Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Jeg skal ta prøver imorgen tidlig og må faste. Men jeg lurer på om jeg kan drikke vann fordet? Tenker at det skilles ut fortere enn mat også er jeg helt avhengig av jevn tilførsel. Noen som vet? Kanskje alt som kan inntas gjennom munnen er forbudt. Skal teste laktosebelastning.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Tror klar væske kan inntas 6 timer før, men det var på gastroscopi da.
Gjest Bellatrix Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Det kommer an på. Jeg pleier å få lov til å drikke vann når jeg skal sjekke kolesterol og blodsukker. Dette skulle du ha spurt de på sykehuset om.
Gjest 235 Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Sist jeg skulle sjekke hjertets blodårer fikk jeg ikke beskjed om å noe i forkant (har fått det de andre gangene, men jeg fikk jo ikke noe brev og ønsketenkte at rutinene var endret... ). Er ikke fasting der da, men ikke røyk, ikke koffein, kun spise lyse ting etc. Jeg røyket på vei til sykehuset, og sa fra om det da jeg kom - og det gikk greit. Men som en hovedregel når jeg har fastet tidligere er det ingenting jeg får lov til. Eneste er dersom jeg har fått utsatt en undersøkelse til etter 12, da får jeg spise en lett lunsj.
Montezuma Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Faste vil si at ingenting skal inntas fra kl 00, heller ikke vann.
Gjest bente85 Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Når man skal faste, skal man IKKE spise eller drikke vann etter klokka er 00.00 om kvelden.
Gjest Bellatrix Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 Da jeg skulle faste sist gang så spurte jeg om jeg kunne drikke. Da svarte legesekretæren at jeg kunne drikke vann, men ikke noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 Min lege sa forrige gang, ikke mat og drikke etter 00.00, kunne evt få ta et lite glass vann på morgenen.
Prinsesse på erten Skrevet 25. august 2006 #10 Skrevet 25. august 2006 Jeg har fastet i forbindelse med tre ulike prøver; endoskopi, rektoskopi og røntgen med sonde. Har i alle disse tilfellende fått lov til å drikke noe frem til 6 timer før undersøkelsen skal gjøres. Men slike ting må man alltid forhøre seg om. Det kan være noe spesielt i ditt tilfelle. Og så er det så alt for kjipt å måtte dra hjem med halen mellom beina når man endelig har fått time... Hva jeg kunne og ikke kunne stod forresten i et brev jeg fikk tilsendt fra sykehuset.
Gjest TS Skrevet 26. august 2006 #11 Skrevet 26. august 2006 Jeg fastet i 14 timer, jeg. Ikke drikke el mat, ingenting. Og det gikk helt fint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå