Meaty Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Skal snart besøke svigers i Belfast igjen, og denne gang har vi bestemt oss for å lage norske kjøttkaker for dem og da er jo tyttebærsyltetøy obligatorisk. Men er det lov å ta med et glass med syltetøy på flyet/ inn i Storbritannia?
Gjest Fantus Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Ikke i håndbagasjen i hvertfall. Det er jo en skummel flytende substans som kan bli en bombe vet du Jeg vet at det ikke er lov å ta med friske bær over endel landegrenser, men syltetøy er jeg usikker på.
Leo Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Jeg har hatt med meg tyttebærsyltetøy til USA og så vidt jeg vet så er det tillatt fordi syltetøy er kokt og dermed ufarlig m.h.p. plantesykdommer. Så vidt jeg husker, hadde jeg det i en plastboks for å slippe sølet hvis glasset skulle knuse, men det var kun av praktiske årsaker.
Meaty Skrevet 1. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2006 Takk for svar, da tror jeg at jeg tar sjansen
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Ellers har de tyttebærsyltetøy i IKEA sin Sweden shop hvis det finnes noen i nærheten?
Meaty Skrevet 7. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2006 Ellers har de tyttebærsyltetøy i IKEA sin Sweden shop hvis det finnes noen i nærheten? ← Det var et godt råd, men jeg synes ikke svensk tyttebærsyltetøy er like godt som det norske
Gjest Elfrida Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 Det er ut av UK det for tida ikke er lov å ta noe som helst væske eller gele, det være seg kosmetikk, sprit eller syltetøy, så lenge det ikke er kjøpt på flyplassen etter sikkerhetssjekken. Inn til UK kan du ha med syltetøy.
Gjest Fantus Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Det er ut av UK det for tida ikke er lov å ta noe som helst væske eller gele, det være seg kosmetikk, sprit eller syltetøy, så lenge det ikke er kjøpt på flyplassen etter sikkerhetssjekken. Inn til UK kan du ha med syltetøy. ← Men det gjelder vel bare håndbagasjen? Det er vel f.eks lov til å ha en flaske sjampo i kofferten som man sjekker inn? Bare lurer...
Gjest Elfrida Skrevet 10. september 2006 #9 Skrevet 10. september 2006 Ja, det gjelder bare håndbagasjen.
Gjest Fruktfat Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 (er mye bedre med rørt tyttebær da, ikke kokt... )
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #11 Skrevet 13. september 2006 Det var et godt råd, men jeg synes ikke svensk tyttebærsyltetøy er like godt som det norske ← .....og forskjellen er??? smaken??? tyttebær fra den svenske fjellheimen er vel ikke ulikt den norske....... merket iallfall ikke noe forskjell jeg etter tyttebær tur både i norge og sverige!!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 Jeg tok med meg syltetøy hjem fra Frankrike i sommer.. Tenkte ikke en gang på at det kunne være ulovlig, jeg..
Meaty Skrevet 16. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 16. september 2006 .....og forskjellen er??? smaken??? tyttebær fra den svenske fjellheimen er vel ikke ulikt den norske....... merket iallfall ikke noe forskjell jeg etter tyttebær tur både i norge og sverige!! ← Ja, det smaker forskjellig men det kommer nok ikke av bærene men av tilberedningsmetoder og ingredienser forøvrig. Nå har jeg bare smakt syltetøyet de serverer med köttbullarna på Ikea, det er mye surere enn det jeg er vant til. Men det er jo ikke sikkert at Ikeasyltetøyet representerer måten svensker generelt lager det på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå