Gå til innhold

Å sette på igjen regulering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette? At reguleringen er blitt tatt av og at den må settes på igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg ikke opplevd.

Har du fått en forklaring på hvorfor?

Blir det ekstra kostnad på deg?

Skrevet

Ja, det har jeg opplevd.

Jeg fikk av reguleringen som 12 åring og fikk på igjen som 17. åring- kan tro det var gøy!

Gjest Primula
Skrevet

En i klassen min måtte sette på reguleringa igjen fordi han ikke brukte den bøylen man må ha på en stund etter man tar av reguleringa. Da gikk tennene tilbake til sin gamle posisjon igjen...Ganske kjipt..

Skrevet
Nei, det har jeg ikke opplevd.

Har du fått en forklaring på hvorfor?

Blir det ekstra kostnad på deg?

Min datter tok av nede rett før sommeren. Fikk beskjed om at hun skulle få av nede før skolestart. På timen der i sommer, fikk hun beskjed om at hun måtte sette på igjen nede, fordi den tannen som i utgangspunktet var problemet, hadde begynt å vandre tilbake dit den kom fra. Det hører også med at hun fikk limt på evighetsstreng på innsiden av tennene nede, dog ikke på problemtannen, fordi tannlegen sa at de andre tennene stod slik at den ikke skulle flytte seg. Men det har den altså gjort og hun må sette på igjen. Ikke får hun ta av oppe før til jul plutselig heller. Jeg syns det lukter ugler i mosen, jeg syns hele greia er snodig. Jeg syns kanskje at det blir litt drøyt å kreve betaling for ny regulering når han tydeligvis tok av for tidlig, det gikk jo bare noen uker.

Hva syns dere?

Skrevet

Hvis jeg hadde følt at dette skyldtes at tannlegen har gjort en feil og at det økonomiske ble belastet meg, så ville jeg tatt kontakt med en annen reguleringstannlege for vurdering.

Skrevet

sikkert lurt det, men her hvor vi bor finnes det svært få reggisleger og de har flere måneders ventetid...

Skrevet

Ingen som har noen synspunkter på dette?

Skrevet

jeg ville iallfall krevd at dere ikke fikk økonomiske utlegg til det, siden det ser ut til at det er tannlegen som har gjort en dårlig jobb. Du kan jo ta kontakt med forbrukerrådet og høre?

Men om du vil at datteren din skal ha fine tenner er det vel ikke annet å gjøre enn å sette på igjen reguleringen, og ta det økonomiske og kranglingen med tannlegen som det kommer.

Skrevet

Ja hun må jo sette på igjen så klart, noe annet er det vel ikke å forvente. Men jeg syns tannlegen burde ta på seg regningen selv, han burde jo være proff. Og jeg har ikke hørt om andre som måtte sette på igjen bare noen uker etter at de fikk ta av...

Skrevet

I det her tilfelle så synes jeg at tannlegen må ta det på sin kappe. Det er tydlig at han har feilvurdert situasjonen. Hva sier han selv?

Jeg har en fastpris på reguleringen uavhengig av hvor mange besøk og hvor lang tid det tar. Det kommer bare røntgen o.l. i tillegg. Sønnen min har mange ganger måttet ekstra inn fordi noe har blitt ødelagt på reguleringen. Det tar en time å sette det på igjen.

Skrevet

Det er vel et tak på egenandeler ved regulering? Man får dekket så og så mye og så blir det satt opp er beløp eller en prosent man må dekke selv.

Jeg ville tatt kontakt med trygdekontoret og hørt hvordan dette virket, siden kostnadene for dere da stiger.

Jeg tror som sagt jeg ville tatt saken med de og ikke tannlegen, de må også refundre mer til han pga dette og de får jo inn all informasjon og dokumentasjon for utlegg han har hatt i forbindelse med pasientene.

Skrevet

Det er ikke sånn at utgiftene når et tak, det er sånn at vi får dekket 40 % av våre totale utgifter. Så da faller jo regningen på oss. Hun har time igjen der på tirsdag for påsetting, så jeg ville bare vite hva dere her tenker før jeg eventuellt sier noe til tannlegen...

Gjest Primula
Skrevet

Høres ut som om tannlegen har gjort en dårlig jobb ja. Man får jo sånn streng på nettopp fordi at tennene ikke skal flytte på seg etter at man tar av reguleringen, og dersom tannlegen mente at den tanna ikke trengte streng og den likevel har begynt å flytte på seg, må det være hans feil. Ergo ville jeg sagt at dette vil jeg ikke betalt noe ekstra for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...