Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Jeg har havnet i en diskusjon med noen her, og kanskje noen her kan hjelpe til med å finne info? Spørsmålet er: kan en jomfru ha klamydia? Det er her snakk om en person som aldri har hatt NOEN form for sex. Diskusjonen har i korte trekk sirklet rundt at siden klamydia smitter via utflod, kan da utflodrester som sitter på en badstuebenk, lånt håndklede/bikini el være nok?
La Luna Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Ok, dette er hva jeg har lært (ikke skyt meg hvis jeg tar feil): Det finnes to typer klamydiabakterier, den ene setter seg i lungene og har ingenting med seksuelt overførbar sykdom å gjøre. Altså klamydia uten sex. Man kan også få klamydiainfeksjon i øynene, f.eks. ved at moren har klamydia når hun føder en unge (denne kan man bli blind av og visstnok den største årsaken til blindhet(heter det det??) i Afrika). Altså klamydia uten sex igjen. Ang. det at bakterien lever utenfor kroppen: Hiv -og klamydiabakterier dør visst ganske med an gang utenfor kroppen, mens gonoré faktisk kan overleve litt lenger. Dermed er vel sansen lik null å kunne få det over håndklær/bikini. Håper det hjalp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå