Gjest Huldali Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Jeg skal til vurderingssamtale på en poliklinikk snart Noen som har vært på dette før og vet hva de spør om og lignende? Er det for å vurdere hvor snart jeg skal få psykolog i forhold til hvordan min tilstand er? Sist jeg gikk til psykolog trengte jeg ikke det, kom ført rett til en psykolog. Da jeg byttet kom jeg til en “akuttsamtale” og en uke etter fikk jeg psykolog, så jeg har aldri vært innkalt til en slik “vurderingssamtale”. Må si jeg gruer meg... Noen som vet litt om dette?
strilen Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Jeg skal til vurderingssamtale på en poliklinikk snart Noen som har vært på dette før og vet hva de spør om og lignende? Er det for å vurdere hvor snart jeg skal få psykolog i forhold til hvordan min tilstand er? Sist jeg gikk til psykolog trengte jeg ikke det, kom ført rett til en psykolog. Da jeg byttet kom jeg til en “akuttsamtale” og en uke etter fikk jeg psykolog, så jeg har aldri vært innkalt til en slik “vurderingssamtale”. Må si jeg gruer meg... Noen som vet litt om dette? ← Ikke gru deg, det går helt sikkert bra. De skal kartlegge din psykiske helse akkurat nå. Hva du trenger akkurat nå, og om de kan gi deg det og eventuelt når. Det er som oftest poliklinikkens mest erfarne folk som utfører slike samtaler, så du kommer til en meget erfaren terapeut. Kan hende blir det til og med godt ? Lykke til !
Gjest Huldali Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Takk for støtten! Godt å vite at det er erfarne folk jeg skal snakke med. Nå vet jeg litt mer om hva jeg kan møte, så kanskje jeg ikke kommer til å være totalt nervevrak. Kanskje jeg skal sette opp en “ønskeliste” over hva jeg vil ha akkurat nå, må gå litt i tenkeboksen tror jeg (senga ).
Gjest Ninakanin Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Du må trolig fylle ut et skjema med ørten spørsmål om alt fra familiebakgrunn til helsetilstand til ting du vil finne rare og nesten fornærmende! Og så legger du og psykologen trolig en plan om hva som vil være fornuftig i fremtiden hva behandling angår Ingenting å frykte, med andre ord! Gratulerer med muligheten for hjelp
Gjest gjesta Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Du kommer til å få en haug med spørsmål som noen nevnte her, om famile, helse, hva du tenker om forskjellige ting, masse rart. Så lenge det ikke er akutt, er det vel mer for å finne ut hva slags behandling du skal ha, enn når det blir. Behandlingskøen må du vente i så lenge det tar. (Jeg har selv ventet i 9 måneder nå, og det kan enda ta en måned eller to før jeg får behandling.) Jeg synes disse samtalene kan være veldig ubehagelige, og man kan få en reaskjon etterpå, bli veldig sliten og deppa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå