Prinsesse-vil-ikke Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Vi skal en tur til Roma i høst, og jeg leter etter hotell. Noen som har noen å anbefale? Er spesielt interessert hvis det finnes noen bra hotell i nærheten av spansketrappen! Tar i mot forslag i alle prisklasser, da prisen ikke er det mest vesentlige. På forhånd takk!
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Jeg ville ikke stresset så mye med å få et hotell i nærheten av spansketrappa, eller andre severdigheter. Som regel betaler du bare for beliggenheten og ikke kvaliteten. Og Roma er jo en veldig liten by så alt ligger jo i gåavstand likevel Vi brukte www.hotels.com når vi var i Roma. Der har de egen søkefunksjon for beliggenhet. Ganske greit, men vi holdt på å havne på europas ekleste hotell fordi vi var så opphengte i å bo nær spansketrappa... To dager før vi reiste fant vi "drømmehotellet" vårt omtalt på en reiseside på nett, folk skrev at det var helt jævlig der.. Vi var nok ekstra uheldige, men jeg tror likevel man får mer for pengene om man ikke er så kresen på beliggenhet. Uansett, hold dere langt vekke fra hotellet Anglo Americana!! Vi endte opp med å bo på dette http://www.hoteldiocleziano.it/ . Det ligger rett ved togstasjonen. Kjempeflott nyopppusset hotell, dog litt dyrt.
Trampe Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Vi bodde nært colosseum, og beliggenheten var fantastisk. Vi ruslet rundt på kveldene, kunne gå til alt annet enn Vatikanstaten. (og hadde vi giddet hadde vi sikkert kunne gått dit også) Men hotellet var ikke bra. Styr unna Hotel Repubblica, men bo gjerne i området!
Gjest AGF Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Vi reiser i oktober og har booket oss inn på hotel Erdarelli som er i nærheten av spansketrappen og koster 145 euro for et dobbeltrom per natt (veldig billig for Roma). Et veldig godt tips er å lese review før man reiser. Ithaca anbefaler ikke hotel repubblica, og hvis du går inn på google.com og skriver inn "hotel repubblica rome tripadvisor" så ser du hvorfor man ikke bør booke et rom der. Review kan du også finne på www.venere.com som er en bra internettside for booking av hotell (har brukt den på turen til new york). Det samme får du hvis du går inn på booking.com (der kan du også lese review og booke hotellrom - jeg har ikke brukt den før). Etter alt jeg har lest om når det gjelder hotell i roma bør du virkelig vite hva du går til. Det er så mange som klager på renhold at det er sjokkerende. Og i tillegg finnes det litt suspekte områder noen steder man bør holde seg unna. Et tips er også å prøve å booke et rom på de hotellene som guidene anbefaler (bruk en nyere utgave av guiden).
alicante Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Jeg vil absolutt anbefale Hotel Picasso. Det ligger i en liten sidegate til Via Nazionale, ikke så langt unna stasjonen, men heller ikke langt unna andre "viktige" steder. Ellers er jeg enig med Ithaca om å styre unna Hotel Repubblica - huff, for et sted!
gladidag Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Eg vil igjen anbefale Pensione Panda!!! Lite og enkelt like i nærheten til Spansketrappen! Du finner de på nett! pensionepanda.com
gard Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Hei Så du denne artikkelen i Aftenposten: http://forbruker.no/reise/article1426970.ece Jeg anbefaler ellers mitt reisebrev som vanlig: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå