Gjest Frk. Grønn Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Lurte på om det er noen her inne som har erfaring med nettstudier via NKS, NKI eller andre tilbydere? - Hvilke(t) kurs tok du? - Hos hvem? - Hva var positivt/negativt? - Tok du dette/disse kurs(ene) ved siden av jobb/studier? - Vil du anbefale det?
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Heisann! Jeg tok/tar humanbiologi som en del av min utdannelse til apotektekniker eller helsesekretær, jeg tok VK1 Helseservice i fjor med eksamen i vår og skal etter planen begynne på VK2 nå straks. Humanbiologi var det eneste faget jeg ikke hadde fra før og derfor måtte jeg ta det som privatist, jeg valgte da å ta det gjennom NKI. Jeg kan vel kanskje svare punktvis på spørsmålene : -Humanbiologi (enkeltfag) -NKI -Positivt: veldig bra læreopplegg med oppgaver og innleveringer, svar fra læreren veldig raskt etter innlevering, kan legge opp løpet helt selv (lager timeplan selv og slikt), kan få kontakt med andre og samarbeide f.eks via nettet eller møte dem, hvis de bor i nærheten. Du får lister over hvem som er kommet like langt som deg, og hvem som vil samarbeide. -Negativt: krever UTROLIG selvdisiplin!!! Du lager som sagt timeplan selv, og må selv sørge for å følge den... Personlig skulle jeg vært ferdig med dette faget i mai, men har til nå bare levert 1 innlevering... Jeg ser dessverre på listene at det er maaange som er i samme situasjon, de skulle levert i april og mai og vi er jo straks i september... Tror det er veldig lett å falle av lasset, for å si det sånn... -Jeg tar det ved siden av andre studier, egentlig som en del av det studiet, da... Det (apotektekniker/helsesekretær) er også en deltidsutdannelse, men der har vi samlinger en helg i måneden og vi er kjempeflinke til å samarbeide, enten via MSN eller vi møtes på lesesalen, så der går det strålende! -Tja... Som sagt, der er menge som faller fra, men jeg ser også mange som klarer å fullføre en hel utdannelse der og det med superkarakterer! Det kommer veldig an på deg som person, om du er disiplinert eller ei... Vil uansett anbefale deg å få kontakt med andre med samme mål som deg, det er litt vanskeligere å "skulke" hvis du har avtale med en annen, og ikke bare med deg selv... Personlig ville jeg nok valgt vanlig skole hvis jeg fikk valget nå... Men, som sagt, NKI er veldig seriøse med flinke lærere og utrolig rask tilbakemelding, så de kan jeg gå god for! Lykke til med valget!
Gjest Frk. Grønn Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Tusen takk for utfyllende svar, gjest! Jeg går heltid sykepleie og får sikkert nok å gjøre fremover, men jeg er utrolig sugen på ny kunnskap, så jeg lurer på om jeg kanskje skal ta nettstudier ved siden av jobben når jeg er ferdigutdannet. Skal nemlig jobbe 1/2 år før jeg kan videreutdanne meg, og da hadde det vært gøy og tatt nettstudier i mellomtiden. Da får jeg også opprettholdt vanen med å studere mens jeg venter på å kunne gå videre Flere her inne som har erfaring fra NKS/NKI eller lignende? (Gjerne de som har tatt fag innen helse/adm. og ledelse/lignende)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå