KR-øst Skrevet 23. august 2006 #21 Skrevet 23. august 2006 Ikke hvis det blir uforholdsmessig høye sivile tap i forhold til militær gevinst. Du kan skyte - og drepe - spurv med kanoner, med det bryter med proporsjonalitetsprinsippet. ← Nå har det seg faktisk slik at Israel har sluppet tusenvis av flygeblader over alle områdene de ville angripe. Og de har beklaget alle sivile ofre, til sikkerhetsrådet i FN. Araberne har aldri beklaget at de har drept sivile jøder. Dette nettopp fordi de sivile alltid har vært deres første mål. Derfor har de heller aldri advart noen før de har skutt disse tusenvis av raketter inn i Israel. Men kun fordi Jødene har omsorg for sine innbyggere, og gitt de trygge bomberom å leve i, så er tapene der minimale i forhold til antall raketter som skytes mot dem til enhver tid.
Carrot Skrevet 24. august 2006 #22 Skrevet 24. august 2006 Kan dere som er forsvarere av Israel vennligst forklare for en uviten sjel som meg selv hvorfor dere støtter drap på tusenvis av uskyldige og begrunner det med Hizbollah når de igjen bare forsvarer sin rett slik de har gjort siden Israel første gang angrep Libanon? Jeg skjønner det bare ikke...... Det finnes i mitt enkle hode INGEN gyldig grunn i verden for å drepe uskyldige mennesker uansett - ingen....
KR-øst Skrevet 24. august 2006 #23 Skrevet 24. august 2006 Kan dere som er forsvarere av Israel vennligst forklare for en uviten sjel som meg selv hvorfor dere støtter drap på tusenvis av uskyldige og begrunner det med Hizbollah når de igjen bare forsvarer sin rett slik de har gjort siden Israel første gang angrep Libanon? Jeg skjønner det bare ikke...... Det finnes i mitt enkle hode INGEN gyldig grunn i verden for å drepe uskyldige mennesker uansett - ingen.... ← Hvilken rett mener du Hizbollah forsvarer? Tror du at det er Libaneserne som har bedt de om å komme for å okkupere landet deres? Er det deres rett til å sende tusenvis av raketter inn i Israel, du mener de har rett til å forsvare? Mener du som andre terroristvenner her inne at Israel bør la terroristene fortsette å terrosisere Israels innbyggere med raketter hver eneste dag, uten at de skal ta til motmæle? Det Hizbolla gjør, ser ut til å være en typisk strategi for araberne. Når Israel går til motangrep, gjemmer de seg blant sivilbefolkningen, og skyter mot sivilbefolkningen i Israel. Det samme skjedde da USA angrep Irak i 1991. Da begynte irakerne å skyte raketter inn i Israel, selv om Israel ikke deltok i denne krigen. Er det for å tilfredsstille sånne som dere at de driver med denne vanvittige taktikken? Alle andre normale folkeslag ville sende rakettene mot angriperen, og ikke mot sivile folk som ikke deltar i krigen. For meg så er det like ille hvem galskapen rammer, men jeg har vett nok til å forstå at Israel må forsvare sine innbyggere mot alle disse feige terroristene. All krig med Israel ligger i arabernes hender. Den dagen de slutter å angripe Israel, fra den dagen blir det bare araberne som dreper hverandre, slik vi ser det i Gaza, og slik vi ser de gjør i Irak.
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 24. august 2006 #24 Skrevet 24. august 2006 (endret) Jøder er ikke kristne da. De mangler Jesus og Hans nådesbudskap. Se hvor forvandlet Norge har blitt fra barbarisk vikingkrigføring til gavmild kristentro nestekjærlighet. Men om det skulle forandre seg igjen er fordi vi i denne tiden tar lærer, alt etter hva vårt kjød lyster. Men intet individ kan klandres av andre individer, men dom får deres valg får de. Men drepe skulle vi ikke gjøre. Israel forsvarer seg på en meget human måte, aldri i verden har jeg hørt om kriger hvor de advarer hvor de skal bombe. De vil altså at sivile ikke skal blande seg inn i denne krigen, men det skjer. Endret 24. august 2006 av vimse
Gjest vimse Skrevet 24. august 2006 #25 Skrevet 24. august 2006 Tråden er ryddet, jmfr reglene. vimse-mod
Far til 2 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #26 Skrevet 25. august 2006 Dette er vel "å sette bukken til å passe havresekken". USA vil granske Israels bruk av klasevåpen Ingen land i verden er mer opptatt av penger enn det amerikanerene er. Og jeg kan heller ikke se at noen land i verden er mer kynisk til andre lidelser enn det amerikanerene er. Det er amerikanske interesser som står på spill om Israel ikke får kjøpt disse våpnene (som de har benyttet mot sivile i hovedsak). Jeg anser det derfor som en vits at amerikanerene inndirekte skal granske sine egne muligheter for å tjene penger i fremover. Vi vet at USA sansynligvis var med på å planlegge krigen i Libanon pga Hisbollah's nære kontakt med Iran. Jeg tviler sterkt på at et land kan gå til så massive angrep mot et annet land iløpet av noen få dager om ikke angrepene var planlagt og kidnappingen av de 2 soldatene bare var et påskudd for Israel/USA å drepe så mange libanesere. At USA nå skal "granske" sin egen del av krigen, planleggingen og evt anbefalling av bruk av klasebomber er derfor bare et spill for galleriet.
punktom Skrevet 25. august 2006 #27 Skrevet 25. august 2006 Tråden er ryddet, jmfr reglene. vimse-mod ← Så analogier er ikke lov i henhold til reglene? Det var en ny en.
punktom Skrevet 25. august 2006 #28 Skrevet 25. august 2006 (endret) Jøder er ikke kristne da. De mangler Jesus og Hans nådesbudskap. Se hvor forvandlet Norge har blitt fra barbarisk vikingkrigføring til gavmild kristentro nestekjærlighet. hehe, du vet mye om hvordan kristendommen ble innført i Norge, skjønner jeg. Ellers er det fortsatt 50 ganger større sannsynlighet for at du som kristen i USA er kriminell enn hvis du er ateist. Men det sier nok mer om de som er ateister og ikke nødvendigvis så mye om ateisme/kristendom. You talk the talk, but do you walk the walk, kan du spør dine kristne frender. Men drepe skulle vi ikke gjøre. Israel forsvarer seg på en meget human måte, aldri i verden har jeg hørt om kriger hvor de advarer hvor de skal bombe. Det er ikke uvanlig at mange terrorister sier i fra at de skal bombe et sted. De som da ikke overlever er de som er for små eller for gamle til å flykte. Men hallo, hva skal vi med barn og gamle mennesker? Ikke er de noe flinke til å håndtere våpen og drepe andre, så det er kjekt å kvitte seg med de som overhodet ikke tar del i noen kamphandlinger. Hizbollah har forresten sagt i fra mange ganger at israelerene må komme seg vekk hvis de ikke vil dø. De er tydligvis av samme ulla som den israelske stat og IDF. Endret 25. august 2006 av punktom
Far til 2 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #29 Skrevet 25. august 2006 Hvilken rett mener du Hizbollah forsvarer? Tror du at det er Libaneserne som har bedt de om å komme for å okkupere landet deres? ← Nå vrir du utrolig på sannheten. Israel har utvilsomt okupert landområder som tilhører Palestinerene iflg FN og resten av verden (muligens med unntak av USA). Mange av de som bor i sørlibanon er Palestinske flyktninger fra den krigen Israel startet ved å okkupere Palestinske områder etter 1947. Og for en del år siden ble tusenvis av Palestinere regerett henrettet i 2 av disse flyktningeleirene mens Isrealeske styrker samtykket (Israel hadde da omringer de to flyktningeleirene i sørlibanon. Israel har okkupert Vestbredden. Israel har okkupert store landområder som tilhører Palestinerene for å legge beslag på vannreservoarene. Israel spiser seg stadig inn på områder ved Gaza. Ingen dreper så mange som Israelerene i de krigene som har vært. Ingen dreper så mange sivile i de krigene som har vært. Er det deres rett til å sende tusenvis av raketter inn i Israel, du mener de har rett til å forsvare?← En kan aldri forsvare å drepe et annet menneske om dette mennesket går til direkte angrep på deg. Enda mindre sivile. Det var Israel som startet bombingen av Libanon. Det er beviselig at Israel, gjennom sin klasebombing av boligområder (kan sammenliknes med "teppebombing av sivile områder" har drept over ett tusen sivile i denne krigen, hvorav ca 400 barn. Mener du som andre terroristvenner her inne at Israel bør la terroristene fortsette å terrosisere Israels innbyggere med raketter hver eneste dag, uten at de skal ta til motmæle?← Lukker du øynene helt for at det faktisk er Israel, som gjennom sine gjenntatte brudd på folkeretten, har drept enormt mange sivile og som dermed opptrer som terrorister. Resultatet av denne "teppebombingen" har helt minimal effekt mot Hisbollah. De Hisbollah krigerene som er drept er langt på vei drept i direkte treffninger mellom partene. Bombingen derimot, har i hovedsak gått utover sivile. All krig med Israel ligger i arabernes hender. Den dagen de slutter å angripe Israel, fra den dagen blir det bare araberne som dreper hverandre, slik vi ser det i Gaza, og slik vi ser de gjør i Irak. ← Det der er løgn, og du vet det selv. Israel har okkupert enorme områder som tilhører Palestinerene iflg FN. Israel har derimot valgt å overse enhver kritikk og håper at USA vil støtte deres forsøk på å fjerne alle endre enn jøder og kristne. Det er med andre ord en religionskrig som blir ført fra Israelerenes side.
Christiane Skrevet 25. august 2006 #30 Skrevet 25. august 2006 Nuvel. La oss ikke overdrive. Israel har ikke gjort så meget galt.
Far til 2 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #31 Skrevet 25. august 2006 Nuvel. La oss ikke overdrive. Israel har ikke gjort så meget galt. ← Når de dreper barn med fullt overlegg har de faktisk gjort "så mye galt". Store deler av verden, inkl meg selv, har mistet det lille Israel evt hadde av tillit. Og i tiden fremover ser jeg ikke bort ifra at den vanlige Isralitt i gata må betale for de overgrepene deres politikere har satt igang. Selv om store deler av den israelske befolkningen har vært mot krigen.
KR-øst Skrevet 25. august 2006 #32 Skrevet 25. august 2006 Når de dreper barn med fullt overlegg har de faktisk gjort "så mye galt". Store deler av verden, inkl meg selv, har mistet det lille Israel evt hadde av tillit. Og i tiden fremover ser jeg ikke bort ifra at den vanlige Isralitt i gata må betale for de overgrepene deres politikere har satt igang. Selv om store deler av den israelske befolkningen har vært mot krigen. ← Hvis det er slik at arabiske barn blir drept i en krig, og attpåtil i et område hvor angriperen har gitt beskjed om at de kommer, da er det underlig at disse barna ikke er blitt flyttet. Jeg har aldri hørt om lignende i noen tilfeller. Men nå vet jo alle at arabiske krigere eller terrorister pleier å gjemme seg bak barn og kvinnestakker. Dette nettopp for at barn og kvinner skal bli drept, slik at verdenssamfunnet kan se hvor fæle Israelerne er. Menneskeliv har ingen betydning for disse. Hver gang det reknes opp hvor mange sivile som er drept, så er selvsagt alle terrorister medreknet. Jeg har aldri sett en terrorist i uniform noen gang. Når du nevner flyktningeleirer i Sør-Libanon for mange år tilbake, så kunne det vært interessant å vite hvor mange libanesere som ble drept da Syria okkuperte denne delen av Libanon? Hvorfor er det ingen arabere eller deres venner som nevner denne okkupasjonen? Er det fordi syrerne fikk en god og strategisk posisjon til å angripe Israel? Hvorfor klager de ikke på at Hizbollah okkuperte dette området, og hvor mange ble drept før de fikk etablert seg for godt her? Hvis Israel skulle gjort med de jødiske flyktningene som ble jaget fra arabiske stater, slik som araberne har gjort med sine, da hadde det vært enda et nytt folkeslag, og det hadde vært mange flyktningeleire med jøder som ble nektet å komme inn i Israel. En hyggelig melding til slutt, som dessverre endte tragisk: En palestina-araber reddet en israelsk unggutt fra å drukne, men da han hadde fått unggutten på land, dro han ut i vannet igjen for å redde et par andre israelske unggutter som holdt på å drukne. Dette tiltross for at han var en dårlig svømmer. Dessverre ble han tatt av strømmen og druknet. Guttene klarte omsider selv å komme i land. Dette var en handling av palestinaaraberen som det står stor respekt av, og det var tragisk at det endte slik. Dette viser at det heldigvis ikke er alle som bare tenker død og ødeleggelse over Israel og deres innbyggere. Men jeg vet ikke om du tror på dette, Far til 2, siden det sto i Magazinet.
Far til 2 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #33 Skrevet 25. august 2006 Hvis det er slik at arabiske barn blir drept i en krig, og attpåtil i et område hvor angriperen har gitt beskjed om at de kommer, da er det underlig at disse barna ikke er blitt flyttet. Jeg har aldri hørt om lignende i noen tilfeller.← Nå må du snart se realitetene i det som har skjedd KR-øst. En hel verden har sett hvordan Isrelske styrker bombet sivile under flukt (kortesjer ut av byene). Dette er direktesendte innslag fra CNN. Å forsøke å bortforklare fakta gjør bare hele argumentasjonen din mindre spiselig. Men nå vet jo alle at arabiske krigere eller terrorister pleier å gjemme seg bak barn og kvinnestakker. Dette nettopp for at barn og kvinner skal bli drept, slik at verdenssamfunnet kan se hvor fæle Israelerne er. Menneskeliv har ingen betydning for disse. Hver gang det reknes opp hvor mange sivile som er drept, så er selvsagt alle terrorister medreknet. Jeg har aldri sett en terrorist i uniform noen gang.← Så du sier altså at om det finnes en fiende i en menneskegruppe på 10, hvorav 4 er barn, så er det det akseptabelt å bevisst drepe alle med kaldt blod ? I så fall sier det noe om Israelske styrkers respekt for folkeretten slik jeg sier i mitt hovedinnlegg Når du nevner flyktningeleirer i Sør-Libanon for mange år tilbake, så kunne det vært interessant å vite hvor mange libanesere som ble drept da Syria okkuperte denne delen av Libanon? Hvorfor er det ingen arabere eller deres venner som nevner denne okkupasjonen? Er det fordi syrerne fikk en god og strategisk posisjon til å angripe Israel? Hvorfor klager de ikke på at Hizbollah okkuperte dette området, og hvor mange ble drept før de fikk etablert seg for godt her?← Iløpet av den ene uken som Israelske styrker omringet disse leirene ble det drept over 2000 mennesker. I ettertid tyder det på at disse sivile meneskene ble stilt opp mot en mur og henrettet. Mange ble meiet ned bakfra da de forsøkt å flykte. Blodige barnekropper lå igjen i gatene. Det som skjedde var en ren utrydning fullt på linje med hva som skjedde i Tyskland/Polen under Hitlers styre. Jeg tror faktisk ikke engang Hitler klarte å drepe så mange mennesker iløpet av 1 uke som det som skjedde i disse flyktningeleirene. Hvis du har noe eksempel på at andre har gjort noe liknende i nyere tid vil jeg gjerne høre det.
KR-øst Skrevet 25. august 2006 #34 Skrevet 25. august 2006 Nå må du snart se realitetene i det som har skjedd KR-øst. En hel verden har sett hvordan Isrelske styrker bombet sivile under flukt (kortesjer ut av byene). Dette er direktesendte innslag fra CNN. Å forsøke å bortforklare fakta gjør bare hele argumentasjonen din mindre spiselig. Så du sier altså at om det finnes en fiende i en menneskegruppe på 10, hvorav 4 er barn, så er det det akseptabelt å bevisst drepe alle med kaldt blod ? I så fall sier det noe om Israelske styrkers respekt for folkeretten slik jeg sier i mitt hovedinnlegg Iløpet av den ene uken som Israelske styrker omringet disse leirene ble det drept over 2000 mennesker. I ettertid tyder det på at disse sivile meneskene ble stilt opp mot en mur og henrettet. Mange ble meiet ned bakfra da de forsøkt å flykte. Blodige barnekropper lå igjen i gatene. Det som skjedde var en ren utrydning fullt på linje med hva som skjedde i Tyskland/Polen under Hitlers styre. Jeg tror faktisk ikke engang Hitler klarte å drepe så mange mennesker iløpet av 1 uke som det som skjedde i disse flyktningeleirene. Hvis du har noe eksempel på at andre har gjort noe liknende i nyere tid vil jeg gjerne høre det. ← Var det jøder eller var det arabere som drepte disse 2000 i Libanon?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #35 Skrevet 26. august 2006 why didn't you just call them about it?
Far til 2 Skrevet 26. august 2006 Forfatter #36 Skrevet 26. august 2006 Var det jøder eller var det arabere som drepte disse 2000 i Libanon? ← Jeg synes du bør slutte å kategorisere mennesker etter opphav/hudfarge og innse at disse henrettelsene ble gjort med støtte fra Israel. Det var kristne milits som var ble støttet av Israelske myndigheter/mlitære som henrettet disse over 2000 sivile på 1 uke. Israelske militære passet ant bare på at ingen levende flyktninger kom ut av byen mens henrettelsene foregikk.
KR-øst Skrevet 26. august 2006 #37 Skrevet 26. august 2006 Jeg synes du bør slutte å kategorisere mennesker etter opphav/hudfarge og innse at disse henrettelsene ble gjort med støtte fra Israel. Det var kristne milits som var ble støttet av Israelske myndigheter/mlitære som henrettet disse over 2000 sivile på 1 uke. Israelske militære passet ant bare på at ingen levende flyktninger kom ut av byen mens henrettelsene foregikk. ← Var det jøder, eller var det arabere som sto for denne udåden? Skiller ikke du stadig mellom folkeslagene israelere og palestinere? Selv om disse i virkeligheten er de samme.
Far til 2 Skrevet 26. august 2006 Forfatter #38 Skrevet 26. august 2006 Var det jøder, eller var det arabere som sto for denne udåden? Skiller ikke du stadig mellom folkeslagene israelere og palestinere? Selv om disse i virkeligheten er de samme. ← Da var det vel israeler og palestinere da (ettersom dette er det samme).
punktom Skrevet 26. august 2006 #39 Skrevet 26. august 2006 (endret) Iløpet av den ene uken som Israelske styrker omringet disse leirene ble det drept over 2000 mennesker. I ettertid tyder det på at disse sivile meneskene ble stilt opp mot en mur og henrettet. Mange ble meiet ned bakfra da de forsøkt å flykte. Blodige barnekropper lå igjen i gatene. Det som skjedde var en ren utrydning fullt på linje med hva som skjedde i Tyskland/Polen under Hitlers styre. Jeg tror faktisk ikke engang Hitler klarte å drepe så mange mennesker iløpet av 1 uke som det som skjedde i disse flyktningeleirene. Hvis du har noe eksempel på at andre har gjort noe liknende i nyere tid vil jeg gjerne høre det. ← Jeg tror du undervurderer tysk effiktivitet her. Alle gamle, syke, kvinner og barn som ikke kunne dø av slaveri ble gjerne sendt direkte til gasskamrene i Auschwitz Birkenau. Kapasiteten til krematoriene der var over 5000 lik i døgnet. Jeg tipper de kunne gasse enda flere ihjel i døgnet hvis de ønsket det (kilde: enhver historiebok). Ellers ble ca. 2000 drept på seks timer i Rwanda (kilde: Erik Solheim, nytid 33/06). Endret 26. august 2006 av punktom
Far til 2 Skrevet 26. august 2006 Forfatter #40 Skrevet 26. august 2006 Jeg tror du undervurderer tysk effiktivitet her. Alle gamle, syke, kvinner og barn som ikke kunne dø av slaveri ble gjerne sendt direkte til gasskamrene i Auschwitz Birkenau. Kapasiteten til krematoriene der var over 5000 lik i døgnet. Jeg tipper de kunne gasse enda flere ihjel i døgnet hvis de ønsket det (kilde: enhver historiebok). Ellers ble ca. 2000 drept på seks timer i Rwanda (kilde: Erik Solheim, nytid 33/06). ← OK. Men det ligger mange års trening bak det å henrette over 2000 mennesker på 1 uke også ettersom disse flyktningeleirene tross alt i areal var større en de tyske konsentasjonsleirene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå