Gå til innhold

Alive and kicking!


SuperNova

Anbefalte innlegg

Er det én ting som får meg til å glemme alt annet, er det når knøttet sparker! En herlig følelse. Den siste uka har jeg sett det godt også, noen ganger buler magen skikkelig der babyen sparker. Kult! Mannen min kan kjenne det noen ganger, men knøttet har litt respekt for far, og har en tendens til å være litt sjenert når han legger hånden på magen...

Kjenner du liv? Jeg kjente i uke 17. Jeg er førstegangsfødende, men jeg har hørt at hvis man har barn fra før, er det mulig å kjenne det enda tidligere. Ei jeg kjenner, sier hun kjente det i uke 13, men det kan vel ikke stemme...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå begyner jeg virkelig å kjenne liv. Er i uke 21 (eller noe sånt). Kjenner det ikke så tydelig som deg, men noen ganger kan det ta helt av for så å være stille lenge. Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempespennende!

Glemte å si at jeg nå er 21 uker på vei. Litt viktig når man snakker om når man kjenner liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 uker på vei, og har nok kjent liv den siste uken, men det er bare de siste to dagene at jeg har følt meg sikker på at det virkelig er liv jeg kjenner. Spesielt rett etter jeg har spist kjenner jeg at det er aktivitet der inne. Igår kunne også mannen min kjenne et spark utenpå magen! :)

Det er så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

JA!!!!! Det beveger seg!! :) Kjempemorsomt!!

ER 21 uker nå, og legger merke til fler og fler bevegelser og "dunk". Var vel i uke 19 da det gikk opp for meg at det var babyen jeg kjennte!! Men kan ikke kjenne noe fra utsiden ennda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner masse liv her!!! Er nå 16 uker.. Kjente det allerede i uke 11 tror jeg.. husker det var 21. juli i hvertfall.. er litt usikker på hvor mange uker jeg var..

Er andre barnet vårt, så da er det vel vanlig å kjenne det tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg kjenner liv, er nå 15 uker på vei. Føler jeg har kjent liv den siste uka, bare som små 'dump', eller luftbobler som sprekker. Er gravid med nr. 2 nå, og mener å ha kjent disse følelsene før, og kjenner dem bare i rykk og napp. Blir spennende når de blir mer tydelige, og far kan kjenne dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente også liv første gang i slutten av uke 11 denne gange. Jordmor mente at det fint kunne være det jeg kjente.

Jeg er andregangsgravid, forrige gang kjente jeg liv første gang i uke 15, og mannen kjente det utenpå magen i uke 16.

Små spark er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liksom kjent ett eller annet, men synes det er vanskelig å vite om det er spark eller hva det er. Er i uke 16 (i morra), og førstegangsfødende, så jeg vet ikke helt hva jeg kjenner etter :). Det kjennes ut som små pulsslag (eller kan også sammenlignes med luftbobler som sprekker da..). Men jeg kjenner det ikke så ofte, og må konsentere meg litt for å kjenne det. Gleder meg til det blir litt mer konkrete tegn fra den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 20, og kan fortsatt ikke si at jeg er sikker på at jeg kjenne noe. Av og til tror jeg at det er ungen som sparker, mens andre ganger er je veldig usikker. Har vært sånn i noen uker, og jeg har vel egentlig slått meg til ro med at hvsi jeg bare venter enda noen uker så blir det tydeligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen daget etter at jeg skrev det første innlegget begynte jeg å kjenne tydelige spark, og nå kjenner man det på utsiden også! Er i uke 18 nå. Så gøy!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig arielle!

Jeg kjenner ingen ting ennå, men gleder meg til det begyner å skje noe.

Men jeg jer jo ikke lenger en 15+2 må vel smøre meg med tolmodighet noen uker til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen daget etter at jeg skrev det første innlegget begynte jeg å kjenne tydelige spark, og nå kjenner man det på utsiden også! Er i uke 18 nå. Så gøy!!! :hoppe:

Så moro! Verdens herligste følelse. :)

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...