Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en jente paa 27, som er veldig usikker paa hvilken farge jeg bor bruke paa leppene. Har vaert inne i en del parfymerier, men alle gir meg forskjellige svar. :( Og jeg blir veldig forvirret av de hundrevis av fargenyansene som finnes.

Kunne tenkt meg en litt diskret leppestift til daglig, og en litt flottere til fest.

Jeg har morkt langt haar, lyse blaa oyne, pen relativt lys hud.

Jeg forstaar at det er vanskelig aa gi tips naar dere ikke har sett meg, men alle svar mottas med stor TAKK.

Ellen

Videoannonse
Annonse
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Har slitt med det samme, og har funnet ut at lipgloss er det peneste på meg :) Ellers så foretrekker jeg kalde farger. Du kan jo først begynne med å se om du passer best kalde eller varme farger, og så prøve deg frem?

Gjest eminel
Skrevet

Av det du forteller meg om utseende ditt høres du ut som en vintertype eller muligens vår. Vintertyper kler kalde farger, som f.eks pastell. Lyserosa lebestift kler kanskje deg. De kler også mørke farger. Prøv lilla eller dyp rød! Du må enkelt å greit prøve deg frem. Da ser du hva som passer til deg. Mørkehårede jenter med blek hud og blå øyne passer av erfaring blå/lilla/rosa øyenskygger veldig godt og lebestifter som matcher disse! Hvitt og sølv kler også denne mennesker som er vinter/vår-type!

Lykke til!

Skrevet

Helt ening med de to over her.

Finn ut hvor i "farge-verden" du befinner deg. Ta en fargeanalyse.

Kan tilegge at det også er et greit utgangspunkt og finne en leppestift som passer i fargetone med Rougen din. "krasjer" disse, så blir det litt grelt resultat.

Er du en vinter-person, og bruker leppestifter fra den varme siden av fargesirkelen, og omvendt, så vil tennene dine også virke "gulere"

En "varm" person bør ikke bruke make-up farger med kalde farger, dvs med blåtoner.

En "kald" person bør ikke bruke make-up farger med varme farger, dvs

med gultoner.

Håper det gav deg noen tips.

Lykke til med fargevalget.

Skrevet

Lån/kjøp en bok om fargeanalyse, type "Finn din stil" o.l

Det var faktisk på et oriflame party jeg fant ut at jeg er vår (varme farger).

Mente selv at jeg passet best kalde farger, men ble fortalt at det er vanlig at man har feil oppfatning på det området!

På beskrivelsen din høres det ut som om du passer best kalde farger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...