Gå til innhold

Må jeg ha flere antivirusprogrammer?

Anbefalte innlegg

Gjest Kålungen
Skrevet

På pcn min er det ett antivirus prgr, som heter AVG.

Er dette greit nok? Det har tatt mange virus.....

Problemet er at det hele tiden popper opp bokser som anbefaler meg på det sterkeste å innstallerere deres antivirus, det står at det jeg har ikke tar alle virusene, at det er oppdaget feil i pcn min osv.

Skal jeg bare overse dette? Eller er det noe i det?

Et av de som kommer opp hele tida er "error safe" . Hvordan er dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Errorsafe skal du IKKE ha. Det er ikke noe nyttig program, men heller et viruslignende program.

AVG er gratis, så det kan godt hende at det reklameres litt for de programmene produsenten tar betalt for.

Skrevet
AVG er gratis, så det kan godt hende at det reklameres litt for de programmene produsenten tar betalt for.

Nei, det gjør ikke det. Om det popper opp reklame på maskinen kan man være ganske sikker på at AVG ikke har skylden.

Aldri ha mer enn ett antivirusprogram installert. De kommer garantert i konflikt med hverandre.

Når det gjelder errorsafe, så har jeg blitt kvitt det bare ved å avinstallere faktisk, men det anbefales likevel å ha antispyware på maskinen. Disse kan man ha ubegrenset av. Jeg foretrekker AdAware og Spybot S&D.

Skrevet
Hvis det er reklame-pop ups, ville jeg tatt det med en klype salt.

Det hender jeg får sånne selv, WARNING: AN ERROR HAS OCCURED IN YOUR COMPUTER- CLICK HERE! i sånn "skjelvende boks". De bare overser jeg :)

Jeg har regnet med at dette bare er tull, såvidt jeg vet driver ikke de seriøse aktørene med slike markedsføringsmetoder. Men nå er ikke jeg noe datageni heller... *henger meg på for å se om andre har noe smart å si*

De må du i aller HØYESTE grad ignorere! Det er spionvareprogram. Er du så uheldig å klikke på de så vil en pitteliten boks åpne seg...så en litt større...som sier du kan få "gratis scan av pc'n din". Hvis du så trykker "så klaaart", VIL den faktisk scanne pc'n din....også kommer det opp en feilmelding på alt hva som er gæli med pc'n din!! Og...da har du lagt egget. Big time!!!

Last heller ned (GRATIS!!) Ad-Aware SE Personal - scan pc'n!!

Det skal KUN være nødvendig med ETT virusprogram. Norton er kurant (selv har jeg 2006 utgaven og er fornøyd med den. Den har foreldrestyring som er veldig kjekk)

Skrevet

Siden de popper opp har det jo lagt seg noe på maskinen din. Søk og slett!

Gjest Kålungen
Skrevet

Uff, ikke bare bare å ha pc, mye styr....

Men dere som har noe greie på det, burde jeg fjerne AVG og heller innstallerere Norton? Har ikke stort greie på dette jeg, men AVG har jeg aldri hørt om engang.....

Er Norton også gratis?

Skrevet

Mange nett/bredbådsleverandører tilbyr gratis antivirusprogram. Ofte Norton eller Norman. Disse er i utgangspunktet ikke gratis.

Om du finner ut at du kan laste ned og installere en av disse gratis, så ville jeg gjort det (Da må du avinstallere AVG først). Hvis ikke kan du like greit behlde AVG. Men husk å laste ned oppdateringer en gang i uka eller noe sånt.

Anbefaler Ad-aware for å få vekk evt. spyware i tillegg.

Skrevet
Uff, ikke bare bare å ha pc, mye styr....

Men dere som har noe greie på det, burde jeg fjerne AVG og heller innstallerere Norton? Har ikke stort greie på dette jeg, men AVG har jeg aldri hørt om engang.....

Er Norton også gratis?

AVG har vunnet flere tester i anerkjente pc-blader.

Skrevet
Siden de popper opp har det jo lagt seg noe på maskinen din. Søk og slett!

Ikke sikkert. Det popper ofte slike ting opp i det man entrer ulike websider (slike sider bør man ikke gå inn på).

Skrevet
Ikke sikkert. Det popper ofte slike ting opp i det man entrer ulike websider (slike sider bør man ikke gå inn på).

Jeg forstod det slik at de kom opp når man ikke var på nett også...?

Skrevet
Jeg forstod det slik at de kom opp når man ikke var på nett også...?

Mulig :) Da har man gjerne fått noe rusk i forgasseren, ja ;)

Skrevet

Error safe "popper opp" også innimellom dersom jeg befinner meg her på kg også... så å unngå slike sider er bortimot umulig... dessverre... :(

Skrevet

Da høres det ut som du har fått noe lugubert på maskinen din. Prøv å slette midlertidige internett filer o.l. og kjøre en omgang med ad-aware. Jeg får nemlig ikke noen slike popups her.

Skrevet

Jeg ble ikke kvitt slike før jeg kjørte spy sweeper...

Skrevet

Hva med å installere firefox eller opera. Tror man unngår slikt da.

Skrevet
Hva med å installere firefox eller opera. Tror man unngår slikt da.

er ikke så lett nei.. SPyware får man mindre av, men dette er virus eller trojanere...

Skrevet

Hm. Trodde ErrorSafe bare var spyware, jeg.

Skrevet

spyware holder bare oppsyn med og melder tilbake våre nettvaner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...