Bellanice Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Jeg klør så inn i hampen under foten Men hva kan det være, og hva gjør jeg med det? Det er midt under den ene foten, der hvor man ikke tråkker nedpå, men i buen liksom (sånn ca, klønete forklart). Det er ikke vorter eller sopp, men bittesmå bobler med luft, men jeg tror kanskje de boblene har kommet fordi jeg har klødd så mye Jeg trodde først i sommer at det var no slags stikk, men da ville det vel gått bort etterhvert. Noen som har vært borti dette?
Prinsesse på erten Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Synes det høres ut som utslett... Har selv hatt minibobler i huden som resultat av allergi mot vaskemidler ... Kanskje det er noe sånn..?
Bellanice Skrevet 25. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2006 (endret) Synes det høres ut som utslett... Har selv hatt minibobler i huden som resultat av allergi mot vaskemidler ... Kanskje det er noe sånn..? ← Hm, det kan jo hende det er det ja. Men jeg har ikke bytta til noe annet vaskemiddel eller tøymykner på kanskje et år da. Også er det kun på et lite område under høyre fot. Hvordan behandla du utslettet? Apotek, noe på resept? Endret 25. august 2006 av Bellanice
Prinsesse på erten Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Hm, det kan jo hende det er det ja. Men jeg har ikke bytta til noe annet vaskemiddel eller tøymykner på kanskje et år da. Også er det kun på et lite område under høyre fot. Hvordan behandla du utslettet? Apotek, noe på resept? ← Man kan få allergier mot stoffer kroppen tidligere har tålt... Husker ikke helt hva jeg gjorde med utslettet - jeg har hatt så mange . Men ta deg en tur innom apoteket og kjøp hydrokortisonsalve. Mens du er der kan du jo spørre betjeningen også om problemet. Ofte er de veldig flinke og hjelpsomme... PS: Unødvendig med tøymykner i sokker. Forsøk alltid å begrense mengden kjemikalier du utsetter kroppen for.
Prinsesse på erten Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Kom forresten på at jeg fikk noen slike bobler i forbindelse med en pencilin kur også.. Du har ikke tilfeldigvis gått på antibiotika eller pencilin den siste tiden?
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Har det samme selv, dette er en type psoriasis som kalles PPP. Hvorvidt det er det samme du har bør du få en lege til å vurdere. Jeg bruker steroidsalver som jeg får på resept som er ganske sterke. Du kan evt prøve hydrokortison først og se om det hjelper, hvis ikke gå til lege.
Bellanice Skrevet 25. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2006 Kom forresten på at jeg fikk noen slike bobler i forbindelse med en pencilin kur også.. Du har ikke tilfeldigvis gått på antibiotika eller pencilin den siste tiden? ← Nei, har ikke det. Har det samme selv, dette er en type psoriasis som kalles PPP. Hvorvidt det er det samme du har bør du få en lege til å vurdere. Jeg bruker steroidsalver som jeg får på resept som er ganske sterke. Du kan evt prøve hydrokortison først og se om det hjelper, hvis ikke gå til lege. ← Håper ikke det er noe sånt, da Jeg har noe hydrokortison, så da prøver jeg det først. Takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå