tuji Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 I Volda har de fått Rema 1000-butikk med alle skilt på nynorsk. JEg synes det er utrolig kult! Snacks blir til saltknask, og godteri til snop. Fantastisk. Må handle der en gang!
Gjest Gjest_Pusen_* Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Og Tena Lady blir til Gamalt piss. ← å, så du er morsom.
ashera Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 *mimrer om Volda-studietida på 80-tallet* Da jeg flyttet til Volda for tjue år siden, syns jeg det var eksotisk når supermarkedet nede på kaia averterte med "Lågpris og kveldsope".... og da er jeg til og med sunnmøring selv!
Gjest annen gjest Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Morsomt. Kult. Bra. :-) Men det blir lenge til neste gang jeg kjører gjennom Volda, så kan du handle litt snop for meg også?
lillesky Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 Jeg leste det i VG - morsomt! Men jeg synes det er teit hvis Staten skal kreve at andre butikker må ha skilt på nynorsk.
Gjest sza Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 når jeg kommer til hytta og det står lettmjølk på tinekartongen, synes jeg det er veldig sjarmerende.
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2006 #10 Skrevet 25. august 2006 Dat var jaggu meg på tide. -Men snop har det heitt alltid.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #11 Skrevet 25. august 2006 Så fint for deres folkeslag. Kanskje de burde utvide med samiske skilt også? Hvis det er nynorske plakater, burde kanskje ølsalget være nynorsk også? Dvs. stengt etter kl. 15 på hverdager og helst stengt om lørdagene.
tuji Skrevet 25. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 25. august 2006 Så fint for deres folkeslag. Kanskje de burde utvide med samiske skilt også? Hvis det er nynorske plakater, burde kanskje ølsalget være nynorsk også? Dvs. stengt etter kl. 15 på hverdager og helst stengt om lørdagene. ← Du skulle ikke ha noen fordommer mot nynorsk, vel?
lillesky Skrevet 25. august 2006 #13 Skrevet 25. august 2006 Det finnes faktisk butikker i Finnmark med samiske skilter. Det har det vært leeeeenge.
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2006 #14 Skrevet 25. august 2006 Så fint for deres folkeslag. Kanskje de burde utvide med samiske skilt også? Hvis det er nynorske plakater, burde kanskje ølsalget være nynorsk også? Dvs. stengt etter kl. 15 på hverdager og helst stengt om lørdagene. ← Hvilket folkeslag er du da? :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2006 #16 Skrevet 25. august 2006 (endret) Så fint for deres folkeslag. Kanskje de burde utvide med samiske skilt også? Hvis det er nynorske plakater, burde kanskje ølsalget være nynorsk også? Dvs. stengt etter kl. 15 på hverdager og helst stengt om lørdagene. ← Du er nok litt dårlig orientert om "nynorsk ølsalg". "Nynorsk ølsalg" er kassesalg. Bestill ei kasse, og kjøp 24 øl om gangen. 1 øl om gangen kan nemlig føre til fyll og fordervelse. Endret 25. august 2006 av Firefox
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #17 Skrevet 28. august 2006 når jeg kommer til hytta og det står lettmjølk på tinekartongen, synes jeg det er veldig sjarmerende. ← Det står det på min kartong også, og den er kjøpt i Kristiansand sentrum jeg kan banne på at det het melk her før hehe
tuji Skrevet 28. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 28. august 2006 Jeg tror Tine sender ut partier med mjølk og melk om hverandre. Det er i hvert fall ikke bare nynorsksteder som får mjølk.
lillesky Skrevet 28. august 2006 #19 Skrevet 28. august 2006 Regner med at endel av melka i Kristiansand gjerne kommer fra Telemarksmeierier, derfor det står mjølk. Jeg synes også det er koselig med mjølk!
Superlammet Skrevet 28. august 2006 #20 Skrevet 28. august 2006 når jeg kommer til hytta og det står lettmjølk på tinekartongen, synes jeg det er veldig sjarmerende. ← Om den hadde stått der fra siste hytte-besøk ville den kanskje vært rimlig sjarmerende også?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå