Gjest P-pille missbruker ^^ Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Hei, hadde et lite broblem her om dagen... Jeg klarte ikke å få tak i p-pillene mine, så jeg dro til en venninne og fikk 1stk p-pille til henne, men denne var av et annet merke. Altså jeg tok av mitt merket på fredag kl. 08.00 å på Lørdag av et annet merke kl. 21.30. Å skal på søndag ta et av mine merker igjen kl. 22.00. Jeg hadde mensen i uka før fredag... Vil dette fungere, kan jeg fortsette å ta p-pillene mine uten å uroe meg for at de ikke har noe funksjon lengere...?
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Det spørs på merkene det. Noen få merker er generiske, dvs like. Trionette og Trinordiol er feks helt likt. Men må si jeg synes det er GALSKAP av deg å leke med reseptbelagte piller.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 mangler venninna di en pille på et av sine brett da? da har jo hun et problem senere... :klø:
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 mangler venninna di en pille på et av sine brett da? da har jo hun et problem senere... :klø: ← Neida. Hun får bare mensen en dag før.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Den jeg bruker heter Synfase og den venninna mi bruker heter loette...
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Er det rart det er så mye uønskede graviditeter Dere burde vel vite bedre enn og bruke forskjellige merker piller,det funker aldri
Gjest Fantus Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 (endret) Synfase og loette har ulikt nivå av hormoner og det kan godt hende at det å ta en loette når du går på synfase er like usikkert som å ikke ta noen pille i det hele tatt. For å være helt sikker på å ikke bli gravid MÅ du bruke kondom de neste 7 dagene. Et lite tips til senere... Ha et brett med piller i lommeboka så har du alltid med deg til sånne tilfeller. Endret 27. august 2006 av Fantus
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 Tullete å leke seg med p-piller på den måten. Hvis du ikke får tak i p-pillen en dag, venter du til neste dag, tar den da, sammen med dagens pille. Å for å være på den sikre siden, spesielt hvis det er første uka etter mensen, bruke kondom ved sex i en ukes tid framover. Jeg vet ikke, men jeg vil ikke tro du er "trygg" igjen før om tidligst 8 dager, eller mer sannsynlig en uke etter neste gang du har mensen.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #10 Skrevet 27. august 2006 Den jeg bruker heter Synfase og den venninna mi bruker heter loette... ← Synfase er en 3 faset p-pille.Den andre Loette har SAMME hormonmengde i HVER p-pille. Hadde det vært omvendt hadde det vært verre ,Du har vell fått litt ekste hormonmengde i deg vil jeg tro.
Varsia Skrevet 27. august 2006 #11 Skrevet 27. august 2006 Synfase er en 3 faset p-pille.Den andre Loette har SAMME hormonmengde i HVER p-pille. Hadde det vært omvendt hadde det vært verre ,Du har vell fått litt ekste hormonmengde i deg vil jeg tro. ← Blir ikke det litt feil å si? Loette er en LAVDOSEpille, med samme lave dose i hver pille. Det er ikke Synfase. Hvis hun f.eks tok en Loette lavdosepille nå når hun i følge Synfasebrettet skulle ta en pille med høyere hormonmengde er jo sjansen får at det går galt "ganske" stor. Det er altså mulighet for at hun har fått i seg en lavere hormonmengde enn hun "trenger", avhenger av hvor på brettet hun er. Jeg ville hvertfall fortsatt som om jeg hadde glemt en pille i morgen (hvis du får nye da) og tatt to Synfase-piller.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #12 Skrevet 27. august 2006 Inneholder ikke de to merkene helt ulike hormoner?
Gjest Fantus Skrevet 27. august 2006 #13 Skrevet 27. august 2006 Synfase er en 3 faset p-pille.Den andre Loette har SAMME hormonmengde i HVER p-pille. Hadde det vært omvendt hadde det vært verre ,Du har vell fått litt ekste hormonmengde i deg vil jeg tro. ← Må nesten rette litt på deg. Synfase er en 2-faset p-pille hvis man skal være helt korekt. Og det er ulike homonanaloger i Loette og Synfase.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå