Gå til innhold

Gardiner og fargeval

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg tror grønne gardiner vil bli veldig fint! Men hvis du skal ha blomster på dem (noe jeg i utgangspunktet synes er unødvendig - du kan heller ha blomster på matchende puter, f.eks), tenker jeg at de blir finest ensfargete? Ellers kan det plutselig bli litt for mye farger på ett sted i en ellers minimalistisk farget stue.

Vi må kjøpe einsfarga liftgardiner, fordi det berre er det som fins i den størrelsen vi treng.

Men eg er redd det blir bli litt kjedeleg med heilt einsfarga gardiner, og vil sprite opp litt, derfor tenkte eg i første omgang å applikere blomster på. Har no innsett at det vil blir eit håplaust prosjekt, men tenkte kanskje å sprite opp litt med blomstrete panel-lengder i tillegg til lift-gardinene...

Kva trur de?

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet
Vi må kjøpe einsfarga liftgardiner, fordi det berre er det som fins i den størrelsen vi treng.

Men eg er redd det blir bli litt kjedeleg med heilt einsfarga gardiner, og vil sprite opp litt, derfor tenkte eg i første omgang å applikere blomster på. Har no innsett at det vil blir eit håplaust prosjekt, men tenkte kanskje å sprite opp litt med blomstrete panel-lengder i tillegg til lift-gardinene...

Kva trur de?

Det kan kanskje bli fint. En annen lignende idé er å ha panellengder i et gjennomskinnelig stoff som matcher liftgardinene. De har veldig mye stilig lignende det på IKEA.

Skrevet

Jeg tror det er både praktisk og pent å ha panelgardiner utenpå liftgardinene. Men det blir kanskje smalt med bare en bredde?

Når det gjelder farger ville jeg valgt noe knall, gjerne i rødt/oransj/rosa-toner.

Skrevet
Når det gjelder farger ville jeg valgt noe knall, gjerne i rødt/oransj/rosa-toner.

Eg trur også det kunne blitt stilig, men kor i alle verda får ein tak i dei fargane utan at det kostar ein formue?

Skrevet

Jeg synes de panelgardinene du og Rosin linket til fra Kid var veldig fine. Men tror ikke de kommer helt til sin rett uten de grønne som kontrast. Ville da brukt to lengder og heller en veldig lett liftgardin tror jeg...

Skrevet
Ikkje i ferdigsydde lengder...

Det er jo ingen sak å gjøre selv! Mye lettere enn f.eks. å applikere blomster på en liftgardin...

Skrevet
Det er jo ingen sak å gjøre selv! Mye lettere enn f.eks. å applikere blomster på en liftgardin...

Det er vel i grunnen sant...

Trur eg har lyst å ha raude lift-gardiner, viss ikkje det blir for "julete" til kvardags då?

Kunne kanskje sydd panel-lengder av dette: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...Number=60104882

Eller dette: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...Number=00104470

Korleis får ein heimesydde panel-lengder til å henge fint då? Festar ein lodd nedst?

Skrevet

Det finnes sikkert noen ståltrådaktig du kan tre inn i sømmen. En tynn stang av noe slag.

Skrevet
Det finnes sikkert noen ståltrådaktig du kan tre inn i sømmen. En tynn stang av noe slag.

Det kan eg sikkert prøve å få tak i ja...

Dette var litt stilig!

Kva trur de med det over raude lifts?

Skrevet
Det kan eg sikkert prøve å få tak i ja...

Dette var litt stilig!

Kva trur de med det over raude lifts?

Blir kanskje litt mye rødt igjen?

Jeg ville valgt en friskere rødfarge, så ikke rommet får et mørkt preg.

Skrevet
Hva med en av disse?

Eller denne?

Likte begge to.

Trur vi kjøper oss raude lift-gardiner, og så kjøper vi nokre stoff-prøvar når vi skal på Ikea på måndag. Er gira på raud grunntone i alle fall, så får vi sjå korleis vi greier å kombinere det med andre stoffer.

Tusen millionar takk for kjempe-gode tips!!!

Skrevet

Hvis du skal ha rød liftgardin synes jeg det ville passet med den du linket til først 14:55 (røde krussedullringer på hvit bunn). Stoffet på den andre linken da tror jeg ikke blir noe fint som panelgardin.

Den finnes i hvrt fall blybånd som du kan si i nederst på gardinen, men det vil ikke holde gardinen "utspent". Men er ikke en "nedkantstang" en del av panelgardinstangopphenget?

Hilsen Lille meg

Skrevet
Hvis du skal ha rød liftgardin synes jeg det ville passet med den du linket til først 14:55 (røde krussedullringer på hvit bunn). Stoffet på den andre linken da tror jeg ikke blir noe fint som panelgardin.

Den finnes i hvrt fall blybånd som du kan si i nederst på gardinen, men det vil ikke holde gardinen "utspent". Men er ikke en "nedkantstang" en del av panelgardinstangopphenget?

Hilsen Lille meg

Ikkje veit eg kva som fins i panel-oppheng... :ler:

Men har bestilt oss raude liftgardiner no, så får vi ta resten etterkvart!

Eg trur forøvrig også det kan bli stilig med den kvite krusedull-gardina!

Kan jo ha grønne blomster og raudt stæsj på puter og lys og denslags, så trur det kan bli tøft dette eg!

Men skal kjøpe nokon stoffprøvar på Ikea, er uansett greit å prøve stoffa mot kvarandre!

Skrevet

Om du har veldig lyst på blomster men ikkje gidd å applikere kan du kanskje kjøpe nokre sånne "filt-brosjer".

Sånne filtblomster som mange lagar og har på kåpekragen f.eks.

Kunne vore veldig stilig på ei liftgardin i litt grovt stoff.

Skrevet

Men da må man jo ta dem av hver gang man skal heise opp gardinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...