Gå til innhold

Restauranter i Bergen


Gjest AGF

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd flere restauranter i Bergen og mange har god mat. Liker f.eks Potetkjelleren, og indrefilet av kalv på Soho er helt fantastisk.

Hvilken er deres favoritt? Og i såfall hvilken rett? Har veldig lyst til å spise et nytt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi spiser nesten bare på Arti. Indisk i Kong Oscarsgate. Har fulgt med dem fra forrige sted og har gått der nå i 12 år. Ser ikke så eksklusivt ut kanskje, men mat og service er glimrende.

Jeg spiser oftest tandori mix, og det minner meg på at vi skal dit med svigisene idag ;) Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er sushi på SoHo, er der ganske ofte og spiser Happy A, eller Happy B.

Bentobox på Sumo er heller ikke å forakte.

Dette er jo for det meste lunch og lette middager, men det er god mat når man vil kose seg litt i hverdagen :)

Andre steder jeg trives godt er på spisekroken ved klosteret, de har veldig gode retter av kalv, og satser litt økologisk og på kortreist mat.

På høyden er også en av mine favoritter.

Jeg liker meg best på litt casual restauranter, når jeg går på steder som potetkjelleren og finnegaardstuene blir alltid så kritisk til maten og servicen at jeg ikke klarer å slappe av og nyte maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*
Vi spiser nesten bare på Arti. Indisk i Kong Oscarsgate. Har fulgt med dem fra forrige sted og har gått der nå i 12 år. Ser ikke så eksklusivt ut kanskje, men mat og service er glimrende.

Jeg spiser oftest tandori mix, og det minner meg på at vi skal dit med svigisene idag ;) Hurra!

Jeg er faktisk ikke enig. Har vært der en gang, og servicen var dårlig, og maten smakte overkokt lapskaus med karrikrydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt.

Vi har aldri vært misfornøyd vi. Svigisene går en gang i uken, og de er kresen på både service og mat. Eneste indiske jeg har prøvd som har vært bedre var i Harlow utenfor London. Den var fantastisk, men hadde vel også en annen målsetting, og ikke minst pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært et par ganger på BoHa i Vaskerelven og der har de knallgod mat. Sist hadde vi dagens treretters med vinmeny, nam nam! Ellers er det jo stilig på Bølgen og Moi, og på ERA. Av litt mindre dyre steder har vi jo Verftet. Bryggeloftet har forresten en fin atmosfære, litt brun men med mye sjarme og god mat. Cafe Crystal har jeg ikke vært på men har hørt mye skryt om det stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spist på Kafé Krystall i Bergen en gang, og det er en av de beste matopplevelsene jeg har hatt (i Norge) - seksretters gourmetmiddag med nydelige viner til hver rett.

Ikke hverdagskost, med andre ord ;) - men en flott opplevelse om man skal feire noe ekstra. Bestill bord (restauranten er knøttliten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou
Jeg har spist på Kafé Krystall i Bergen en gang, og det er en av de beste matopplevelsene jeg har hatt (i Norge) - seksretters gourmetmiddag med nydelige viner til hver rett.

Ikke hverdagskost, med andre ord ;)  - men en flott opplevelse om man skal feire noe ekstra. Bestill bord (restauranten er knøttliten).

Har også spist sekstretters på Kafè Krystall,og det var helt fullstendig fantastisk. En av de absolutt beste kveldene i mitt liv så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har lyst på et billigere alternativ synes jeg Kroa Thai i Nygårdsgaten har utrolig god mat! Raskt går det også, men det er jo ikke spesielt koselig å sitte der da.. Tror det jeg har pleid å spise heter kylling "paste" eller noe lignende- kjempegodt!

Fikk lyst på nå..... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært et par ganger på Zen. Vietnamesisk, god, sunn mat. Veldig rimelig.

Endret av Sukkerert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...