Gjest Lanyah Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Verdt det?... Frister veldig å dra ut å lære seg engelsk i Australia i 12 uker, kurs med eksamen. Noen som har erfaringer fra språkreiser? Er det bra å ha med seg videre i karrieren, altså om det er et pluss?
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Engelsk er så vanlig i dag at det neppe er noe stort pluss på CV-en. Storbritannia, Australia og USA er populære land for utenlandsstudier, så det er alltid noen som vil kunne bedre engelsk enn du oppnår ved et 12 ukers kurs. Vil du ha en fordel i jobbsøkerkøen, velg heller et kurs der du lærer deg et annet fremmedspråk - så sant karrieren du velger deg krever at du kan et annet språk enn norsk da. Men et slikt kurs som du nevner kan selvsagt være nyttig på er personlig plan.
Gjest Lanyah Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 For meg blir det så dumt å lære et annet språk, når jeg ikke kan engelsk en gang. Jeg kan kun det grunnleggendes...! Hm..., så det er ikke så stort å ha det på CV- en...! Men frister alikevel...
Gjest Naria Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Det er aldri en ulempe å kunne godt engelsk, så jeg mener at det absolutt ikke vil være bortkastet hvis dette er noe du har lyst til.
Ciara Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Det er jo kanskje ikke så imponerende på en CV, men for din egen del er det nok likevel et nyttig kurs dersom engelsken din ikke er så god. De fleste arbeidsgivere forventer jo at man kan godt engelsk i dag, så å øve deg mer i språket er jo bare en fordel En annen tanke - som jeg ikke vet om det er hold i - er at det jo vil stå at du har tatt kurs i Australia, og det vitner jo om en viss tiltakslyst selv om det ikke er uvanlig å studere utenlands.
Gjest Student Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Tror ikke du skal ha for store forhåpninger om at et kurs i Australia vil være noe smart karrieretrekk - det sees nemlig stort sett på som et partyland og står ikke høyt i kurs hos arbeidsgivere. Engelsk burde man dog uansett skaffe seg gode kunnskaper i om man ikke har det allerede. Men selv om det er internasjonalt og åpner mange dører blir det mer og mer viktig/vanlig å ha kjennskap til f.eks. spansk, fransk og tysk.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 Nei, spiller ingen rolle for karriere/jobber! Men for deg personlig for din egen utvikling er slike reiser alltid å anbefale!
*melis* Skrevet 27. august 2006 #9 Skrevet 27. august 2006 Tror ikke du skal ha for store forhåpninger om at et kurs i Australia vil være noe smart karrieretrekk - det sees nemlig stort sett på som et partyland og står ikke høyt i kurs hos arbeidsgivere. ← Den var ny for meg. :klø:
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #10 Skrevet 27. august 2006 Den var ny for meg. :klø: ← Jeg er til dels enig med hun som skrev det med Australia og partyland. Av en eller annen grunn blir Australia B-stemplet, jeg aner ikke helt hvorfor, det bare er sånn. Jeg trodde kanskje det hjalp av vår modellvakre, varme Kronprinsesse var der i noen måneder på utveksling, men nei, det har dessverre ikke hjulpet. Australia blir sett på som litt slum og temmelig sløvt, ja.
Gjest Lanyah Skrevet 27. august 2006 #11 Skrevet 27. august 2006 Dette med Australia var noe helt uhørt hos meg ògså! Australia som party-land?... :klø: Grunnen til jeg vil til Australia er pågrunn av alt dyrelivet og fordi det er et land veldig ulikt Norge... Hadde det vert bedre å studert Engelsk i England da?... Trodde ikke de vil undervurdere min språkreise, bare fordi jeg var i Australia...
Gjest Huldali Skrevet 27. august 2006 #12 Skrevet 27. august 2006 Det vil de nok heller ikke. Hva du gjør i Australia er jo opp til deg selv, og hvis du ønsker å lære deg bedre engels i Australia så syns jeg du bør gjøre det! Hvis noen i en arbeidssituasjon skulle spørre om hvorfor du valgte Australia kan du si det du selv skrev, at det var på grunn av dyrelivet og forskjellen fra Norge. Selv har jeg aldri hørt at Australia ikke er godt sett av arbeidsgivere, det er veldig mange nordmenn som studerer der nede. At du får eksamen på at du faksisk kan engelsk er jo heller ikke så dumt syns jeg, da er det i hvert fall ingen tvil for de som leser gjennom Cven din eller lignede
Gjest olli Skrevet 27. august 2006 #13 Skrevet 27. august 2006 Engelsk er så vanlig i dag at det neppe er noe stort pluss på CV-en. Storbritannia, Australia og USA er populære land for utenlandsstudier, så det er alltid noen som vil kunne bedre engelsk enn du oppnår ved et 12 ukers kurs. Vil du ha en fordel i jobbsøkerkøen, velg heller et kurs der du lærer deg et annet fremmedspråk - så sant karrieren du velger deg krever at du kan et annet språk enn norsk da. Men et slikt kurs som du nevner kan selvsagt være nyttig på er personlig plan. ← At engelsk er så vanlig i dag er en stor misforståelse! Greit nok, de fleste nordmenn kan snakke engelsk..men det er en himmelvid forskjell på vanlig "skole engelsk" til et akademisk og forretningsmessig engelsk! Studerer master i utlandet, og skal love deg at det er veldig krevende om man skal bli tatt seriøst!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå