Gå til innhold

Fremhevede innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322056

noen som har denne daten? erfaringer? tenkte å bruke den som skoledata (høgskole) så det blir mye skriving, og lagring av dok. ellers kanskje spille litt, lagre bilder, musikk og slikt..

kanskje sent svar,men.

Det virker som en helt ok pc,med akkurat passe plass på harddisken og helt greit med minne ( det kan man også oppgdarere),så vil si at dette er et bra kjøp :)

Skrevet

Denn er ganske tung da. Lite RAM og dårlig CPU dersom du skal spille. Vil si man får det man betaler for her.

Skrevet

Jeg har en annen HP (4000-serien), den kostet en del mer men er ikke så helt ulik den du linker til, tror jeg. Bruker den stort sett til surfing, skriver en del og laster ned litt musikk osv. i ny og ne. Er veldig fornøyd på alle måter, bortsett fra at den er litt i tyngste laget til å gå og bære på over lengre tid, men for meg er den en erstatning for stasjonær pc, så jeg ville ha en med relativt stor skjerm.

Skrevet

sitter også med en bærbar hp pavillion. noe dyrere men dog.

er forøvrig veldig fornøyd med hp generelt. hvis du kjøper den pcn så vær nå oppmerksom på at office pakken ikke følger med så det må du legge til etterpå for å kunne bruke den til skolearbeid.

Skrevet

Vi har en HP i huset, og det er et kjøp som angres dyrt og veldig på. Det er en sabla masse problemer med innebygget trådløst nettverk, skjermen er heller middelmådig og CD/DVD-brenning kan være et underfundig eventyr. Samtidig har den en lei tendens til å gå varm.

Maskinen er en Intelbasert greie med 1gb ram, 60 gb hd og noe som skulle være et ok skjermkort. Et år gammel.

Det fine med den er at det har vært utrolig god service fra leverandør for å få fatt i drivere.

Lillebrodern som kjøpte treskeverket som skolemaskin, han gjorde det før han var klar over at HP og Compaq slo seg sammen med det resultatet at Compaq snekkret sammen laptoper.

Kjøp heller Asus eller Acer, eventuelt Dell.

Skrevet

Vi har en HP Pavilion ze 2000 Er veldig godt fornøyd med den, men nå er den bare til hjemmebruk. Så den fungerer bra for det vi bruker den til :)

Men jeg synes batterikapasiteten er dårlig, men nå vet ikke jeg hvor bra det pleier å være heller da :sjenert:

Skrevet
Vi har en HP i huset, og det er et kjøp som angres dyrt og veldig på. Det er en sabla masse problemer med innebygget trådløst nettverk, skjermen er heller middelmådig og CD/DVD-brenning kan være et underfundig eventyr. Samtidig har den en lei tendens til å gå varm.

Maskinen er en Intelbasert greie med 1gb ram, 60 gb hd og noe som skulle være et ok skjermkort. Et år gammel.

Det fine med den er at det har vært utrolig god service fra leverandør for å få fatt i drivere.

Lillebrodern som kjøpte treskeverket som skolemaskin, han gjorde det før han var klar over at HP og Compaq slo seg sammen med det resultatet at Compaq snekkret sammen laptoper.

Kjøp heller Asus eller Acer, eventuelt Dell.

Det er alltid like interessant med bedrevitere. HP Compaq produserer faktisk veldig OK laptoper. Vi bruker kun HP Compaq i NC-serien på jobb (alle kundene kjøper det). Det er så og si aldri hardwarefeil på dem, og er det feil så er det stort sett på disken. Har aldri hørt om en eneste person som har problemer med det trådløse nettverket sitt. Men så bruker de heller ikke vanlig windows-klient for å styre tilkoblingen.

At skjermen er dårlig på PC'en har jo ingenting med merket å gjøre. Det har med spesifikasjonene på PC'en. Hva du mener med "noe som skulle være et OK skjermkort" vet jeg ikke, men spesifikasjonene skal ikke kunne lyve. Å høre på en eller annen Elkjøpselger som sier "dette er det råeste du kan få!!" er kanskje ikke så lurt.

Jeg ville personlig ikke gidddet å sløse bort penger på en Dellmaskin. Dell er greit folk de som har et stort behov for å få hjelp til å få fikset PC'en hvis de greier å gjøre noe galt med den selv, men det er ikke noe for meg.

Skrevet
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322056

noen som har denne daten? erfaringer? tenkte å bruke den som skoledata (høgskole) så det blir mye skriving, og lagring av dok. ellers kanskje spille litt, lagre bilder, musikk og slikt..

Jeg vil si at dette er en pc som ikke holder til spilling, men det kommer jo an på hvor mye du skal spille. Du vil heller ikke kunne redigere film på den og den vil bli relativt fort utdatert.

Hvis behovet ditt er at du skal surfe på nettet og hovedsakelig bruke word og så en gang i blant skal redigere noen bilder og laste over musikk til en estern mp3spiller så holder den i non år og hvis du skal gå på skole i to - tre år og det ikke er en datalinje eller grafiskdesignlinje o.l. så tror jeg at det holder i massevis for de tre årene.

Vi har to HP pavillion bærbare PCer og den ene har vi aldri hatt et eneste problem med den andre var det noe galt med etter ca 6 måneder, men den ble reparert (dvs. fikk nytt hovedkort) og fungerer nå kjempefint og det kostet oss ingenting å få den fikset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...