Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Er snart seks uker på vei, og i to dager innimellom litt brun og rosa utflod. Ikke nok til at det er noe i trusen, bare meg som alltid sjekker papiret når jeg har vært på do.. Det er altså ikke friskt blod, og utflod har jeg alltid hatt mellom mine sykluser opp igjennom.. Vært i kontakt med lege som sier det kan være helt ufarlig, og leser jo her at mange har opplevd dette og det har gått bra. Har ikke særlige smerter, bare litt ala mensmurringer (hatt hele tiden) og litt stikkinger. Det jeg lurer på er om det kan være vits å bestille en privat ul, for å finne ut om alt er bra eller ikke? I uke seks nå altså..
tuji Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Det synes jeg ikke er nødvendig i det hele tatt! Skjønner at du er engstelig, men dette er helt normalt. Hvis man skal gå rundt og bekymre seg for alle små signaler gjennom hele svangerskapet, blir det 40 lange og nervøse uker. Så slapp helt av!
Caramba Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Jeg hadde utflod akurat som du beskriver det i uke 5 og 6. fikk høre at det var helt normalt, og tok det med ro. Plutselig kom det mye og da dro jeg til legen. Hun henviste til UL på sykehus med en gang. Det burde ikke være nødvendlig å betale selv for UL hvis du har blødninger og er bekymret. Alt var i orden med meg og jeg er nå 21 uker på vei med en sprellende krabat i magen.
IdaC Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Tror ikke det er så mye du får sett når du er så kort på vei. Mulig at du får et et svart prikk, men det blir umulig å se om det er noe levende eller ikke. Som de andre sier, så er det ganske vanlig med litt spotting tidlig i svangerskpet.
Caramba Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Jeg var på UL da jeg var 6+5 og da så de hjertet og fosterannlegget. Nå har jeg blitt satt en uke frem, så kanskje jeg egentlig var 7+5?
:-) anna Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Jeg hadde det akkurat slik du beskriver i begge mine svangerskap. Det er veldug vanlig, men føles litt skummelt. Det er antagelig "festeblødninger" eller rett og slett en liten blødning fra livmorhanlsen fordi den forandrer seg på grunn av hormonene. Til meg sa legene at det viol merkes om man mister. (Mye blødning, friskt blod o.s.v)
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 Jeg takker dere kjempemasse for beroligende svar, jenter. Det betyr i hvert fall mye at andre har opplevd det samme - og at det har gått bra! Jeg har overhode ikke hatt friskt blod, kun litt brun/rosa spotting altså. Jeg får bare prøve å slappe av og gjøre det beste ut av det, følge med og håpe at dette går bra.
IdaC Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 Jeg var på UL da jeg var 6+5 og da så de hjertet og fosterannlegget. Nå har jeg blitt satt en uke frem, så kanskje jeg egentlig var 7+5? ← TS skriver hun er i uke 6, dvs 5+ et eller annet, og i løpet av de første ukene utgjør en uke eller to stoooor forskjell. Mener å huske at hjertet begynner å banke rundt uke 6-8 en gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå