Gå til innhold

Fargetabletter?

Fremhevede innlegg

Gjest bamsemums
Skrevet

Diaplac innfargnings-tabletter var et navn man får opp om man søker på navn etter slike tabletter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan er det disse tablettene fungerer?

Aldri hørt om dette jeg... ble litt nysgjerrig...

Det er snakk om tabletter som en suger på. Om tennene og tannkjøttet får en rød farge (som om ungene ar slikket på en rød tusj :) ) er det ikke er pusset godt nok (dvs at det er et belleg på tennene/tannkjøttet). Da er det bare å fortsette å pusse slik at fargebelegget forsvinner. Et greit hjelpemiddel en gang i blandt slik at ungene forstår viktigheten av å pusse ordentlig og en av de få måtene som visualiserer at det ikke er pusset godt nok.

(Fargebelegget forsvinner uansett iløpet av noen timer og er ikke synlig om morgenen om en ikke får bort alt).

Skrevet

Endelig fant jeg et apotek som fører disse. 16 tabletter til 35,-

:hoppe:

I kveld tror jeg lillegutt skal få seg en overraskelse...;)

Skrevet

(Det var Colgate som delte ut slike tabletter i en reklamekampanje i fjor eller noe sånt. Det var vel i forbindelse med Sunn Munn-måned.)

Skrevet
Interessant

Men det er ikke noen skumle stoffer i disse tablettene da?

Skulle også gjerne ha likt å visst hva det er i de. Høres ut som et eller annet fargestoff som brukes i mat? (Og ikke rent få reagerer på slike stoffer)

Skrevet

Har sett disse tablettene på mange apotek jeg.. så de er fortsatt i salg.

Men en tannlege kompis av meg anbefaller ikke bruk av disse tablettene. man får ikke riktig resultat av de heller.

Skrevet
Har sett disse tablettene på mange apotek jeg.. så de er fortsatt i salg.

Men en tannlege kompis av meg anbefaller ikke bruk av disse tablettene. man får ikke riktig resultat av de heller.

Ja, flere sier det, men ingen sier akkurat "hvorfor" de ikke anbefales. Til svaret kommer er jeg fornøyd jeg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...