Gå til innhold

Forslag til meny


Frk. Stella

Anbefalte innlegg

Jeg skal feire 30årsdag i helgen, vi blir ca 10 stk og det er på dagtid (dvs spising rundt 3 tenker jeg). Det er nær familie, voksne folk (altså ikke noe barnehensyn å ta).

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å lage til BBQ - altså grille litt forskjellig kjøtt, skjære opp og legge på fat. Og diverse salater, sauser/dressinger, brød... MEN - her høljer det ned og blåser bra, jeg kjenner jeg tør ikke helt å stole på at det blir bedre til helgen (selv om vi spiser inne, så er det ikke no særlig å grille mens det blåser friskt rundt øra). Grille i ovnen er jeg ikke noe særlig for.

Derfor - noen som kan hjelpe meg med tips til back-up plan? Noe uformellt men likevel ikke gryterett e.l., passende til servering midt på dagen (ser ikke helt for meg poteter-og-saus), det bør kunne gjøres mer eller mindre klart litt i forveien (samme morgen), og det skal smake godt!!!

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag et par paier (bunnene kan du også gjøre klar dagen i forveien hvis du ønsker det, da går det raskt), lag en salat eller to (vanlig grønn med ekstra grønnsaker pluss noe mer mettende, som pastasalat, rissalat eller noe annet), kjøpe eller lag godt brød og server med aioli og et par andre dip som guacamole eller noe basert på kesam eller rømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...