jeg er frisk og rask og i min beste alder. Men nå er det nesten to måneder siden jeg leverte prøven, og har enda ikke hørt noe fra dem. Er litt engstelig for om de fant noen uhumskheter i blodet mitt, men bør de ikke i så tilfelle ta kontakt med meg og underette meg om noe sånt? Er litt bekymra nå.
Arkana Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Det tar litt tid å sjekke blodet ditt, to mnd er ikke lenge. Du vil selvsagt få beskjed om de finne noe unormalt, har du ikke hørt fra dem kan du anta at alt er fint.
Saeria Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Du kan nok bare slappe av. Selv leverte jeg inn et par prøveglass da jeg var på prøvetapping, og noen mnd. etterpå fikk jeg innkalling til min første ordentlige givertime. Har nå vært blodgiver i over et år og jeg synes det er en fin måte å bidra litt i samfunnet. Oppfordrer alle som kan til å melde seg i dag! Vi trenger virkelig flere blodgivere i dette landet.
Malama Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Da jeg leverte mine "prøver" fikk jeg beskjed om at jeg ville bli innkalt etter 3 måneder, så to måneder er ingen grunn til å stresse. Men da det var passert tre måneder, min kjære som var til prøvetaking et par uker etter meg hadde fått sin første innkalling, så begynte jeg å lure (og ja, jeg også tenkte "er det noe galt med meg, burde de ikke da si fra? Så det er nok en normal raksjon) Jeg kontakta dem, og jeg hadde visst ved en feil blitt "arkivert uten å bli aktivert". Men, så snart jeg sa fra så ordna de det, og jeg fikk innkalling få dager senere. Vent en måneds tid, så ringer du dem og spør, det er min anbefaling. Antakeig hører du fra dem snart, så du slipper nok å ringe. Minner meg på at jeg burde vurdere å kontakte dem igjen, det er 3 måneder siden siste tapping. De sier vi skal si fra etter tre måender. Men jeg får erfaringsmessig innkalling hver 4. måned jeg da, så jeg vet ikke om jeg stresser med å mase på dem. Det er uansett altså helt normalt at det går ca e3 månder, så ikke bekymre deg før om en drøy måned, og i så fall kontaket du dem bare
Gjest Frk. Grønn Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Meldte meg som blodgiver i sommer, men de tar ikke inn nye blodgivere om sommeren, så jeg skulle få innkalling i august/september, så nå venter jeg spent :icon_smile:
Gjest Virvel Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 Malama har helt rett; det er fortsatt tre måneders karantene for nye givere, men det kommer snart en regelendring som gjør at nye givere blir innkalt tidligere. (Men uansett skader det garantert ikke å mase litt på dem, jeg ble faktisk "glemt" da jeg først meldte meg som blodgiver.)
La Luna Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Jepp, tre måneders karantene, men så bra at den skal bli endra da noen som veit om regelen om piercing i slimhinner skal bli endra etterhvert og eller....
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 Takk for svar, bra å høre at det ikke behøver å være noe galt selv om det har gått litt tid. Skal vente litt til, så tar jeg og ringer dem om jeg ikke hører noe. Vil oppfordre alle andre til også å melde seg som giver, en liten innsats kan utgjøre forskjellen på liv og død for noen, så meld dere som blodgiver.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 Var oppe på sykehuset og skulle melde meg opp, men fikk dessverre ikke lov pga tabletter jeg tar daglig. Hadde planer om å melde meg opp som benmargsdonor også, men der røk dessverre den planen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå