Vingedama Skrevet 29. august 2006 #21 Skrevet 29. august 2006 Ja, og tror jeg har fått takkekort fra nesten alle jeg har gitt til. Jeg gir alltid fødselspresang til nykomlingene blant slekt og venner fordi det ikke er gitt at det blir dåp. Blir det dåp gir jeg heller en presang til, siden jeg synes det er ekstra stas med dåp. Er oppdratt til å takke for meg, og skrev alltid takkekort etter bursdag og jul. Ikke med bilde og greier, selvsagt... Jeg syntes nemlig det var litt skummelt å ringe og takke, så da ble det kort. Sitter i englemargen at man skal takke. Dessuten så samler jeg på babybilder
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. august 2006 #22 Skrevet 29. august 2006 Sendte ut takkekort til dem vi fikk gaver av etter fødselen. Hadde verken dåp eller navnefest.
tingeling Skrevet 29. august 2006 #23 Skrevet 29. august 2006 Trodde det var en selvfølge, jeg. (og moren min fikk faktisk en telefon fra en sær tante som etterlyste takkekort fra oss... jeg var tydeligvis ikke rask nok... ) tingeling
Cathie Skrevet 29. august 2006 #24 Skrevet 29. august 2006 Akkurat det her tror jeg at jeg er litt sår på... (sikkert litt graviditetshormoner inne i bildet også) Men nå på slutten av svangerskapet er jeg så sliten at jeg knapt orker å stå opp av senga enkelte dager, og jeg har mine tvil på at det blir så mye bedre før etter et par måneder etter fødselen. Så tanken på å drive å lage og skrive 50 - 100 takkekort til alle som har vært innom/sendt en liten ting får meg allerede til å gråte! Hvertfall siden jeg pratet med noen for ikke lenge siden som hadde reagert så sterkt på at de ikke hadde fått noe takkekort for gaven enda, ungen var jo tross allt snart et halvt år! Selvfølgelig har jeg lyst å gi takkekort til de som gir gaver!! Og jeg kommer til å gjøre så godt jeg bare kan, men syns det er så trist med sånne kommentarer om at det er en selvfølge uten å tenke på at mamman/pappan kanskje har en vanskelig periode med lite søvn og mye kaos, og at det faktisk er en god del jobb da!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. august 2006 #25 Skrevet 29. august 2006 Akkurat det her tror jeg at jeg er litt sår på... (sikkert litt graviditetshormoner inne i bildet også) Men nå på slutten av svangerskapet er jeg så sliten at jeg knapt orker å stå opp av senga enkelte dager, og jeg har mine tvil på at det blir så mye bedre før etter et par måneder etter fødselen. Så tanken på å drive å lage og skrive 50 - 100 takkekort til alle som har vært innom/sendt en liten ting får meg allerede til å gråte! Hvertfall siden jeg pratet med noen for ikke lenge siden som hadde reagert så sterkt på at de ikke hadde fått noe takkekort for gaven enda, ungen var jo tross allt snart et halvt år! Selvfølgelig har jeg lyst å gi takkekort til de som gir gaver!! Og jeg kommer til å gjøre så godt jeg bare kan, men syns det er så trist med sånne kommentarer om at det er en selvfølge uten å tenke på at mamman/pappan kanskje har en vanskelig periode med lite søvn og mye kaos, og at det faktisk er en god del jobb da! ← Bestill ferdige fotokort med tekst fra f. eks Fotoknudsen, og så kan du heller lage en fem-seks "ordentlige" kort til de nærmeste Det gjorde jeg. Alle var happy.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #26 Skrevet 29. august 2006 Akkurat det her tror jeg at jeg er litt sår på... (sikkert litt graviditetshormoner inne i bildet også) Men nå på slutten av svangerskapet er jeg så sliten at jeg knapt orker å stå opp av senga enkelte dager, og jeg har mine tvil på at det blir så mye bedre før etter et par måneder etter fødselen. Så tanken på å drive å lage og skrive 50 - 100 takkekort til alle som har vært innom/sendt en liten ting får meg allerede til å gråte! Hvertfall siden jeg pratet med noen for ikke lenge siden som hadde reagert så sterkt på at de ikke hadde fått noe takkekort for gaven enda, ungen var jo tross allt snart et halvt år! Selvfølgelig har jeg lyst å gi takkekort til de som gir gaver!! Og jeg kommer til å gjøre så godt jeg bare kan, men syns det er så trist med sånne kommentarer om at det er en selvfølge uten å tenke på at mamman/pappan kanskje har en vanskelig periode med lite søvn og mye kaos, og at det faktisk er en god del jobb da! ← Jeg har ikke barn selv, men jeg har ikke i det hele tatt forventet kort når jeg har gitt fødsels eler barselsgaver. jeg tror de fleste har forståelse for at det er en slitsom tid, og at man kan gå litt i surr angående hvem man har fått gave av - og størrelse på gave varierer vel fra en blomst til diverse klær, og noe til mor/far.... Og gavene kommer vel spredd over et større tidsrom, så man må skrive et kort én dag, et annet tre uker seinere, om man skal holde seg ajour (lister går selvsagt an, men...). I dåp er det jo mer formelt; da får man gjerne spesielle ting til ungen, og man holder vel lettere oversikt over gavene. Da er det lettere å sette seg ned én dag og skrive takkekort, så det synes jeg man skal.
Arwen Skrevet 30. august 2006 Forfatter #27 Skrevet 30. august 2006 Akkurat det her tror jeg at jeg er litt sår på... (sikkert litt graviditetshormoner inne i bildet også) Men nå på slutten av svangerskapet er jeg så sliten at jeg knapt orker å stå opp av senga enkelte dager, og jeg har mine tvil på at det blir så mye bedre før etter et par måneder etter fødselen. Så tanken på å drive å lage og skrive 50 - 100 takkekort til alle som har vært innom/sendt en liten ting får meg allerede til å gråte! Hvertfall siden jeg pratet med noen for ikke lenge siden som hadde reagert så sterkt på at de ikke hadde fått noe takkekort for gaven enda, ungen var jo tross allt snart et halvt år! Selvfølgelig har jeg lyst å gi takkekort til de som gir gaver!! Og jeg kommer til å gjøre så godt jeg bare kan, men syns det er så trist med sånne kommentarer om at det er en selvfølge uten å tenke på at mamman/pappan kanskje har en vanskelig periode med lite søvn og mye kaos, og at det faktisk er en god del jobb da! ← Jeg forventer ikke takkekort for barselgaven, kun for dåpsgaven. Det trodde jeg var vanlig høfflighet.
tingeling Skrevet 30. august 2006 #28 Skrevet 30. august 2006 Det trenger ikke å være så ille å sende takkekort. (jeg var i skikkelig dårlig form, og det løste seg). Man kan som sagt bestille fine kort med ferdig tekst, og bestille mange nok til at man har til alle de som kommer etterhvert. Det kan bli ganske mange, men kortene koster jo ikke all verden, så om man bestiller 50 kort i stedet for 30 så utgjør det ikke så mye. Og så kan man, som jeg, henge et ark på kjøleskapet, hvor man skriver opp hva man fikk av hvem, og krysser av når man har sendt avgårde kortet. (pappan kan også bidra ) tingeling
Gjest Gjest1 Skrevet 30. august 2006 #29 Skrevet 30. august 2006 Jada, pappaen kan også bidra. Og disse ferdigtrykte som noen nevner her er jo mer enn bra nok. Jeg fikk det av en venninne sist. Et rosa kort med bilde av jenta på, og en tekst hvor det stod "Takk for gaven jeg fikk da jeg ble født. Hilsen XXX (barnets navn)". Trenger ikke være vanskeligere enn det. Er man helt utslitt kan man jo ringe noen venninner en tid etter fødselen og spørre om de vil kome på kveldsmat en kveld, og spørre om de kan hjelpe til å skrive på konvoluttene. Sånt gjør vi for hverandre blant mine venner hvis det trengs ihvertfall.
Kykkelikokos Skrevet 30. august 2006 #30 Skrevet 30. august 2006 I alle dager. Denne "skikken" har gått meg hus forbi. Trodde ikke det var vanlig å sende ut takkekort for barselsgaver.. Dåpsgaver er noe annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå