Gå til innhold

.


Nordlandspia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde rundt 30-40 grader da vi var der i mars/april skiftet, og jeg synes absolutt det var levelig!

Vi var i krabi, nærmere sagt på koh lanta, men siden dere skal ha en base vil jeg anbefale dere å reise på oppdagelsestur den ene uka, og ikke enda mer sol og strand. Jeg har dessverre reist lite i selve thailand, men dere bør få med dere bangkok når dere er der. Sett gjerne av noen dager hvis dere ønsker å få sydd klær hos skredder.

Ellers tar det bare en natt med buss fra Krabi til Kuala Lumpur i Malaysia Det er virkelig en by jeg kan anbefale dere! Malaysia er generellt veldig flott, så hvis dere har ork så ville jeg virkelig anbefalt det. Bussene er mye bedre enn norske busser, med diger beinplass, aircondition (kan bli kaldt med t-shirt og shorts) og myke deilige seter som kan legges nesten helt ned.

jeg vet mange anbefaler nord thailand for trekking og oppdagelser, men jeg har ingen erfaring på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ordnet alt av visum på grensa. Dere blir sluppet av og må gå over grensa selv og vise pass og visum. (tror dere får et skjema dere fyller ut på bussen) Det går veldig greit!

I den perioden dere skal reise pleier det å være Formel 1 på sepangbanen rett utenfor KL. Det kan virkelig anbefales selv om dere ikke er spesielt interessert i Formel 1. (greit å like litt bil...) Jeg og min venninne som "hata" Formel 1 dro, og vi hadde det helt topp! For en utrolig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg bare si: Thailand er et fantastisk lan som det virkelig er værdt å få med seg!

Jeg kom hjem fra Jomtein for 10 dager siden, og det var en kjempe fin ferie! lett å komme seg til Pattaya, hvis man blir lei av å bare ligge på stranda.

Men syns de 3 turene vi har hatt til Hua-Hin var bedre! siden det er en helt annen atmosfære der enn i Jomtein/Pattya! Hua-Hin er en rolig stille by med minnimalt med barer/go-go barer, siden kongen har sommerpallaset sitt der.

Det som er værdt å få med seg i Hua-Hin er nattmarkedet, der man kan få kjøpt mye for en billig penge! det kan også lønne seg å dra til de Outlet butikkene utenfor Hua-Hin/Cha-am! der finner man ekte varer til nedsatte priser;)

Personlig synes jeg at Hua-Hin var et mer paradis enn Jomtein! Klarere vann,bedre strand, bedre luft.

Temperatur messig er det ikke uutholdelig varmt,men det er varmt, og det er lett å bli solbrent, pga. av at solen er mye sterkere der enn i Norge! Fikk selv 2. grads forbrenning på skuldrene, pga. av at jeg brukte for lav faktor!

Håper dere griper sjangsen, og får en fantastisk tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i bare Hua-Hin 3 ganger;)

Den letteste måten å komme seg fra Jomtein til Hua-Hin, er vell med Buss eller at man leier en bil med sjåfør.

men det kan fort komme opp i en 7 timers reise!

Så da anbefales det å leie bil med sjåfør, siden det er mer komfortabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reisende John

Thailand er et hyggelig ferieland.

Jomtien og Pattaya har god infrastruktur, men er ikke de plassene jeg ville velge hvis familieferie er det jeg ønsker.

Begge plassene (spesielt Pattaya) er beryktet og berømt for sitt uteliv som mer passer for typen "gutteturer". Selv om prostitusjon som vi kjenner her fra Norge knapt eksisterer, så er det et voldsomt stort tilbud av "kort-tids-kjærester" mot vederlag (uttalt eller u-uttalt), både for menn og kvinner, og nattelivet preges av det.

Hvis dere er frilynte, og barna er små så er det sikkert ok.

Jeg ville ikke tatt med min svigermor på ferie dit, hehe :overrasket:

John.

Vi sitter og lurer litt på å ta en måneds ferie i Thailand fra midten av mars til midten av april.

Vi kan få låne en leilighet i Jomtien (nært Pattaya) og tenker å ha den som base (være der en uke i begynnelsen og en uke på slutten av ferien kanskje?).

Så vil vi gjerne reise litt rundt da, tror en måned på samme plass kan bli litt stille.

Har tenkt litt løst på Hua Hin, Koh Samui, Phuket kanskje.. Vi har sett at Thai Airways har en sånn innenriksbillett der du får 3 enveisbilletter for ca 170dollar, og det er jo ikke ille da.

Om noen har noen tips til hva vi bør se og hvordan vi bør reise innad i Thailand hadde det vært supert og høre! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pattaya/Jomtien hadde ikke jeg besøkt igjen - jeg har vært der og værre sexmas skal du leite lenge etter, dårlig strand var det også, og forferdelig trykkende klima - varmen slo mot oss da vi åpna døra.

Sextraffikken er veldig åpen, tilbudene strømmer på uansett kjønn og det var veldig masete.

Da var det bedre i Phuket/Patong - ikke fullt så trykkende, sexmas der også, men langt ifra så ekstremt som Jomtien/Pattaya.

Men, hadde nok valgt andre alternativer skulle jeg dratt igjen - PhiPhi for eksempel.

Alt kommer jo an på hvilken type ferie man ønsker.

Men, jeg var der i april, og hadde ikke reist dit på samme tidspunkt, det var rett og slett kvelende varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale å reise til Krabi. Vi bodde på Ao Nang beach, veldig stille og rolig.

Leide long-tailbåt med sjåfør og reiste ut til noen flotte øyer utenfor. Hvitestrender, og ikke et menneske! :D Herlig!

Vi leide også taxi en hel dag, og sjåføren kjørte oss rundt i Krabi området. Besøkte bl.a. noen varme kilder, og templer. Man kunne selv velge hva man ønsket å se ut fra hva som fantes i området.

Koh Lanta er også veldig fint. Stille og rolig, langstrakte strender, paraplydrinker på stranden.... og vakre solnedganger.

Herlig for avslapning, og strandliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale å reise til Krabi. Vi bodde på Ao Nang beach, veldig stille og rolig.

Leide long-tailbåt med sjåfør og reiste ut til noen flotte øyer utenfor. Hvitestrender, og ikke et menneske! :D Herlig!

Vi leide også taxi en hel dag, og sjåføren kjørte oss rundt i Krabi området. Besøkte bl.a. noen varme kilder, og templer. Man kunne selv velge hva man ønsket å se ut fra hva som fantes i området.

Koh Lanta er også veldig fint. Stille og rolig, langstrakte strender, paraplydrinker på stranden.... og vakre solnedganger.

Herlig for avslapning, og strandliv.

Så morro å se flere med de samme erfaringene som meg :)

Koh lanta er nydelig! men pass på å ikke bo for langt inn på øya (høyre side) for det blir veldig steinete strand og havbunn lengre ut på øya. vi bodde på nature beach eller lignende og det var akkurat på grensa :) Vi hadde en liten (sliten) bungalow på stranda, og jeg ville nok valgt den dyrere versjonen neste gang, for vi var ganske plaget av maur. De andre bungalowene de hadde sto på påler og så ut til å være nyere og finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Liker og godt Koh Lanta! Skal tilbake i vinter. Vi bodde på et veldig ok sted som het Diamond sand palace på KLong Dong beach.

Ao nang er og fint, men er blitt litt ganske utbygd de siste årene, men fortsatt stille og rolig da... veldig greit å bo i ao Nang og reise meg båt ut til de nyyyydelige øyene og strendene i området på dagsturer. Og ikke minst fråtse i super sjømat på strandrestaurantene i Ao nang om kveldene. I år skal vi og til Trang, øyene i området der skal være kjempefine. Gleder meg.

Syns Patong på Phuket er FORFERDELIG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere skal ha base i Jomtien ville jeg ha satset på å reise på den siden av landet. Jeg hadde selv Jomtien som base for et halvt år siden og det fungerte bra. Ta dere en tur ned til Koh Samet (kjempe idylliske øy) som er en times kjøretur + halvtime med båt fra Jomtien. Så kan dere reise videre til Koh Chang (Chang = Elefant, så d er mulig for elefant ridning der) hvor det er bra snorkle muligheter og avslappende. Etter dette kan jo en tur over til Kambodsja være tingen, trenger ikke ordne noe på forhånd, alt ordnes på grensa inn til landet :)

Om du vurderer innenlandsfly, sjekk ut www.airasia.com Billig, billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi fløy på nyåret så syntes jeg standarden var som et hvilket som helst annet flyselskap. Rent, pent og trygt :) Vi fløy forresten også Airasia fra Kuala Lumpur til Phuket og det gikk veldig fint, eneste var at vi måtte betale for overvekt da. Tror jeg hadde 25 kg i kofferten og maks tillatt var 15 kg, så da måtte jeg betale 150 norske kroner i straff :ler: helt latterlig billig for overvekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter og lurer litt på å ta en måneds ferie i Thailand fra midten av mars til midten av april.

Vi kan få låne en leilighet i Jomtien (nært Pattaya) og tenker å ha den som base (være der en uke i begynnelsen og en uke på slutten av ferien kanskje?).

Så vil vi gjerne reise litt rundt da, tror en måned på samme plass kan bli litt stille.

Har tenkt litt løst på Hua Hin, Koh Samui, Phuket kanskje.. Vi har sett at Thai Airways har en sånn innenriksbillett der du får 3 enveisbilletter for ca 170dollar, og det er jo ikke ille da.

Om noen har noen tips til hva vi bør se og hvordan vi bør reise innad i Thailand hadde det vært supert og høre! :-D

Ser på værstatistikken for Bangkok at det nok blir varmt, men at gjennomsnittet er ca 30grader. Han vi kan låne leilighet har vært der i mars, og sa at det ikke er varmere da enn ellers.

Men igår snakket jeg med en kompis hvis foreldre var på ferie i Thailand i fjor i nettopp mars/april, og de "holdt på å stryke med" pga altfor høye temperaturer. Det hadde visst vært opp mot 40 grader.

Er det så store temperaturforskjeller rundt om i Thailand på denne tiden, eller var de veldig uheldige med temperaturnivået?

Jeg ville anbefalt dere å reise rundt i området sør for pattaya. Koh Samet, Koh Chang og ta gjerne buss til Cambodia. Har ikke vært på den siden selv, men har venner som har vært på Koh Samet.

Bangkok er ett must syns nå jeg. Mye å se der. Shopping!

Krabi, Phuket og similian islands, Koh Samui, Koh Tao osv. Alt i Thailand er bra :smile: Tenk ikke på været. Nyt landet. Men Bangkok er fryktelig varm i forhold til andre steder av landet. Men det er air condition overalt, utenom i gatene ;)

God tur :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...