Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Jeg sliter endel med sosial angst, og er nå i vurderingsfasen om jeg skal slutte å studere for en priode og heller jobbe istedet. Det går ikke så bra på skolen nå fordi det er mange folk å forholde seg til, jeg er litt utenfor klassemiljøet og det er mye skiftinger i forhold til praksis som jeg takler dårlig. Derfor tenkte jeg at det kanskje hadde vært godt for meg å fått meg en jobb slik jeg kan bygge litt opp igjen selvtilliten. Så kan jeg kanskje komme sterkere tilbake på skolen neste år og begynne med blanke ark der. Problemet er jeg vet ikke helt hva jobber som kan være aktulle. Noen med sosial angst her som har erfaringer å dele angående jobber eller hvordan takle store miljøskiftinger? Jeg ønsker helst ikke å ha med for mye personer å gjøre så butikker osv er uaktuelt. Heller ikke helsevesent for det er det jeg "flykter" fra.
Gjest Gjest_Frosken_* Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Kontorjobber er fint. Jeg har sosial angst og skal begynne i en kontorjobb med litt resepsjon i morgen. Tror det blir bra å utfordre meg selv litt. Eller så kan en jobb i postverket (ikke skranke) kanskje være noe? Eller lager?
Gjest Gjest_holkapolka_* Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 (endret) Du kan jukse på skolen med en spesiell penn som du kan få av meg gratis , send en email til med din adresse for mer info. Lykke til uansett, vann, MYE VANN hjelper og gode tanker til medmennesker og seg selv. Epostadresse fjernet Bolledeig (mod) Endret 23. november 2008 av Bolledeig
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Hei Jeg har jobbet som postbud i to år. Man må selvsagt forholde seg til mennesker her også, både kollegaer og folk man møter ute i ruten. Det kan være å svare på enkle spørsmål, noen som trenger hjelp til noe, eller bare vil slå av en liten prat. Men det er jo en jobb der man er mye alene, og man trenger strengt tatt ikke prate med alle som vil Men jeg tror nok at litt kontakt med mennesker gir deg nødvendig "trening" slik at det kanskje kan bli lettere for deg å takle sosiale situasjoner Jeg har ikke sosial angst selv, men liker godt å jobbe alene. Er nok litt sjenert av meg Da slipper jeg å ha noen som henger over meg til en hver tid, og forteller meg hvordan ting skal være. Forutsetninger for å jobbe i posten er vel ikke annet enn at man har førerkort på bil, og ikke har noen fysiske plager. Lykke til
Gjest Lancelotte Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Kennel! Dersom du er glad i dyr da såklart Da blir det å skrive inn og ut hunder som kommer, dvs minimalt med tvunget kontakt med mennesker, samtidig som man får være ute i naturen, og lufte huet, og kan slå av en prat med andre hundemennesker man møter på tur(dersom man vil)
Gjest m Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Hei, jeg ser du får mange tips om hvordan du kan opprettholde unngåelsesen av andre.. Jeg må bare spørre om du har forsøkt å få hjelp for angsten? Slik jeg har forstått det er det moderat suksess med ulike typer terapi, også i kombinasjon med SSRI-preparater (antidepressiva). Sosial angst er veldig hemmende, og det lager mange barrierer i livet. Det er naturlig å forsøke å unngå fobiske situasjoner, men noen får faktisk livene sine radikalt forbedring om de søker hjelp.. håper du finner en løsning ihvertfall.. lykke til
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Hei. Jeg har selv sosial angst, og har gått til psykolog og gruppebehandling. Jeg har blitt bedre, sakte, men sikkert. Jeg vet ikke om det er fordi jeg har jobbet med meg selv eller om det er fordi jeg er i jobb og utfordrer meg selv på den måten. Kanskje begge deler. På et tidspunkt var det utenkelig for meg bare det å bevege seg utenfor døren. Da kan man bare tenke seg til hvordan det var å skulle ha en jobb, noe å gå til, forpliktelser og ansvar. Nå jobber jeg i hjemmesykepleien, altså, med mennesker. Det går som regel fint. Noen dager føler jeg at det går ekstra fint, andre dager føler jeg at jeg heller burde sittet på et kontor. Det går opp og ned, men man finner ut av det etterhvert. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå