Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Yes, stemmer! Det var deg det var, Frøken Dings!

Jeg husket det var en Frøken, sjø, men ikke hvilken... :lol:

Den er iallfall sinnsykt god, da!! :D

(Har spist min hjemmelagde chop suey i kveld, jeg)

Lillian

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager dere hvitløksdressingen selv?

I Såfall..hvordan gjør man det?

Er litt grønn jeg..men skal ha en del venner over om et par uker..surprise til kjæresten..og vil lage så god mat som mulig..(har besemt meg for taco..men morsomt med mer tilbehør enn "det vanlige" vi pleier å bruke)

hilsen fra Madison

Skrevet

Har lyst til å slenge meg på med min hjemmelagde salsa.

Oppskriften er fra en meksikansk kokebok.

Tomater

Løk Dette småhakkes.

Litt chilipepper, frisk må det være og prøv deg frem til du får riktig styrke.

Lime/sitronsaft.

Koriander hakkes, dette er et must og den skal selvsagt ikke være tørr, men frisk.

Salt etter ønske.

La dette stå min, en time før servering.

Yummi til chips ol.

Og når jeg førts er i gang så legger jeg ved min taco dip. (snodig navn på retten/dippen)

Denne kan lages vegetar, dropp bare kjøttdeigen.

Stek kjøttdeig med tacopulver som vanlig.

Ha en langpanne og finhakk salat og legg det i bunnen. Ta så i kjøttblandingen på toppen av salaten.

Bland salsa med et beger Philadelphia ost og hell dette over. Strø litt mais, løk og tomat og legg på litt rømme.

Skal love dere at selv om oppskriften virker kanskje litt ekkel så får denne dippen bein å gå på. Ypperlig til fingermat bufeet

. Servere med maischips.

Skrevet

Tenk at ingen har nevnt det beste jeg vet med Taco'en. Lettrømme med uanstendige mengder finhakket purreløk. FANTSTISK GODT!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ingen som kan gi meg oppskrift på hvitløksdressing..??

*snufs*

Skrevet

NAM!!! Taco er det beste jeg vet!!!

Vi pleier å lage taco-snacks ved siden av. Der bruker jeg nachoships, med litt vellagret cheddarost og en jalapenos på. Dette setter jeg i ovnen ved 200 grader til osten er smeltet. Ved siden av har jeg guakamole og rømme.

Ellers så spiser vi tortilla og shell og har på;

* rømme

* kinakål

* rød paprika

* mais

* jalapenos

* løk

* ost

* kjøttdeig (steker med 2 krydderposer)

* hot salsa saus

* agurk

* tomat

Snadder mat!!! Vi skal ha det på søndag!

Skrevet

Mmmmmmmmmm

Taco er SÅ godt :)

Har alltid MASSE salat til :

Isbergsalat/kinakål

Agurk

RØD paprika

Løk

Mais

MASSE rømme

Revet ost

Bruker taco krydderet, og ikke sausen...

Taco skjell er best !

Hender seg jeg tar den nystekte kjøttdeigen med krydder, og blander med tortilla/nachos chips

å steker jeg det noen minutter i ovnen på sterk varme, med masse ost ...

Så gjør jeg plass til salat å slikt siden av .. Mmmmmm....

Å nå fikk jeg lyst på taco gitt :enig:

Skrevet

Må nok finne på en oppskrift selv jeg,til denne dressingen..

og jeg som ikke kan lage mat engang... :cry: *tørke snørr og tårer* :cry:

Skrevet

1/2 dl rømme

2 ss sitronsaft

2 ss sukker

3 ss hakkede, friske krydderurter (basilikum, timian, oregano eller persille)

En begynnelse kanskje?

  • 2 uker senere...
Skrevet

ta ønsket mengde rømme, et par klatter med majones, finhakk ønsket mengde hvitløk(kjempe godt med mye :lol: )

rør om og sett dette i kjøleskapet i ca 20 min. Når den står i kjøleskapet løser hvitløken seg helt opp slik at du slipper hvitløksbiter...

kos deg, d er kjempe enkelt...

Skrevet

Pleier å bruke pitabrød i steden for tacoskjell osv.

Skrevet

Her er min tacoversjon:

Mais-skjell eller taco tubs

fylles med

salat (finhakket kinakål er bra!)

tomat i små terninger

paprika i små terninger

salsa-saus (gjerne HOT)

kjøttdeig stekt med taco-krydder + litt vann

masse revet hvitost på toppen

For å få litt variasjon byttes tacoskjellene av og til ut med Tortilla-lefser.

  • 6 år senere...
Skrevet
På fredag skal vi ha taco, og det hadde vært gøy å prøve noe nytt tilbehør. Hva slags tilbehør har du til taco?

Må bare si at du må prøve hvitløk i chilimarinade. Det er skikkelig digg og perfekt på taco, bruker tubs selv.

Skrevet
Må bare si at du må prøve hvitløk i chilimarinade. Det er skikkelig digg og perfekt på taco, bruker tubs selv.

I tillegg bruker jeg også løk og hvitløk i kjøttdeigen for å gi den mer smak. Blir kjempegodt. Ellers bruker jeg det samme som alle andre.

Skrevet

Ååh, jeg elsker taco!

må ha:

Varme tortilla lefser

Isbergsalat

Mais

Ananas

Kjøttdeig med masse tacokrydder

Vårløk

Paprika

Rømme

Agurk

Knuste tortillachips

Salsa

NÅ ble jeg sulten :rødme:

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Synnøve_*
Skrevet

MÅ bare dele denne deilige (men mektige) retten med dere.

Bland et beger creme fraishe med et beger original Philadelphia ost, og legg blandingen nederst i en ildfast form.

Steik kjøttdeig med tacokrydder og fordel dette over osteblandingen.

Stikk nedi mange nachochips og topp med revet ost.

Serveres med salsa, guacamole og salat. Farlig godt!

Gjest Gjest_Synnøve_*
Skrevet
MÅ bare dele denne deilige (men mektige) retten med dere.

Bland et beger creme fraishe med et beger original Philadelphia ost, og legg blandingen nederst i en ildfast form.

Steik kjøttdeig med tacokrydder og fordel dette over osteblandingen.

Stikk nedi mange nachochips og topp med revet ost.

Serveres med salsa, guacamole og salat. Farlig godt!

Og stek selvfølgelig til osten på toppen har smeltet ;-)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi pleier å ha:

- kjøtt (karbonadedeig, kyllingkjøttdeig eller strimlet svin/biff/kylling stekt med tacokrydder)

- paprika

- løk

- tomat

- agurk

- rømme

- mais

- guacamole

- ost

- tacosaus

Ellers har vi av og til salat, og hvis vi har tortillalefser i steden for taco skjell så har vi av og til ananas til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...