Gå til innhold

Enkle kalde retter


Montezuma

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart ha fest, og satser på servering av ymse slag. Dvs. et slags koldtbord, men det må bestå av enkle ting, da jeg har begrenset med tid og ressurser på kjøkkenet.

Kom gjerne med gode tips!

Foreløpig har jeg tenkt på

Reker

wraps m ymse innhold

halve egg

Salat

Pastasalat

Potetsalat

Kyllingvinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg feiret 30 årsdagen min hadde jeg koldtbord. (vi var 32 stk)

På det koldtbordet hadde jeg:

Baconsurret sin indrefilet som var skåret i skiver

Aioli og etpar andre typer saus/dressing

Hjembakt foccachia-brød

Mandelpotetsalat (oljebasert type)

Pastasalat

Wraps med kyllingsalat-fyll

Wraps med røkelaks/rømmefyll

Vanlig grønn salat med div salattyper,fetaost, cherrytomat, mais, paprika, agurk

Nudelsalat

Tja..det er det jeg kommer på. Tror det var det hele.

Maten er veldig enkel å lage og det meste blir faktisk bare bedre av å lage den dagen før!

Fikk mye positiv tilbakemelding på maten. :)

Lykke til!

Hilsen Smurfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo kanskje hatt noe kylling og karbonader, vart eller kaldt. Finnes mange som bare kan varmes i stekeovnen, og da er det jo ikke så stress, og smaker veldig godt spesielt for en kresen munn.... Er som regel alltid redningen for meg på koldtbord, blir så utrolig lei av aspikk, synes det er ekkelt og alle koldtbord jeg har vært i har hatt det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

couscous salat, scampi m dip, kjøttboller m dip, marinerte artisjokker, oliven, noen gode oster,spekeskinke, div spekepølser, godt brød, grønn salat, gresk salat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode tips! tar gjerne imort flere!

Noen som også kan hjelpe meg å disponere tiden litt; hva jeg kan gjøre ferdig på hvilken dag osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bursdag nå sent i august og det som "redder" meg er alltid krabbe (Kjøpt fersk, men ferdig renset) med hjemmelaget majones og ditto loff. Supplerer med reker/kreps og for de som måtte være allergiske mot skalldyr, har jeg litt spekemat og/eller noen kjøttboller "på lur". Krabbene bestiller du ferdige hos den lokale matvarebutikken og det eneste du trenger å gøre er å hente dem. Loffen og majonesen må lages samme dag, men det er overkommelig. Kjøttboller kan lages i god tid i forveien og varmes i sausen, som for øvrig er rask å lage.

Paier av forskjellig slag kan med fordel lages 2 - 3 dager i forveien og oppbevares i kjøleskap. Brød kan også bakes i forveien og fryses.

Uansett hva du velger, så anbefaler jeg at du ikke satser på for mange retter. Du er tross alt ikke noe restaurantkjøkken og smurfas meny høres glimrende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...