Gå til innhold

I Påvente Av Bøllefrøets Komme

Hildegard

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmmm....

Inspirert av runde bollekinn og tannløse smil skal jeg hjem og rydde soverommet ihvertfall.

Usikker på om jeg

enten: ikke har eggløsning

eller: ikke gjør riktig med teststrimlene

eller: teststrimlene ikke virker

eller: jeg ikke har 28 dagers turnus denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solen skinner!

Og i dag kom eggløsningen :) ! Bare typisk at Husbond er på militærøvelse, tvilsomt om han får permisjon for å dra hjem og sette barn på sin hustru...

Foreslo at han kunne få låne et rom med låsbar dør, så kunne jeg kjøre opp dit :sjarmor: ...

Men vi får nå se, godt å vite at egget er løst og ledig ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå stiller jeg meg kritisk til mine egne ønsker om å få barn. Hvorfor vil jeg ha en unge? Hvorfor vil jeg sette et nytt liv inn i denne verdenen her?

-Kanskje jeg trenger et "nytt prosjekt" etter å ha planlagt bryllup i et helt år? At det ble et slags tomrom etter at bryllupet var over og jeg trenger noe å fylle det med?

-Kanskje jeg er redd for å bli "usynlig" igjen, at ingen legger merke til meg, at ingen spør hvordan det går?

-Kanskje vil jeg være med i gravidgjengen på jobb, få oppmerksomheten?

Joda, det napper skikkelig i eggstokkene og jeg får et skikkelig sug i magen når jeg ser unger. Men det er ikke verre enn at jeg kan takle det. Jeg har også gått noen runder med den globale samvittigheten min. En bleiesesong for et barn gir en del tonn avfall som ikke er nedbrytbart. Med slik som verden er i dag, med krig og forurensing og dommedag rett rundt hjørnet, hvordan kan jeg rettferdigjøre den angsten mitt barn skal leve med?

Nå er ikke forholdet mellom Husbond og meg så sprudlende heller, og er det riktig å sette i gang med reproduksjon nå? Får inntrykk av at barn mer er en belastning for forholdet enn en berikelse. At hvis forholdet ikke er så bra, så blir det ikke bedre av at det kommer barn inn i bildet.

Skal man bare la hormonene overklokke fornuften? Er det det som skal til?

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøørk, ikke helt i humør i dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.

Jeg selv fikk ikke barn fordi jeg kjente et voldsomt biologisk behov eller trang til å bli mamma, men mer som en sum av en hel haug grunner, mer eller mindre bevisste, mer eller mindre gode. Om det er vanlig å velge barn sånn, litt etter hodet, som jeg gjorde, eller om de fleste gjør det etter kroppen og hjertet vet jeg ikke. Dessuten beskriver jeg dette utrolig dårlig, merker jeg, ordene er ikke helt på min side i kveld.

Det jeg skulle frem til er vel uansett at blant alle grunnene så bør det vel finnes noen litt langsiktige? Altså at det ikke bare dreier seg om situasjonen nå, om graviditet, om baby, men om at man ønsker å bruke mange år av sitt liv på å se et barn (eller fler) vokse opp. Med alt arbeidet og alle frustrasjonen det fører med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokt svart, Klips :) .

Etter en dypere diskusjon/samtale med Husbond kom vi frem til at barn ikke er aktuelt akkurat nå. Likevel.

Nå må jeg bare passe på at jeg ikke blir en som sipper bare en ser en unge...

Føler meg rimelig teit som ble så revet med, spiste gravitaminer og har brukt over tusen kroner på bøker om svangerskap.

Dumme, dumme Hildegard :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi har noe felles.... Ikke så greit med denne prøvinga, nei. Du er i alle fall ikke den eneste som vurderer å hoppe av :klem: Håper det ordner seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det litt bedre. Vi har ryddet opp i en del vrangforestillinger og misforståelser. Det har blitt litt sånn at vi hisser oss veldig opp og tar alt i verste mening, mest meg da.

Nå har også Gamle Tante Sinna, gammelkatta vår dødd. Det er så sørgelig :grine:

Snille Husbond som følgte henne til veterinæren og som tok seg av alt sammen mens jeg måtte være på jobb. I april ble Den Deilige Pluen syk og måtte avlives. I november i fjor døde Bosseliten.

Den sinte gamle tanten blir kremert, så hun skal få sitte i hyllen og se strengt på oss.

Så er det en mikroskopisk sjanse for at jeg kan være på tjukka. Jeg er ganske øm i brystene hvis jeg klemmer riktig hardt på dem, samme hvis jeg kniper meg i tærene. Og så er jeg litt kvalm dersom jeg spiser en stor pose marsmallows på tom mage. Kan jeg være Gravid :overrasket: ?

;)

Endret av Hildegard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :klem:

Trist med kattene dine :tristbla:

Godt dere har fått snakket sammen, for her spirer det kanskje??? Det med tærne dine var vel litt spesielt??? men bare det å kunne spise en stor pose marsmallows på tom mage ville jeg tatt som et tegn :hoho: Ok, ikke om JEG hadde spist det, for jeg er en gedigen godtegris. Små spirer må jo få godt og næringsriks vekstmiljø. Jo mer sukker, jo søtere unge. Dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter de symptomene du nevner å dømme,vil min legekunnskap kunne si deg at du muligens på en måte kanskje har en viss prosents sjangse for å være besvangret <----mitt nye,ekle uttrykk. :sjarmor:

Spesielt er det det at du faktisk klarer å spise en hel pose marshmallows foruroligende.Jeg tror det er tvillinger på vei! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt siden sist....

Har vært hos dyrebeskyttelsen og avtalt henting av ny pus. Den Utvalgte pusen blir Løkki Erna. Litt glad vi hadde bestemt oss på forhånd, for det er så mange flotte katter der. Vanskelig å velge rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuuch! Skikkelig kvalm i morges, fortsatt uggen. Det kan ha noe med den halve kiloen kyllingvinger jeg peiste i meg i går.

Før man blir vel ikke morgenkvalm etter en uke?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm etter 1 1/2 uke. Nemlig! :klem:

Blir fint med ny pus. Diskuterer å hente en selv, men synes det blir stusselig å stenge den inne i leiligheten alene hele dagen. Og da skal man kanskje helst ha to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...