Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I Volda har de fått Rema 1000-butikk med alle skilt på nynorsk.

JEg synes det er utrolig kult! Snacks blir til saltknask, og godteri til snop. Fantastisk. Må handle der en gang!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pusen_*
Skrevet

Så morsomt da!! Gratulerer!! :klem:

Gjest Gjest_Pusen_*
Skrevet
Og Tena Lady blir til Gamalt piss.

å, så du er morsom. :ironi:

Skrevet

*mimrer om Volda-studietida på 80-tallet*

Da jeg flyttet til Volda for tjue år siden, syns jeg det var eksotisk når supermarkedet nede på kaia averterte med "Lågpris og kveldsope".... og da er jeg til og med sunnmøring selv!

Gjest annen gjest
Skrevet

Morsomt. Kult. Bra. :-)

Men det blir lenge til neste gang jeg kjører gjennom Volda, så kan du handle litt snop for meg også?

Skrevet

Jeg leste det i VG - morsomt!

Men jeg synes det er teit hvis Staten skal kreve at andre butikker må ha skilt på nynorsk.

Skrevet

når jeg kommer til hytta og det står lettmjølk på tinekartongen, synes jeg det er veldig sjarmerende. :)

Skrevet

Dat var jaggu meg på tide.

-Men snop har det heitt alltid.

Skrevet

Så fint for deres folkeslag. Kanskje de burde utvide med samiske skilt også?

Hvis det er nynorske plakater, burde kanskje ølsalget være nynorsk også? Dvs. stengt etter kl. 15 på hverdager og helst stengt om lørdagene.

Skrevet

Hvis det er nynorske plakater, burde kanskje ølsalget være nynorsk også? Dvs. stengt etter kl. 15 på hverdager og helst stengt om lørdagene.

Du skulle ikke ha noen fordommer mot nynorsk, vel?

Skrevet

Det finnes faktisk butikker i Finnmark med samiske skilter. Det har det vært leeeeenge.

Skrevet

Hvilket folkeslag er du da? :klø:

Skrevet (endret)

Du er nok litt dårlig orientert om "nynorsk ølsalg".

"Nynorsk ølsalg" er kassesalg. Bestill ei kasse, og kjøp 24 øl om gangen.

1 øl om gangen kan nemlig føre til fyll og fordervelse.

Endret av Firefox
Skrevet
når jeg kommer til hytta og det står lettmjølk på tinekartongen, synes jeg det er veldig sjarmerende. :)

Det står det på min kartong også, og den er kjøpt i Kristiansand sentrum :overrasket: jeg kan banne på at det het melk her før hehe

Skrevet

Jeg tror Tine sender ut partier med mjølk og melk om hverandre. Det er i hvert fall ikke bare nynorsksteder som får mjølk.

Skrevet

Regner med at endel av melka i Kristiansand gjerne kommer fra Telemarksmeierier, derfor det står mjølk. Jeg synes også det er koselig med mjølk! :)

Skrevet

Om den hadde stått der fra siste hytte-besøk ville den kanskje vært rimlig sjarmerende også? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...