Gå til innhold

*slettet*

Fremhevede innlegg

Gjest aishwarya
Skrevet (endret)

slettet

Endret av aishwarya
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt to eller tre mammografitester der tidligere. Jeg synes ikke det gjør vondt, men at det heller føles litt ubehagelig. De som jobber der er etter min mening både hyggelige og proffe i det de gjør.

Ikke gru deg med andre ord!

Skrevet

Jeg tok mammografi da jeg var 20. Hadde en kul som viste seg å være bare en kjertel. Folkene på sykehuset der jeg tok det var veldig proffe og selve undersøkelsen gikk raskt. Jeg synes helt ærlig det var ganske vondt, puppene ble jo klemt flate og holdt i klem til bildet var tatt. Jeg var så fastklemt at jeg holdt pusten for at det ikke skulle gjøre vondere. Men, det var veldig fort over, og jeg hadde ikke vært redd for å gjøre det igjen. Etter undersøkelsen ventet jeg litt, og så ble det tatt en prøve av kulen, en tynn nål ble stukket inn i den. Ikke veldig godt det heller, men igjen - det gikk raskt. Så gikk det en ukes tid før jeg kunne ringe og få prøvesvar. Grusomt å vente på svar, det var kanskje det verste. Var utrolig lettet da jeg fikk beskjed om at alt var i orden.

Jeg skjønner at du gruer deg, og jeg beklager hvis jeg skremte deg med beskrivelsene mine. Likevel er det kanskje godt å vite litt på forhånd sånn at det går an å forbrede seg mentalt. Jeg skjønner at du ikke vil fortelle det til så mange, det gjorde ikke jeg heller. Nå i ettertid er det ikke så ille, men jeg holdt det hemmelig før jeg fikk svar på prøvene.

Det er lurt å ha med seg noen du kjenner godt. Jeg hadde med meg kjæresten min, og han var også med meg inn da jeg tok mammografien faktisk. Jeg syntes det var fint å ha han der ihvertfall, god støtte var han, jeg var fryktelig nervøs og følte meg ikke bekvem med at fremmede skulle se puppene mine. Det siste var ihvertfall ikke noe problem, de var som sagt veldig proffe, og jeg fikk kle på meg med en gang jeg var ferdig. Lurt å ha skjorte, da går det raskere.

Dette kommer til å gå veldig bra, lykke til!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...