Vendie Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Nå har jeg bestemt meg for at i dag skal jeg prøve å slutte å røyke! Har prøvd flere ganger før, men det er da så himla vanskelig! Noen som har lyst å slenge seg på?
Kvist Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Jeg! Har trappet ned en del, og sluttet med røykepauser mens jeg er på jobb... men hjemme, der er det ikke så lett å slutte nei Blir gjerne med på en tråd som denne.
Vendie Skrevet 27. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2006 Her går det ikke så bra foreløpig. Har røyket fire sigaretter allerede, og har veldig lyst på en til nå. Har snakket mye i telefonen i dag og da har jeg en vane med å gå ut på verandaen og ta en røyk samtidig. Disse telefonrøykene kommer til å bli vanskelig å slutte med!
Gjest Søt Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Viktig å tenke at det kun er det psykiske! Du TRENGER ikke den røyken. Du kan dempe suget ved å ta en tyggis.. Du er vant til å ta en røyk etter mat, en røyk eller fler når du dnakker i telefon, er ute, eller alene. ikke tenk " nå fikk jeg lyst på en røyk" før den tanken kommer (du vet som regel når sånn ca den er på vei9 så gør noe annet. Gå på internett, og se hva du kan kjøpe for alle pengene du sparer! Bare det fikk emeg ti å slutte helt:) veldig vanskelig første uka, men bare bli kvitt den stygge uvanen. Er som å bite negler Har du lest endelig røykfri? For noen er dette alt som skal til. Verdt et forsøk?! har vært røykfri.. ja.. litt over en mpned.. Vi har spart nesten 3500!! HahA!! Det er jo fantastisK!!! ønsker deg masse lykke til! Måtte du komme deg vekk fra den dritten! Den skal ikek ha kontroll over deg- og ødelegge deg! Er det ikke mye kjekkere med en ny genser, eller en tur til syden?
Hu i Svingen Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Nå har jeg bestemt meg for at i dag skal jeg prøve å slutte å røyke! Har prøvd flere ganger før, men det er da så himla vanskelig! ← Der har du problemet ditt. Du må ikke prøve å slutte. Du må slutte.
Vendie Skrevet 27. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2006 Viktig å tenke at det kun er det psykiske! Du TRENGER ikke den røyken. Du kan dempe suget ved å ta en tyggis.. Du er vant til å ta en røyk etter mat, en røyk eller fler når du dnakker i telefon, er ute, eller alene. ikke tenk " nå fikk jeg lyst på en røyk" før den tanken kommer (du vet som regel når sånn ca den er på vei9 så gør noe annet. Gå på internett, og se hva du kan kjøpe for alle pengene du sparer! Bare det fikk emeg ti å slutte helt:) veldig vanskelig første uka, men bare bli kvitt den stygge uvanen. Er som å bite negler Har du lest endelig røykfri? For noen er dette alt som skal til. Verdt et forsøk?! har vært røykfri.. ja.. litt over en mpned.. Vi har spart nesten 3500!! HahA!! Det er jo fantastisK!!! ønsker deg masse lykke til! Måtte du komme deg vekk fra den dritten! Den skal ikek ha kontroll over deg- og ødelegge deg! Er det ikke mye kjekkere med en ny genser, eller en tur til syden? ← Sant alt det du sier, ja. Sikkert viktig å endre vanene, først og fremst. Den boken du snakker om tror jeg faktisk svigerfar har, må nesten høre med ham om jeg kan låne den. Og ja, jeg tenker mye på alt jeg kunne kjøpt for pengene jeg bruker på røyk, det blir jo noen hundrelapper i løpet av en måned!
Vendie Skrevet 27. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2006 Der har du problemet ditt. Du må ikke prøve å slutte. Du må slutte. ← Jammen... jeg prøver jo. Men ja... jeg skal slutte!
Brunhilde Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 Der har du problemet ditt. Du må ikke prøve å slutte. Du må slutte. ← Tenkte akkurat det samme. Man må VILLE slutte, ikke prøve å ville slutte...
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #9 Skrevet 27. august 2006 Jeg skal ikke prøve å ville, jeg skal prøve å slutte. Og det er akkurat det jeg prøver på nå.
Vendie Skrevet 27. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 27. august 2006 Jeg skal ikke prøve å ville, jeg skal prøve å slutte. Og det er akkurat det jeg prøver på nå. ← Det var meg ja.
Vendie Skrevet 27. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2006 Det at jeg sier at jeg skal prøve er egentlig ikke så mye å henge seg opp i, det er bare måten jeg ordlegger meg på. Jeg er motivert, og jeg føler at dette er noe jeg virkelig vil og skal greie nå. Er lei av å være avhengig av denne stinkende pinnen.
Vendie Skrevet 27. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 27. august 2006 Nå har jeg en sigarett igjen som jeg skal spare til i morgen tidlig, også skal jeg prøve å la være å kjøpe meg en ny pakke i morgen (der har vi det prøve-ordet igjen, ja. ). Kjøper røyketyggis i stedet, tenker jeg. Nedtrapping tror jeg ikke noe på lenger, har prøvd det flere ganger uten hell. Her må det nok skje brått og brutalt! Hjelp, som jeg gruer meg!
Lenemor Skrevet 27. august 2006 #13 Skrevet 27. august 2006 Kom igjen nå kom igjen! Heier på dere som slutter å røyke! Er bare positive ting jeg kan si om å slutte å røyke! Aaaalllt blir bedre!
Gjest Kitten Skrevet 27. august 2006 #14 Skrevet 27. august 2006 (endret) Lykke til! Jeg sluttet med "endelig ikke røyker" boka, for 2 år siden. Jeg vil selvsagt anbefale den på det varmeste, da den gjorde det enkelt for meg. Endret 27. august 2006 av Kitten
siebaeo Skrevet 27. august 2006 #15 Skrevet 27. august 2006 (endret) Jeg sluttet å røyke for snart 5 år siden. Yey! Kjempeglad for det. Her er mine triks: - ikke si til deg selv at du ALDRI får røyke igjen, det bare gir panikk følte jeg (hadde tom en nødrøyk i veska i mange måneder. Som til slutt ble kastet. ) I starten tenkte jeg faktisk at jeg skulle få ta meg en røyk etter to mnd. Men da var jeg så fornøyd med å ha holdt ut så lenge at jeg bare ville fortsette. - ALDRI ta deg en eneste røyk igjen etter du har sluttet (ja, selv om du prøver å "lure" deg selv som i punktet over ) Da bare starter du sluttfasen på nytt og på nytt igjen. - Bare utsett den neste røyken. "Jeg skal bare la vær å ta den ene røyken etter middag, så kan jeg røyke i kveld. Jeg tar ikke denne kveldsrøyken, jeg venter til i morra tidlig osv". Merkelig nok så virker det - Tell dager! Og se på det som en seier for hver time, dag uke og måned du greier deg. Og se hvor FLINK du er! Det blir også mer og mer dumt å sprekke. For da må du jo starte på 0 igjen Mye kulere å si at du har klart å være røykfri i 3 mnd enn i tre dager. - Ha noe å holde i hånden når fingrene blir rastløse og lengter etter å holde seg fast i sigaretten. Jeg brukte et sugerør i starten. hehe. Tok meg tom et "trekk" i ny og ne. - tenk på hvor jævlig man stinker og hvor utrolig dårlig ånde man får av å røyke! (ja, forfengelighet er en sterk påvirkningskraft) - tenk at" jeg kan ikke være så svak at jeg ikke klarer dette! Jeg har da bedre selvkontroll enn som så!" La det bli en stolthetsgreie. Spesielt overfor deg selv. Det er egentlig det som avgjør om du greier det tror jeg. Du må slutte for deg selv først å fremst. Og deg selv kan du jo ikke smugrøyke for.. Og når du blir svak og vil gi etter, tenk: "Skjerp deg!! Ikke vær så svak!! Dette klarer jeg!"" - kjenn hvor deilig det er å ikke lukte røyk HELE tiden. Ren lukt på klærne og i håret. - IKKE tillat deg en festrøyk i ny og ne. Det funker ikke. Og mange fler. Men disse funket for meg Lykke til!! Håper virkelig du klarer det!! Jeg krysser fingrene Endret 27. august 2006 av siebaeo
Kvist Skrevet 27. august 2006 #16 Skrevet 27. august 2006 Takk for gode råd alle sammen Prøver så godt jeg kan å ta dem til meg og har ikke røyket siden jeg skrev her tidligere. Fikk kjempesug etter røyk i sta, men da gikk jeg heller og laget meg et glass FunLight, hehe. Jeg er lettlurt for det funka fint det Har tenkt å bruke utsette trikset, altså ingen kveldsrøyk i kveld på meg. Til deg Vendie, vi har visst mange som heier på oss her. Dette klarer vi!
Vendie Skrevet 8. september 2006 Forfatter #17 Skrevet 8. september 2006 NÅ først har jeg greid å legge fra meg røyken helt, har ikke tatt et eneste trekk i hele dag. Går bedre enn forventet faktisk, jeg har ikke vært hysterisk og lett i vesker og lommer og sånn etter en sneip enda. Men jeg kjenner suget godt ja. Er litt lettere når jeg følger rådene som er gitt her, tusen takk for dem!
Brunhilde Skrevet 8. september 2006 #18 Skrevet 8. september 2006 Et lite tips er at lakris kan dempe suget, kanskje noe å prøve? Ellers vil jeg si at du har vært flink. Stå på, dette går bra!
Gjest Skya Skrevet 9. september 2006 #19 Skrevet 9. september 2006 NÅ først har jeg greid å legge fra meg røyken helt, har ikke tatt et eneste trekk i hele dag. Går bedre enn forventet faktisk, jeg har ikke vært hysterisk og lett i vesker og lommer og sånn etter en sneip enda. Men jeg kjenner suget godt ja. Er litt lettere når jeg følger rådene som er gitt her, tusen takk for dem! ←
Ut i det fri Skrevet 9. september 2006 #20 Skrevet 9. september 2006 Lykke til! Jeg sluttet med "endelig ikke røyker" boka, for 2 år siden. Jeg vil selvsagt anbefale den på det varmeste, da den gjorde det enkelt for meg. ← Samme her. Det er ikke en provoserende pekefingerbok, bare en aha. Ps: ikke kjøp røyketyggis - det er bedre å slutte uten substitutter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå