Gå til innhold

Skadelig for en mann å holde seg?


Gjest anonym mann

Anbefalte innlegg

Gjest anonym mann

Menn flest har et jevnlig behov for å onanere, for å lette på trykket så man slipper å gå der og være smertefullt kåt. Men i ferier o.l. blir dette ikke alltid lett. Når feks. en stor familie er på campingtur og er nesten hele tiden oppe på hverandre (bruker en lytt do i campingbilen eller campingvogna) blir det ikke bare å dra den.

Hvor enn smertefullt det er, lurer jeg på om det er helsemessig farlig å holde sæden tilbake med tvang og knipe lårene igjen over to ukers tid.

Noen helseeksperter her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å la være å "slippe ut sæd" over lang tid (og da tenker jeg adskillig lengre enn 2 uker) er ikke noen helsetrussel i seg selv nei!

En mann er ikke nødt til å ha utløsning sånn for den fysiske helsens skyld, ei heller en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste helseskaden måtte være det forskerne har tidligere har hevdet: At jo flere orgasmer du har, jo mer minsker du risikoen for prostatakreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn flest har et jevnlig behov for å onanere, for å lette på trykket så man slipper å gå der og være smertefullt kåt. Men i ferier o.l. blir dette ikke alltid lett. Når feks. en stor familie er på campingtur og er nesten hele tiden oppe på hverandre (bruker en lytt do i campingbilen eller campingvogna) blir det ikke bare å dra den.

Hvor enn smertefullt det er, lurer jeg på om det er helsemessig farlig å holde sæden tilbake med tvang og knipe lårene igjen over to ukers tid.

Noen helseeksperter her inne?

Tja, er jeg kåt nok så betyr ikke en lytt do noen ting.

Jeg er dog kvinne, men regner med at de fleste av oss ikke nødvendigvis må lage lyder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er jo ved langvarig ereksjon. Og etter en tid med avholdenhet, tenker man ofte mindre på sex, får mindre ereksjon, og da slipper man blueballs også.

og nei, det er ikke skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gutt/mann selv. Det er verken ubehagelig eller skadelig å ikke ha utløsning over en tid - i hvert fall ikke så kort tid som to uker. Derimot det som er ubehagelig (og jeg mistenker også skadelig) er å ligge å kose med kjæresten sin en lang stund uten å få noen utløsning. Nå er ikke jeg noen lege, men det virker som om testiklene starter produksjon av sæd dersom man er tent (har ereksjon), ikke om man har tømt seg. Så når man har ligget en hel kveld med ereksjon uten å få tømt seg, er det utrolig ubehagelig dagen etter. Det verker i magen og testiklene, og testiklene føles utrolig såre og hovne. Jeg har i hvert fall behov for å fyke ut på badet å lette på trykket (bokstavlig talt) dersom jeg og dama har ligget og kost en hel kveld uten at det har "blitt noe" på meg (f.eks. når hun har mensen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola
Er gutt/mann selv.  Det er verken ubehagelig eller skadelig å ikke ha utløsning over en tid - i hvert fall ikke så kort tid som to uker.  Derimot det som er ubehagelig (og jeg mistenker også skadelig) er å ligge å kose med kjæresten sin en lang stund uten å få noen utløsning.  Nå er ikke jeg noen lege, men det virker som om testiklene starter produksjon av sæd dersom man er tent (har ereksjon), ikke om man har tømt seg.  Så når man har ligget en hel kveld med ereksjon uten å få tømt seg, er det utrolig ubehagelig dagen etter.  Det verker i magen og testiklene, og testiklene føles utrolig såre og hovne.  Jeg har i hvert fall behov for å fyke ut på badet å lette på trykket (bokstavlig talt) dersom jeg og dama har ligget og kost en hel kveld uten at det har "blitt noe" på meg (f.eks. når hun har mensen).

Been there, done that, du har rimelig rett, opphisselse over en viss tid som ikke ender i noe "mer" er en prøvelse både fysisk og ikke minst psykisk. Om hun har mensen er ingen hindring, heldigvis. Hun har da både hender og munn :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sluntre med utløsningen er for sædproduksjon hva sluntring med trening er for kroppen. Sjeldent kritisk, men hyppig bruk forbedrer kondisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er gutt/mann selv.  Det er verken ubehagelig eller skadelig å ikke ha utløsning over en tid - i hvert fall ikke så kort tid som to uker.  Derimot det som er ubehagelig (og jeg mistenker også skadelig) er å ligge å kose med kjæresten sin en lang stund uten å få noen utløsning.  Nå er ikke jeg noen lege, men det virker som om testiklene starter produksjon av sæd dersom man er tent (har ereksjon), ikke om man har tømt seg.  Så når man har ligget en hel kveld med ereksjon uten å få tømt seg, er det utrolig ubehagelig dagen etter.  Det verker i magen og testiklene, og testiklene føles utrolig såre og hovne.  Jeg har i hvert fall behov for å fyke ut på badet å lette på trykket (bokstavlig talt) dersom jeg og dama har ligget og kost en hel kveld uten at det har "blitt noe" på meg (f.eks. når hun har mensen).

Fader. Er det derfor jeg føler meg så jalla nedentil dagen etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk lest at det ikke er sunt, men da over tid. Er visst bra for kinesere, og dårlig for skandinaver.

Hvis jeg ikke kunne ha runket i vogna, hadde jeg bare funnet meg en annen plass. Er mann litt sprengt tar det som oftest ikke lang tid før det går heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff! Du skal lete lenge etter å finne noe som er mer mytepreget enn mennenes kjønnsliv.

Noen mener at hvem som helst kan stoppe og starte etter ønske

Noen mener at det er en grense for hvor lenge man kan holde seg uten utløsning

Noen mener at dette var noe guttene sluttet med etter puberteten

Noen mener at onani er en myte

Og enda fler mener enda mer

--------------------------

Over til medisinsk fakta:

Mennenes sæd er en hvit og blank væske som består av to ingredienser:

1- Sædceller (små rumpetroll som er hovedingrediensen til forplanting)

2- Sædvæsken (som er sædcellenes næring fra de forlater mannens kropp)

Alle friske menn produserer sædceller og sædvæske. Dette er en kontinuerlig prosess som gjør oss menn seksuelt aktive helt fra vi blir kjønnsmodne og frem til vi dør.

Sædcellene produseres og lagres i testiklene (de to kulene som henger under kjønnsorganet). Gamle sædceller blir gjenopptatt av kroppen for å gjøre plass til nye og alt sammen er en prosess som vi ikke merker til fysisk eller psykisk.

Sædvesken produseres hos prostata- og sædkjertlene. Disse befinner seg i et område som ligger rett under urinblæren. Sædvæsken produseres kontinuerlig, likt som sædcellene, men opptas til motsetning ikke opp av kroppen. Sædvæskelageret blir dermed kroppens interne målestokk for vår seksuelle drift ->

En mann som stopper opp med å onanere, vil bare få et økt sædvæskelager. Når dette lageret øker, sendes det ut hormoner (organenes måte å kommunisere med hjernen på) som gjør hjernen mer fokusert på vår seksualitet og kjønnsorganet veldig følsomt ->

Eksploderer mann? Nei, heldigvis ikke! Kroppen kan lagre masse sædvæske og noe slippes ut i små mengder via urin og nattesøvn. Lageret vil bare øke og det blir en mental kamp der vår egen vilje og vårt instinkt sloss til døde. Jeg kan med en gang si at instinktet alltid vinner. Om ikke mannen selv onanerer, vil kjønnsorganet bli så følsomt at man kan få uprovosert utløsning ->

Det er et senter i hjernen som trigger orgasme hos en mann. Når kjønnsorganet stimuleres, settes maskineriet i gang (maskineriet som transporterer sædcellene opp til sædvæsken og blander alt sammen så det blir klart til utløsning). Når maskineriet er klart, starter hjernen en orgasme og sæden strømmer ut. Uprovosert utløsning skjer derfor hos mange gutter, særlig unge menn som har sex for første gang og kjæler med en jente. Maskineriet er allerede klart, så da gjenstår det bare å starte orgasmen, og det kan derfor skje før smekken blir trukket ned. På samme måte er maskineriet klart når man har gått veldig lenge uten orgasme, fordi maskineriet kan starte bare av å tenke seksuelle tanker eller se noe som tenner en. Da gjenstår det også bare å starte orgasmen, og du får til slutt en våt bukse og mest sannsynlig en veldig stor lettelse.

Ikke hver redde; ingen menn tar skade av å gå lenge uten å ha utløsning. Kroppen vår sørger for dette. Hvor lenge man kan gå er forskjellig fra mann til mann. Alle menn har forskjellig produksjon av sædvæske og har ergo forskjellige seksuelle behov.

Jeg håper dette gav svar på det trådstarter spurte om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest anonym

Er gutt/mann selv. Det er verken ubehagelig eller skadelig å ikke ha utløsning over en tid - i hvert fall ikke så kort tid som to uker. Derimot det som er ubehagelig (og jeg mistenker også skadelig) er å ligge å kose med kjæresten sin en lang stund uten å få noen utløsning. Nå er ikke jeg noen lege, men det virker som om testiklene starter produksjon av sæd dersom man er tent (har ereksjon), ikke om man har tømt seg. Så når man har ligget en hel kveld med ereksjon uten å få tømt seg, er det utrolig ubehagelig dagen etter. Det verker i magen og testiklene, og testiklene føles utrolig såre og hovne. Jeg har i hvert fall behov for å fyke ut på badet å lette på trykket (bokstavlig talt) dersom jeg og dama har ligget og kost en hel kveld uten at det har "blitt noe" på meg (f.eks. når hun har mensen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1- Sædceller (små rumpetroll som er hovedingrediensen til forplanting)

Evt. små runketroll....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...