Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest -gjest i dag-
Skrevet

I dag kom beskjeden vi har håpet ikke å få; firmaet jeg jobber i går konkurs :grine:

-Og jeg er gravid!!! i 12 uke nå...

Hva skal jeg finne på?

Jeg har alltid vært i mot folk som sykemelder seg i utide, men sitter og vurderer å gjøre det selv akkurat nå. Jeg har bare 1 mnd. oppsigelse, og det er ikke så lett og få ny jobb i min situasjon???

Får jeg sykemeldig er jeg i allefall "sørget for" økonomisk ut permisjonstida, og kan bruke den flittig på jobbsøking.

Har vurdert å snakke med vikarbyrå, men jeg risikerer å tape en del økonomisk på dette, fødselspengene vil vel da bli regnet ut fra den lønna jeg får der?

Noen som har gode råd, jeg er temmelig fortvilt akkurat nå! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke opplyse om at du er gravid ennå, når du søker jobber. Om det er snakk om fast stilling, vil de jo ansette en person på sikt, selv om du er borte ett år vil du jo komme tilbake igjen. Men forstår det kan være vanskelig, du har ikke lang tid før det begynner å vises at du er gravid, og det kan være kjipt å lyve om de spør om du planlegger barn i nær framtid.

Vil du være sikret lønn i svangerskapspermisjon om du tar sykemelding nå? Hva med andre muligheter for trygd? Skal du sykemeldes må du ha en grunn til det og reglene for langtidssykemelding er vel ganske strenge?

Jeg vet ikke hvordan permisjonspengene regnes ut, men syns du skal gjøre alt du kan for å få en jobb, om det er en jobb du ikke trives med får du heller bytte når barnet ditt har fått barnehageplass/dagmamma :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...