mee mee Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 (endret) jeg har sett endel på disse to modellene. og det er 1000 kr i pris forskjell. jeg skal bruke den til skoledata, dvs lagring av dokumenter, kanskje litt spilling (men ikke mye) så bir det mest musikk og bilder. så lurte jeg på om dere har erfaring fra disse to modellene? acer aspire 5044 http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18808&cid=5546 (acer aspire 5043) Endret 29. august 2006 av mee mee
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Tja, den siste er forsåvidt helt grei, men det er veldig lite minne. Skal du spille litt kan det fort gå tregt. Du kan forsåvidt legge til minne selv, men det koster fort 500 kr ekstra. I tillegg erdet mye større harddisk på 5044. Litt vanskelig å vurdere, de ser veldig like når jeg tar et raskt overblikk... Skal du laste ned filmer etc, kan de være kjekt med ekstra lagringsplass, men du kan også brenne ut for å frigjøre plassen. Jeg ville gått for 5044 selv om det bare er minne og lagringsplass som utgjør forskjellen.
orakel Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Jeg ville ikke kjøpt Acer. Har hatt utrolig mye trøbbel med jobb-laptoper fra Acer. Da snakker vi toppmodellene til Acer. Service i forbindelse med reparasjon etc. er heller ikke mye å skryte av.
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 Da har dere nok vært uheldige for jeg har bare hørt posivtive erfaringer med Ascer maskinene. Ellers kan jeg anbefale Toshiba, de blir ikke så lett skranglete og "brukte". jeg har kjøpt meg ny på komplett.no nå.
Kykkelikokos Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 jeg har sett endel på disse to modellene. og det er 1000 kr i pris forskjell. jeg skal bruke den til skoledata, dvs lagring av dokumenter, kanskje litt spilling (men ikke mye) så bir det mest musikk og bilder. så lurte jeg på om dere har erfaring fra disse to modellene? acer aspire 5044 http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18808&cid=5546 (acer aspire 5043) ← Ville helt klart gått for den første. Det er jo dobbelt så mye minne i den + større harddisk. 1000kr er jo ikke SÅ mye når man først skal kjøpe en laptop. Har ikke fulgt så mye med i det siste, men tidligere mener jeg å huske at hadde AMD problemer med at de ikke egnet seg helt til laptoper pga høy varme. Det er litt dårlig batteri på den også, men man får jo hva man betaler for, og disse PC'ene kostet ikke akkruat svin som mange andre laptoper dersom man vil gå opp et hakk. Har ikke forresten hatt noe problemer med Acer-maskinen min (før jeg mistet den i gulvet..). Men jeg har en helt annen modell enn de du ser på.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 26. august 2006 #8 Skrevet 26. august 2006 Jeg tror nok Intel fortsatt er litt vassere på prosessorer for bærbare.
Scully Skrevet 26. august 2006 #9 Skrevet 26. august 2006 (endret) Jeg ville gått for mac, en invistering du neppe vil angre på. Den koster litt mer, men det burde ikke være uoverkommelig (uten at jeg skal legge meg opp i din økonomi). For ca 9000,- får du en macbook i dag (dette ink studentrabatt). Maskinen har scoret best i test hos en rekke magasiner og nettsider den siste tiden, du kan blant annet lese om den her: Syv kraftige bærbare Endret 26. august 2006 av Scully
Gjest Lea Skrevet 26. august 2006 #10 Skrevet 26. august 2006 Da har dere nok vært uheldige for jeg har bare hørt posivtive erfaringer med Ascer maskinene. ← Jeg har bare positive ting å si om Acer (både laptop og service). Harddisken min gikk i stykker d PC-en var nesten 1 1/2 år gammel. Da hadde garantien gått ut og jeg mistenker at jeg bidro til å ødelegge den. Men jeg fikk det likevel på garantien. Sendte inn PC-en til Acer på en torsdag og mandagen etter ble den levert på døra. Fikk dessuten en blid telefon fra verkstedet når de mottok den. Både jeg og samboeren min har Acer laptops. Hans er av den samme typen og i samme prisklasse som de det blir linket til og den har vært problemfri veldig lenge. Men den er dårligere utstyrt enn den jeg har.
Kykkelikokos Skrevet 26. august 2006 #11 Skrevet 26. august 2006 Oj, jeg fikk faktisk ikke så god service ene gangen jeg sendte min inn. Ingen ringte meg! Men jeg hadde i grunn ikke forventet det heller da.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 27. august 2006 #12 Skrevet 27. august 2006 Jeg ville gått for mac, en invistering du neppe vil angre på. Den koster litt mer, men det burde ikke være uoverkommelig (uten at jeg skal legge meg opp i din økonomi). For ca 9000,- får du en macbook i dag (dette ink studentrabatt). Maskinen har scoret best i test hos en rekke magasiner og nettsider den siste tiden, du kan blant annet lese om den her: Syv kraftige bærbare ← Og så burde man innom et sted å kjøpe seg mer RAM. Standard 512 RAM holder i grunn ikke, av det jeg har hørt, til å kjøre OS X smooth for de fleste.
brumma* Skrevet 27. august 2006 #13 Skrevet 27. august 2006 Harddisken min gikk i stykker d PC-en var nesten 1 1/2 år gammel. Da hadde garantien gått ut. Men jeg fikk det likevel på garantien. Sendte inn PC-en til Acer på en torsdag og mandagen etter ble den levert på døra. ← Garantien hadde gått ut, men du har reklamasjonsrett på 2 år. At de fikset det så kjapt er en sjeldenhet- bra service! Jeg har en Toshiba og er ikke spesielt fornøyd. Altså, den fungerer bra, men i en alder av 2 1/2 år har vifta vært ødelagt (som ble reparert etter mye om og men, og tok laaang tid), og skjermen er vinglete og ser ut til å løsne når som helst (dette vil de ikke fikse fordi laptopen er over 2 år gammel). Neste gang håper jeg å ha råd til en mac...
Scully Skrevet 27. august 2006 #14 Skrevet 27. august 2006 Og så burde man innom et sted å kjøpe seg mer RAM. Standard 512 RAM holder i grunn ikke, av det jeg har hørt, til å kjøre OS X smooth for de fleste. ← Til helt standard bruk duger 512 helt fint. Skal du ha mange programmer oppe samtidig, eller du driver med en del bildebehandling og slikt, så bør man nok ha litt mer ram ja. Men for word og internett, er det ikke noe problem.
Cata Skrevet 27. august 2006 #15 Skrevet 27. august 2006 Jeg har en Toshiba og er ikke spesielt fornøyd. Altså, den fungerer bra, men i en alder av 2 1/2 år har vifta vært ødelagt (som ble reparert etter mye om og men, og tok laaang tid), og skjermen er vinglete og ser ut til å løsne når som helst (dette vil de ikke fikse fordi laptopen er over 2 år gammel). Neste gang håper jeg å ha råd til en mac... ← Signerer denne. Jeg anbefaler heller ikke Toshiba. Jeg har en 2 år gammel Toshiba og der er vifta begynt å skrangle nå. Spørs hvor lenge den holder. I tillegg er batterikapasiteten dårlig (sto oppgitt i annonsen da jeg kjøpte, så jeg er på ingen måte lurt), men antar det er spesielt for den modellen jeg har. Liker ikke tastaturet spesielt godt for det virker "skranglete". Det er mye mer solid på min jobbe-IBM laptop. Dessuten går den tregt, selv etter defragmentering,rydding, virus- og spionjakt. Er veldig godt fornøyd med den nevnte IBM maskinen jeg bruker på jobb. Og i likhet med brumma, tenker jeg at jeg kommer til å gå for Mac som min neste hjemmemaskin når denne kollapser helt en gang.
Kykkelikokos Skrevet 27. august 2006 #16 Skrevet 27. august 2006 Det er få maskiner som er så solide som IBM sine laptoper da. Men de er desverre ganske så dyre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå