Gå til innhold

Har dere reisekasse på jobb?

Fremhevede innlegg

Gjest Prøver her også..
Skrevet

Jeg har kommet med forslag på jobben min om å starte opp en reisekasse, og det har blitt tatt svært godt i mot. Jeg fikk i oppgave å finne ut om hvordan man skal organisere det, og hvordan det skal fungere. Sjefen sa til og med at bedriften kunne sponse en eventuell reisekasse!

Hvor mye trekker man i mnd? Eller kommer hver ansatt med pengene i hånda og leverer til noen?

Hvor ofte drar dere på tur?

Hvor lenge må en nyansatt være med i reisekassen før de får samme rettighetene som de som har betalt inn lenger? Holder noen oversikt over hvem som har betalt hvor mye?

Sponser bedriften med midler på turene? Hvor mye da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal være formålet med reisekassen da? Har aldri hørt om reisekasse på et arbeidsted før.

Skrevet

Ingen dum idè! Men vi har ikke reisekasse, nei... :)

Skrevet

Skjønner ikke formålet jeg heller? er det ikke mer rettferdig med reiseregning?

Skrevet

Vi hadde reisekasse på min tidligere jobb, pengene som gikk i den var en del av ovrskuddet som bedriften hadde. Pengene ble brukt til en fellestur for alle ansatte.

Skrevet

Vårt formål med reisekassen er at de som vil være med blir trukket et visst beløp i mnd. Pengene går til en felles pott som man kjøper flybilletter eller lignende når reisen skal tas.

Turene som tas kan være utenlands, blåturer innenlands, høyfjellshotell eller andre reisemål som de ansatte ønsker å dra til.

Reiseregning har ikke noe med dette formålet å gjøre, da dette er fritidsreiser for de ansatte, og ikke i forbindelse med jobb.

Bedriften har sagt seg villig til å sponse reisekassen med penger, men trenger litt mer konkret informasjon om hvordan andre bedrifter gjør det.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi har reisekasse på jobben :) Jeg jobber på et serveringssted, og sjefen gir alle pantepenger til personalet. Dette samles i en pott, og i løpet av året blir det endel tusenlapper.

Hos oss er det sånn at faste ansatte blir invitert, i tillegg til ekstraansatte som har jobbet hos oss veldig lenge. Det er ingen spesiell regel på dette egentlig, og siden det er et serveringssted må jo alltid noe jobbe uansett, så hvem som får dra på tur rullerer.

Skrevet

Vi har reisekasse på jobben. Delvis sponset av firmaet da. Dvs at vi får alt avkappet av stål som ikke blir brukt. Og her blir det massevis av kg i uken. Tror vi er oppe i 130tusen kroner til nå på noen få mnd, og vi er 18stk som jobber på golvet, jeg er den eneste kvinnen da, men det går jo greit. Vi er nesten som en familie her, stortrives i lag alle sammen.

Men over til reisekassen igjen, vi samler alså alt stål avkapp etter produksjonen i forskjellige kontainere, alså kildesorterer dette sånn at vi ved leveranse til skarphandler får mer pr. kg. Vi leverer rustfritt stål, titan (veldig god pris på titan) og 6mo(en type rustfritt stål). Som oftes levere vi hver andre mnd, da får vi et sted mellom 20 og 40tusen som vi da setter inn på reisekonto. Vi har avtale med ledelsen om at vi får dette isteden for de andre på kontoret som får mellom 5 og 10tusen hver jul som en liten bonus, bonusen avhenger jo av resultat da, så vi mener vi drar mer nytte av reisekassen.

Nå i april dro vi på langhelg alle sammen til N.Y. onsdag til søndag. Mange av de som var på kontoret kastets seg også på i tillegg til adm dir, men disse kostet reise og opphold på egenhand. Men vi er alle trifreds med ordningen vi har. Vi "gutta" og jente på gulvet har verdensbeste arbeidssted, drar ofte på bowling, go-cart, paintball, større fotballkamper, tur på byen, båtturer om sommeren, grillparty o.l. i sammen. Dere lurer vel på om vi kanskje ikke har et liv utneom jobben?? Joda, vi har tid til familie og venner også... Veldig sosiale er vi sammen, og det øker trivsell på arbeidsstedet, og ikke minst sykefravær som i 2005 var 4,4timer dersom man deler det ut på hver enkelt. Direktøren sier selv at de pengen vi tjener/får av skrapsalg, lønner seg for bedriften, fordi vi alle er pliktoppfyllende og effktive på jobb. Mye av dette gjenspeiler seg vil i at vi ikke har hatt en eneste person som har sluttet hos oss siden 1998, bare 11 nyansatte.

Dette innlegget skle vel litt ut over tråstarter hensikt..... men sorry, måtte bare fortell om verdensbeste arbeidssted.

Men SÅNN funker iallefall reisekassen våres!!!

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...