Gå til innhold

Flytte utenlands?


Englepusen

Anbefalte innlegg

Har ofte tenkt på å flytte til et annet land, f.eks Sverige.

Kikket litt på finn.no idag og fant et flott,stort hus med tomt på 5,5 mål til ca 500 000...! :o

Men hvordan går man frem om man vil flytte? Regner med at det er noen regler å forholde seg til. :-?

Har forresten hørt snakk om at man slipper helt å betale skatt om man er statsborger i ett land bor i et annet og jobber i et tredje (innenfor EU da).

Stemmer det?

Høres litt slitsomt ut så det er ikke særlig aktuelt for meg, men jeg lurer nå da...(Englepuser er evig nysgjerrige) :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med jobb da?

Sverige har høy arbeidsledighet og lønna ligger under norsk lønn.

Da hjelper det lite at huset er billig...

De jeg kjenner som har flyttet over grensen er folk som ikke jobber eller som har en mann som pendler. Det går jo fint å klare seg på en lønn der.

Det andre jeg har blit fortalt er at man må gjennom en papirmølle uten like for å få forsikringer, telefon osv. Man må får et Svensk personmummer blandt annet..

Jeg tror at Sverige passer best for de som har muligheten til å la mannen (eller kona :blunke: ) pendle, eller de som av diverse grunner ikke kan jobbe.

Dette med skatt har jeg ikke peiling på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man nær grensen kan man jo jobbe i norge og bo i sverige, skulle jo tro det ville lønne seg.

Men det er dette med lover og regler og skatt jeg lurer på.

Er ikke så lett å finne ut av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...