Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi drar til Mallorca i morgen, og jeg lurer da på om noen av dere har noen uunnværlige tips for sydentur/flytur med treåringer??

Jeg synes alltid at alle andre er så flinke - mens jeg glemmer det meste! :sjenert:

Lurer også på om vi skal ta vognen med, sånn i tilfelle vi vil ha en bytur på kvelden og han helst vil sove?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_September_*
Skrevet

Hei!

Å fly med de små er alltid en utfordring, men du er jo lur som har valgt et reisemål med kort flytid! Mallorca er jo genialt for småbarn.

På flyet er det smart, synes jeg, å ta med følgende;

Bøker

Bamse\dukke

Tegnesaker

Smokk!

Nesedråper\saltvann

Drikke

Mat og kjeks el. lignende

Pose til søppel!!

Teppe og pute til den lille

Og ja, ta med vogn\trille, det er ofte slitsomt med nye steder og da er det deilig å kunne slappe av litt.. Dessuten får dere kanskje spist ute en kveld eller tre!

God tur!!

Hilsen September

Skrevet

....Og så glemte jeg tørkepapir og våtservietter!

+ ekstra genser, det er kaldt på fly (blir det alltid tomt for puter og tepper ganske fort, og ikke nok til alle)

Hilsen flyvertinne-September (det er ikke fleip altså)

Skrevet

Takk for kjempegode tips!!

:)

Skrevet

Sett ungen nærmest midtgangen, sånn at hun kan fly litt uten å plage for mange andre.

Ta med en iPod el.l. med favorittplatene/lydbøkene.

Og ta med noe skikkelig mat. Barnemåltidene er nesten bare sukker og hvitt mel. Jeg vet ikke med ditt barn, men det var ihvertfall ingen suksess å stappe min datter med slik mat på en 12-timers flyvning. Det tror jeg ikke de andre passasjerene syntes heller...

Jeg ville ikke tatt med vogn, fordi de nesten alltid blir ødelagt i bagasjen. Flyselskapene har stort sett sluttet å la passasjerene sjekke bagasje som "sårbar", så du får heller ingen erstatning hvis så skulle skje. Du kan være heldig og få med en paraplytrille inn i kabinen, men de fleste flyselskaper kan ikke garantere dette. Hvis dere skal på et vanlig "sydensted" så kanskje det er mulig å låne vogn på hotellanlegget?

Skrevet

Det som har reddet oss er en bærbar dvd spiller med favoritt dvdèn.

Ellers har jeg også på forhånd kjøpt inn masse potetgull, kjeks etc....Helt litt av alt i en brødpose så gutten har hatt snacks hele veien.

Da vi fløy sist hadde jeg også med dynen hans på flyet

Skrevet
....Og så glemte jeg tørkepapir og våtservietter!

+ ekstra genser, det er kaldt på fly (blir det alltid tomt for puter og tepper ganske fort, og ikke nok til alle)

Du har nevnt smokk, drikke, tørkepapir og våtservietter.... da vil jeg også legge til at en ekstra bleie eller to kan være kjekt å ha.

Skrevet

Jeg synes du har fått mange gode råd og vink. Jeg synes du skal ta med deg vogna, det er ikke sååå ofte de blir ødelagt på reise som noen her antydet. Vogna er kjekk å ha, h*n kjenner den og kan sove litt i den på kveldene/dagen etc. God tur.

Hilsen flyvertinne-marlena (heller ikke fleip -lol-)

Skrevet

vi klarte oss bra med helt enkel paraplytrille til vår tre åring. det holder og den kan du ha med helt til flyet.

vår sovnet i den på sene kvelder vi var ute, jeg vippet den bare litt bakover og hun sov som en engel.

god tur!!!

Skrevet

Du har fått en hel del bra tips men mest till själva flygturen då.

jag tycker de är bra att prata med barnet innan om vad som ska ske. Både innan man kommer till flygplatsen och väl där.

* Titta, nu lämnar de in sin väska, ser du hur den åker på bandet? Så ska vår väska också göra (för att undvika skrik när väskan försvinner)

* Här ska våra jackor, väskor och nallen/dockan åka genom aparaten (röntgen vid säkerhetskontrollen) så hämtar vi dem på andra sidan.

* Ser du, där åker väskorna fram till flygplanet...

- och så vidare.

Jag tycker det har gått lätt för oss att vinka hejdå till väskorna, att få sonen att lägga sina saker och våra i från sig vid säkerhetskontrollen. Kanske har vi haft mer tur än familjen jag åkte bakom en gång, där flickan på 3-4 gallskrek och vägrade lämna väskan på bandet. Hela säkerhetskontrollen stoppade arbeta och väntade på att utbrottet skulle ge sig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...