Gjest Gjest_nysgjerrig_* Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Vet ikke om dette hører inn under denne forumkategorien, men prøver likevel. Det jeg lurer på er hva man skal gjøre når viktige pasientjournalnotater blir borte. Føler at jeg står i stampe uten å komme noen vei, det er jo slik at bevisbyrden er min. Og når sykehuset har kvitta seg med bevisene, så kommer jeg nok aldri til å få noe svar. Har i ettertid sjekket brev Norsk pasientskadeerstatning har fått fra en lege (fra sykehuset hvor dette skjedde) hvor det står "I denne saken er det jo åpenbart at bevismatriell således er forspilt(...)". Det har seg slik at viktige journalnotater ble luket ut for å slanke journalen... Jeg blir bare så frustrert. Norsk pasienskadeerstatning har ikke gått videre med denne saken, og det synes jeg er rart når sykehuset faktisk innrømmer å ha ødelagt bevis som kan forklare/fortelle hva som skjedde og hvorfor jeg ble født alvorlig syk. Og en ting til jeg lurer på, hvor mange år må det gå før en sak er foreldet? Er det noen unntak? Håper at noen der ute kanskje har vært gjennom noe lignende og kan gi meg noen råd. På forhånd takk.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Jeg lurer også litt på dette, siden jeg etter henvendelse med sykehuset for noen år siden fikk vite at fødselsjournalen min er borte Nå er det kanskje ingen tvil om at jeg er født da, men synes det er utrolig at slikt noe skjer
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Vet ikke om dette hører inn under denne forumkategorien, men prøver likevel. Det jeg lurer på er hva man skal gjøre når viktige pasientjournalnotater blir borte. Føler at jeg står i stampe uten å komme noen vei, det er jo slik at bevisbyrden er min. Og når sykehuset har kvitta seg med bevisene, så kommer jeg nok aldri til å få noe svar. Har i ettertid sjekket brev Norsk pasientskadeerstatning har fått fra en lege (fra sykehuset hvor dette skjedde) hvor det står "I denne saken er det jo åpenbart at bevismatriell således er forspilt(...)". Det har seg slik at viktige journalnotater ble luket ut for å slanke journalen... Jeg blir bare så frustrert. Norsk pasienskadeerstatning har ikke gått videre med denne saken, og det synes jeg er rart når sykehuset faktisk innrømmer å ha ødelagt bevis som kan forklare/fortelle hva som skjedde og hvorfor jeg ble født alvorlig syk. Og en ting til jeg lurer på, hvor mange år må det gå før en sak er foreldet? Er det noen unntak? Håper at noen der ute kanskje har vært gjennom noe lignende og kan gi meg noen råd. På forhånd takk. ← bare lurer jeg..hvordan syk da? håper hvertfall det ordner seg
Gjest Gjest_nysgjerrig_* Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Takk for svar! Jeg skulle vel egentlig forsont meg med at det ikke finnes noe svar. Men jeg greier det bare ikke. Ikke enda. Det gnager altfor mye oppi hodet. Jeg ble født alvorlig lungesyk. Har hatt mange forskjellige diagnoser opp igjennom årene. For ingen leger har blitt kloke på hva som har ført til at jeg ble så syk like etter jeg kom til. Flere leger har stilt spørsmål rundt tidsrommet før jeg ble tatt med keisersnitt. Det er disse papirene som er forsvunnet. Altså overvåkningen av min mor i timene før fødselen, operasjonsskjema og avdelingsnotater. Mamma mener at det ble gjort feil under keisersnittet, men siden operasjonsskjema og andre notater er borte så har man ingenting. Det går forsåvidt bra med meg. Går til regelmessige kontroller ved rikshospitalet med tanke på fremtidig lungetransplantasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå