*Lillian* Skrevet 11. januar 2003 #21 Skrevet 11. januar 2003 Yes, stemmer! Det var deg det var, Frøken Dings! Jeg husket det var en Frøken, sjø, men ikke hvilken... Den er iallfall sinnsykt god, da!! :D (Har spist min hjemmelagde chop suey i kveld, jeg) Lillian
Madison Skrevet 21. januar 2003 #22 Skrevet 21. januar 2003 Lager dere hvitløksdressingen selv? I Såfall..hvordan gjør man det? Er litt grønn jeg..men skal ha en del venner over om et par uker..surprise til kjæresten..og vil lage så god mat som mulig..(har besemt meg for taco..men morsomt med mer tilbehør enn "det vanlige" vi pleier å bruke) hilsen fra Madison
fruenge Skrevet 21. januar 2003 #23 Skrevet 21. januar 2003 Har lyst til å slenge meg på med min hjemmelagde salsa. Oppskriften er fra en meksikansk kokebok. Tomater Løk Dette småhakkes. Litt chilipepper, frisk må det være og prøv deg frem til du får riktig styrke. Lime/sitronsaft. Koriander hakkes, dette er et must og den skal selvsagt ikke være tørr, men frisk. Salt etter ønske. La dette stå min, en time før servering. Yummi til chips ol. Og når jeg førts er i gang så legger jeg ved min taco dip. (snodig navn på retten/dippen) Denne kan lages vegetar, dropp bare kjøttdeigen. Stek kjøttdeig med tacopulver som vanlig. Ha en langpanne og finhakk salat og legg det i bunnen. Ta så i kjøttblandingen på toppen av salaten. Bland salsa med et beger Philadelphia ost og hell dette over. Strø litt mais, løk og tomat og legg på litt rømme. Skal love dere at selv om oppskriften virker kanskje litt ekkel så får denne dippen bein å gå på. Ypperlig til fingermat bufeet . Servere med maischips.
Sofia Skrevet 22. januar 2003 #24 Skrevet 22. januar 2003 Tenk at ingen har nevnt det beste jeg vet med Taco'en. Lettrømme med uanstendige mengder finhakket purreløk. FANTSTISK GODT!!!!!!!!!!!!!!!!
Madison Skrevet 22. januar 2003 #25 Skrevet 22. januar 2003 Ingen som kan gi meg oppskrift på hvitløksdressing..?? *snufs*
Juni-brud Skrevet 23. januar 2003 #26 Skrevet 23. januar 2003 NAM!!! Taco er det beste jeg vet!!! Vi pleier å lage taco-snacks ved siden av. Der bruker jeg nachoships, med litt vellagret cheddarost og en jalapenos på. Dette setter jeg i ovnen ved 200 grader til osten er smeltet. Ved siden av har jeg guakamole og rømme. Ellers så spiser vi tortilla og shell og har på; * rømme * kinakål * rød paprika * mais * jalapenos * løk * ost * kjøttdeig (steker med 2 krydderposer) * hot salsa saus * agurk * tomat Snadder mat!!! Vi skal ha det på søndag!
Jinx Skrevet 23. januar 2003 #27 Skrevet 23. januar 2003 Mmmmmmmmmm Taco er SÅ godt Har alltid MASSE salat til : Isbergsalat/kinakål Agurk RØD paprika Løk Mais MASSE rømme Revet ost Bruker taco krydderet, og ikke sausen... Taco skjell er best ! Hender seg jeg tar den nystekte kjøttdeigen med krydder, og blander med tortilla/nachos chips å steker jeg det noen minutter i ovnen på sterk varme, med masse ost ... Så gjør jeg plass til salat å slikt siden av .. Mmmmmm.... Å nå fikk jeg lyst på taco gitt
Madison Skrevet 24. januar 2003 #28 Skrevet 24. januar 2003 Må nok finne på en oppskrift selv jeg,til denne dressingen.. og jeg som ikke kan lage mat engang... :cry: *tørke snørr og tårer* :cry:
Gjest Lea Skrevet 24. januar 2003 #29 Skrevet 24. januar 2003 1/2 dl rømme 2 ss sitronsaft 2 ss sukker 3 ss hakkede, friske krydderurter (basilikum, timian, oregano eller persille) En begynnelse kanskje?
lilje Skrevet 1. februar 2003 #30 Skrevet 1. februar 2003 ta ønsket mengde rømme, et par klatter med majones, finhakk ønsket mengde hvitløk(kjempe godt med mye ) rør om og sett dette i kjøleskapet i ca 20 min. Når den står i kjøleskapet løser hvitløken seg helt opp slik at du slipper hvitløksbiter... kos deg, d er kjempe enkelt...
Englepusen Skrevet 2. februar 2003 #31 Skrevet 2. februar 2003 Pleier å bruke pitabrød i steden for tacoskjell osv.
pepa Skrevet 4. februar 2003 #32 Skrevet 4. februar 2003 Her er min tacoversjon: Mais-skjell eller taco tubs fylles med salat (finhakket kinakål er bra!) tomat i små terninger paprika i små terninger salsa-saus (gjerne HOT) kjøttdeig stekt med taco-krydder + litt vann masse revet hvitost på toppen For å få litt variasjon byttes tacoskjellene av og til ut med Tortilla-lefser.
Gjest gogg Skrevet 24. august 2009 #33 Skrevet 24. august 2009 På fredag skal vi ha taco, og det hadde vært gøy å prøve noe nytt tilbehør. Hva slags tilbehør har du til taco? Må bare si at du må prøve hvitløk i chilimarinade. Det er skikkelig digg og perfekt på taco, bruker tubs selv.
Gjest Gogg Skrevet 24. august 2009 #34 Skrevet 24. august 2009 Må bare si at du må prøve hvitløk i chilimarinade. Det er skikkelig digg og perfekt på taco, bruker tubs selv. I tillegg bruker jeg også løk og hvitløk i kjøttdeigen for å gi den mer smak. Blir kjempegodt. Ellers bruker jeg det samme som alle andre.
Crizpo Skrevet 27. august 2009 #35 Skrevet 27. august 2009 Ååh, jeg elsker taco! må ha: Varme tortilla lefser Isbergsalat Mais Ananas Kjøttdeig med masse tacokrydder Vårløk Paprika Rømme Agurk Knuste tortillachips Salsa NÅ ble jeg sulten :rødme:
Gjest Gjest_Synnøve_* Skrevet 22. oktober 2009 #36 Skrevet 22. oktober 2009 MÅ bare dele denne deilige (men mektige) retten med dere. Bland et beger creme fraishe med et beger original Philadelphia ost, og legg blandingen nederst i en ildfast form. Steik kjøttdeig med tacokrydder og fordel dette over osteblandingen. Stikk nedi mange nachochips og topp med revet ost. Serveres med salsa, guacamole og salat. Farlig godt!
Gjest Gjest_Synnøve_* Skrevet 22. oktober 2009 #37 Skrevet 22. oktober 2009 MÅ bare dele denne deilige (men mektige) retten med dere. Bland et beger creme fraishe med et beger original Philadelphia ost, og legg blandingen nederst i en ildfast form. Steik kjøttdeig med tacokrydder og fordel dette over osteblandingen. Stikk nedi mange nachochips og topp med revet ost. Serveres med salsa, guacamole og salat. Farlig godt! Og stek selvfølgelig til osten på toppen har smeltet ;-)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. oktober 2009 #38 Skrevet 26. oktober 2009 Vi pleier å ha: - kjøtt (karbonadedeig, kyllingkjøttdeig eller strimlet svin/biff/kylling stekt med tacokrydder) - paprika - løk - tomat - agurk - rømme - mais - guacamole - ost - tacosaus Ellers har vi av og til salat, og hvis vi har tortillalefser i steden for taco skjell så har vi av og til ananas til.
Gjest Frid Skrevet 26. oktober 2009 #39 Skrevet 26. oktober 2009 (endret) . Endret 18. november 2009 av Frid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå