Gå til innhold

skal til G.U

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

for det første må jeg si at jeg er ikke rase hater,har ikke noe imot noen.

Men jeg HATER GU!! har alltid hadd en fast lege som jeg har gått til men nå skal jeg ha en anen..mohammed..Moren til en venninde har en utlending å hun hadde mange forskjellige historier, ikke noe gale men bare at han hadde kommentert at hun ikke måtte barbere bort alt...osv...

alltid når jeg skal på en slik plass raser 1000 tanker gjennom hodet mitt...

skal jeg være barbert?om hårene på leggene eller romphullet!!

JEG HATER GU..

jeg gruer meg så gale at jeg trur jeg skal ringe og avbestille timen...

men det jeg lurte på er :

1) er det forskjell på norske og utenlanske leger ?

2) hvordan bruker dere å være der nede? barbert?,flyplass?, mye hår?

tanx

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Fastlegen min måtte sjekke med "nedentil" en gang. Han er afrikaner. Det gikke helt greit. GU er aldri gøy uansett.

Skrevet

Vil tro enhver lege ville sagt at en ikke bør shave hele musa, er jo en grunn til at vi har hår det. Tar bort alt selv, så jeg bør vel ikke si noe - men jeg tror ikke jeg hadde hatt noe problem med en utenlandsk lege. Er flott at de også blir gynekologer vel?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Fastlegen min måtte sjekke med "nedentil" en gang. Han er afrikaner. Det gikke helt greit. GU er aldri gøy uansett.

jo får all del :klappe:

men det er seriøst jeg gruer meg :grine:

JEG HATER DET! :tristbla:

jeg vil ikke, vil ikke, vil ikke, :sur:

Skrevet

Jeg skjønner at du er ung, men slike tanker bør du kanskje vurdere å sensurere litt..

Det er litt trist at noen faktisk finner det interessant å fortelle historier om gynekologen sin, fordi han har en annerledes hudfarge ...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg skjønner at du er ung, men slike tanker bør du kanskje vurdere å sensurere litt..

Det er litt trist at noen faktisk finner det interessant å fortelle historier om gynekologen sin, fordi han har en annerledes hudfarge ...

22 . fått to barn..kall det va du vil..

historier om gynekologen?du høres ut som en snerpe *unnskyld meg men HALLO ? *

vi satt på fest å delte angsten for gu..har noen historier jeg også som jeg kom med, og min lege er hvit...

har ikke noe med hudfarge å gjøre....hadde hatt angst uansett om det hadde hvert en anen en... :forvirret:

Skrevet
har ikke noe med hudfarge å gjøre....hadde hatt angst uansett om det hadde hvert en anen en... :forvirret:

Så hvorfor mener du da det er viktig å få med i hovedinnlegget at din lege er utenlandsk.

Hudfargen spiller jo ingen rolle, sa du jo...

Gjest BagLady
Skrevet

Du kan jo ha noen tilstede mens undersøkelsen pågår.

Skrevet

Selvsagt har ikke hudfarge noe å si! Men er det egentlig så utrolig merkelig at TS kan få slike tanker? Det er da f.eks en kjent sak at eldre norsk-pakistanere ønsker pakistanske leger og behandlere, det blir vel litt samme sak, det dreier seg om maksimal trygghet i en situasjon der man føler seg hjelpeløs og sårbar. I mitt hode dreier dette seg om at GU er utrolig traumatisk for mange, og at man da kan være ekstra sårbar for dårlig kommunikasjon pga språklige eller kulturelle forskjeller syns jeg ikke er så rart. Det er da også mange kvinner som KUN vil gå til kvinnelige gynekologer, er de kjønnsdiskriminerende da? og jeg for min del har brukt samme i alle år, og kunne ikke tenke meg GU hos andre enn han.

Skrevet

På legekontoret hvor jeg bor, så jobber det en muslim. Han ville ikke ta GU undersøkelser. Så det er noen utlendinger som ikke synes det er greit. Han jobbet ikke lenge på legekontoret.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Legen mimn er fra India og sist jeg hadde Gu( det var første gang med han som lege) sa jeg at jeg ikke var videre begistert for GU

_ Det er ikke jeg heller sa han :ler:

Skrevet

Ikke at det betyr noe (har bare hatt tre slike leger), men to av dem var ikke norske, og de utenlandske var bedre, synes jeg. Men det er jo bare enkelterfaringer, og du skal sikkert ikke til noen av disse tre legene.

GU er ikke det morsomste, men det tar ikke så lang tid og etterpå kan du jo unne deg noe hyggelig. Det kan du jo tenke på mens du ligger i stolen. Kafebesøk? Shopping? En tur for å besøke noen? Noe annet hyggelig?

Gjest Labell0
Skrevet

GU er ikke morsomt uansett om det er dame, mann, norsk, svensk, pakistansk.. Assa uansett, ingen som trives med ligge med beina meter fra hverandre å la en annen lyse inn i deg... Men det er nødvendig, og ikke utsett det selvom du gruer deg! Snakk åpent med legen din om det, og fortell at du syns det er litt ubehagelig og ikke er helt komfortebal med det.Be legen fortelle hva han/hun gjør, og hvorfor det gjøres underveis. Jeg har hatt en skikkelig ubehagelig opplevelse. Min første GU.. Jeg var 15 år, hadde vært seksuellt aktiv et års tid, og skulle få p-piller. Jeg hadde mye psoriasis i underlivet.

Hun som sjekket meg, var siden dette ble tema her nå, norsk og dame. Hun sa ingenting, var hardhendt og direkte ufin. Jeg forklarte henne om psoriasis (som da var heldekkenede på kroppen, og syns dette også var flaut)

Da hun setter i gang undersøkelsen, sier hun` ja her var det ikke pent` Hvordan tror dere jeg som 15 år følte meg da? Ante jo ikke hva hun mente, om hun syns det var ekkelt med pso eller hva det var. Prøver ble tatt, og hadde sopp og fortsatt pso sårene.

Hun sluttet heldigvis, og så kom fastlege ordningen en stund etterpå. Og fikk en lege jeg virkelig liker =) Hun snakker med meg og alt mulig, og forteller meg hva hun gjør til en hver tid under G.U =) Har fortalt henne om den første G.U`en og har virkelig blitt behandlet som en prinsesse etter det!!

Så ikke glem å fortell om tankene rundt det!!

Ellers, ønsker jeg deg lykke til!!

:klem:

Skrevet

Jeg har aldri syntes GU er ekkelt eller skummelt. Når jeg først ligger der er det helt greit, det å gå halvnaken og "hoppe" opp på benken og ned igjen synes jeg er mest pinlig. Det er jo som oftest veldig fort gjort.

Nå har jeg bare vært hos snille leger jeg da, har vel hatt en 8 forskjellige tittende opp.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

yeah!!!!

nå har jeg kommet hjem(omsider) :forvirret:

Jeg er forlengst ferdig med gu`n min.

han var koselig å tok en ultra rask GU. :klappe:

det gikk kjempe greit. :ler::ler::ler:

han snakket også ganske godt norsk så jeg måtte bare si hæ? noen ganger.han skjekket meg ellers også.synes han var en veldig flink lege ..

å nå :

ER JEG FERDIG !!!! ETT ÅR TIL NESTE GANG!!!!! :sjarmor:

Skrevet
:klappe: Så flott du fikk en positiv opplevelse. GU er ikke verdens gøyeste ting, men har en en flink lege, så går det så mye greiere. :-D
Skrevet
Legen mimn er fra India og sist jeg hadde Gu( det var første gang med han som lege) sa jeg at jeg ikke var videre begistert for GU

_ Det er ikke jeg heller sa han :ler:

:ler::ler::ler::ler:

Skrevet

Litt vel på siden, men syns det passet inn i tråden. Håper TS syns det er greit...

Går dere til GU hos fastlege eller ikke? Ønsker ikke at fastlegen min skal ha se den siden av meg... Er det mulig å gå andre steder?

Og hvor ofte går dere til GU?

Jeg skjønner veldig godt at det er ubehagelig at fremmede titter oppi der, og hvis man i tillegg sliter med språket hjelper ikke det...

Gjest little me
Skrevet
Jeg går ikke tiil GU hos min fastlege, det kan jeg ikke tenke meg i det hele tatt. Han er en flink lege, men jeg føler jeg kjenner han liksom på en måte som gjør at jeg ikke vil spre beina mine med han tilstede. Kommer fra en liten plass.

Går til en som driver kun med GU, ja en gynekolog da. Og han er kjempeflink, veldig proff og oppriktig hjelpsom. Har bare vært 2ganger, første gangen var jeg 22 og så 23 andre gangen.

Det var legen min som henviste meg til gynekolog, så det er vel bare å spørre...

Kvidde meg mye første gangen, men det er jo jobben hans. Og så tenkte jeg som så at han ser jo hundrevis av kvinner i året. Unge og eldre og jeg ser da helt normal ut der nede, ikke noen sykdommer eller annet humbug, så dette må vel være grei skuring for han med meg i stolen.

Eneste som er litt rart er liksom at mens man må av med truse og bukse kan sokkene være på, ser jo helt komisk ut  :ler:

jeg går til fast legen min til GU.trives faktisk godt med det.Jeg kjenner han så godt ¨å så er han veldig profesjonell.

Jeg har godt en del ganger i og med 2 graviditeter.men ikke noe unormalt.Men når jeg blir ferdig nå med forskjellig trur jeg at jeg skal dra hver 2.år. vi har mye kreft i familien min.

*bedre å være føre var*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...