Gå til innhold

Vårt nyttårsønske

Kipa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag er det onsdag 5. november. Du går nå i 31. svangerskapsuke og har 65 dager (9 uker) til termin fredag 9. januar 2004.

UKE 31: Nå er du jamen flott! Babyen er nå 38,5 centimeter lang og veier 1400 gram. Du vil kanskje merke ubehag dersom du blir liggende flatt på ryggen. Dette heter venacava syndromet. Det er rett og slett at livmoren nå begynner å bli så stor at den kan klemme av for hovedpulsårens tilbakeføring av blod slik at du blir svimmel og faktisk kan besvime.

Hvis du skal ligge på ryggen så pass på å ha en pute under den ene siden av ryggen slik at du tipper akkurat litt over på siden.

Hvis du er sliten og hoven i bena kan det være godt å kjøpe en litt god fotkrem og massere føttene litt og ligge og slappe av etterpå med bena litt høyere enn resten av kroppen.

Foreløpig er ikke magen den store hindringen og du føler deg ganske vel og flott og det er du!

Tiden er inne for å tenke på hvor du skal føde, om det er på det nærmeste fødestedet eller om du må flyttes til nærmeste store sykehus dersom du bor på en liten plass i Norge hvor det er lang vei til ekspertene.

Du må regne med at det vil lekke litt melk fra brystene dine før fødselen, men det er individuelt når det begynner. På denne måten gjør brystene dine seg klare til melkeproduksjon i full skala. Lekker du mye kan det hjelpe med ammeinnlegg, men gjør ingen ting for å stimulere produksjonen ved å dra i vortene eller slikt, da blir det bare verre. Mange lekker litt hvis de hører babygråt eller står i en butikk og ser på babyutstyr eller rett og slett bare tenker på den lille nyskapningen som befinner seg inni magen din!

:D

Føler meg i bedre form i dag, men så er det jo hviledagen min også... :wink: Jeg tror vel ikke at det holder meg en dag i uka sånn nå etterhvert, kvlamen kommer vel av at jeg er sliten...I går da vi spiste litt middag måtte jeg kaste opp... :-? Fårse hvordan formen er fram til neste onsdag, da det er ny jordmorkontroll.

I dag skal jeg se å bli ferdig i en fei her inne..dusje, og gå en kjapp tur med Ludde. Inn til byen finne en blomst eller noe annet til invielsesgave og så ta bussen til N og lille S.Gave til han har jeg kjøpt for flere uker siden... I dag skal jeg endelig besøke dem, og de har jo nytt hus også...blir såå spennende med både lille S huset og ALT :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint hus dere får dere, Kipa! Det var litt lite bilde ja, men veldig fint likevel :D

Du får kose deg på babybesøk :hjerte:

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig hus!

Jeg er så misunnelig!

eller...jeg mis-unner deg det ikke, det skal du vite! Jeg unner det deg kjempemasse!

:hoppe:

Kos deg på besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var sååå SØT!!! nesten til å spise opp, og det voksende mors hjerte mitt vokste bare enda mer!!!! timene gikk så fort, jeg skulle bare ta en liten tur jeg..men kom hjem nå...Kjempe koselig var det i hvertfall!!

- lengter etter min egen lille venn :hjerte:

Skal støvsuge litt, vaske opp og sløve foran tv-'n før jeg må begynne på middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Misunner deg nytt hus ja...

Deilig å få ting og tang slik som dere vil ha det...

Mye arbeid, men forhåpentligvis vel verd det...

Håper kvalmen din forsvinner igjen... :kysse:

Tusen hjertelig for all omtanken din...

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda mere kvalm..er sånn at jeg har tatt fram bøtta igjen siden av senga, og doen og dusjen- dvs den forfølger meg på morgenen... :roll:

Og i natt har jeg hatt masse au au i der nede, vet ikke om det er bekken eller lysken eller hva fa## men vondt har det vært og søvnen har blitt minimal...

Ringte akkurat på jobben og sa at jeg kommer, men kommer litt senere. Alt har gått svært sakte i dag....

Nå er kvalmen på vei bort da...men den kommer vel igjen i morgen...

- noen som vil skremme den bort sammen med meg???

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok rett og slett morgenkvalme som egentlig bare kan pelle seg vekk...langt vekk!! :sinna::kjempesinna: :evil:

- jeg som trodde det holdt med 3, 5 mnd- men NEIDA...

Nåvel, i ti- tiden var det helt borte og formen var bra utover dagen, tok det nok litt mer med ro i dag enn ellers og det kan jo bare være bra!

Tok bussen på tomta, gikk tur med Ludde

http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=510&page=2

Så har vi handla og kost oss litt med tv og god mat og digg..Handlingen ble en pinlig greie..min tur til å betale..jeg trekker kortet og taster koden, trodde jeg...men nei...kommer plutselig på.. at jeg husker ikke koden, jeg aner faktisk ikke hva den er..Mannen trekker eget kort og jeg forlater butikken lettere rød... :oops:

Jeg husker fa## meg ikke koden............ :forvirra:

I morgen kommer et vennepar, MÅ bare være litt sosiale...gleder meg, Da blir det god mat, digg og spillekveld, geni, tp ol... :lol:

På dagen kommer mamma og mannen på lunsj

Må kose litt med mannen!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj a meg.. Dumme kvalmen :kvalm: Håper ikke det er noe du skal slite med hver dag fremover...

Så ut som et fint hus dere får dere :) Innbiller meg at det er kjempegøy med eget hus som er bygget til DERE! Vi håper også på å bygge snart, men kommunen er så treeeeeeiiiiiigg... :evil: Jaja.. Til slutt blir det fine hus på oss begge :)

God helg, Kipa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:frustrert: Bort med seg kvalme !!!!

Hender jeg blir kvalm om morningen jeg også,

og det eneste som hjelper da er å spise..

Å det er litt merkelig siden det siste jeg har lyst til er å

putte noe i munnen.. Men du kan jo prøve ??

Ser ut som huset er kjempestort jo :o

Herlig.. Du er jammen meg heldig Kipa :Nikke:

Håper det ikke blir lenge til min tur..

:oops: Koder på kort er det ikke alltid jeg husker heller...

Har hendt at jeg måtte ha ringt hjem å spurt sambo fra butikken :oops:

mange kort - og mange koder :roll:

Kos deg ikveld da vennen :wink:

Lørdagsklem fra Jinx :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener Jolie, Lillen, Mayamor, Havsulen, Jinx og Meta :lol:

Det blir et stort hus ja...Vi får tre soverom oppe + et kombinert gjesterom/ kontor nede i tillegg til stooort kjøkken, stue , spise stue, vaskerom og et lite bad. Oppe blir det et stoort bad også...og et sånt fellesrom i midten..

Vi har også laget et lite ekstra rom på garasjen som kan være gjesterom eller evt leies bort til en fattig student, skal ha dusj og do der også.

- gleder meg JA!!!

Hadde jeg bare fått til å forminske litt mer så kunne jeg lagt inn flere bilder av huset i albumet, men neida..dette får jeg bare ikke til..Lillen sin idiotsikre er ikke Kipasikker.... :roll: Har lyst til å leggge inn masse bilder jeg- bryllupsbilder og....

Var like kvalm på morrran i dag..så da bare sov jeg videre til den var borte..lurt ikke sant. Jeg lurte den litt! :sjarmor:

Nå har jeg forberedt lunsj , men de er forsinka...så jeg skal tusle en tur med Ludde- ikke så fort for det er litt au der enda.. :-? Men jeg synes det mykes opp når jeg går litt også.

Så nå gjør jeg det. :enig_animasjon:

Ha en god lørdag, super-jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det slik at du hadde Paint på maskina?

*åpne bildet i paint (trykk fil og åpne)

*trykk bilde, og du får frem en del alternativer nedover

*trykk strekk/forskyv, og det kommer frem et lite vindu

*tast inn hvor mye du vil forminske bildet, der hvor det står vannrett og loddrett 100% (trykk f eks 50%)

Jeg kan ikke hjelpe deg med Photoshop...

...og et sånt fellesrom i midten..

...så resten av rommene er ikke felles? Regner med at det store badet er ditt da!? Og stuene... Hvilket rom er Kipa-mannen sitt da? Vaskerommet og kjøkkenet?

Anyway...det høres ut som et drømmehus!

Blir en fin liten familie...

Ha en superlørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi hi...neeei alle rommene er mine, mannen får et furterom på garasjen og så har vi dette fellesrommet da..som vi alle kan bruke. men nesten alt er mitt ja... :hoho:

Jeg vet ikke hvorfor jeg skrev fellesrom engang..det blir vel en slags tv-stue da...fornøyd med det??Men så tenker jeg meg en liten lekekrok også- litt felles altså....

:sjarmor:

skal til byen og handle alt jeg trenger til super- god middag i kveld..med BRUS! :wink:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Så flink du er med bilder da...

Mye flinkere enn meg iallefall...

Har enda ikke fått lagt ut bilde av magen min eller noe som helst...:flau:

Huset høres deilig ut...

Ha en flott søndag... :kysse:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider