Furstina Skrevet 9. november 2003 #801 Del Skrevet 9. november 2003 Kvalme?! Vad är det för dumheter! Bort med den, sånt vill vi inte ha! Såg både bilder på Ludde och huset, jag tror ni kommer passa bra in i det stora fina huset alla fyra i januari. Ska se om jag får tid att få ut någon bild själv. Har varken hund eller hus men en stor fin mage :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 10. november 2003 Forfatter #802 Del Skrevet 10. november 2003 NEI!! - nå valgte han helt feil, de er jo ikke noe like i det hele tatt!!!!! men så hører jeg jo også at det faktisk er slutt mellom dem, må følge med på aktuelt kl 22.30.... Og ellers har jeg det bra... Vondt i rygg og bekken, hang over vasken i dag, rakk ikke do... :oops: Men alikevel, er det faktisk bra.... Mannen mener jeg må til lege med hosten min, tror det er derfor jeg spydde...men det gidder jeg ikke den er jo bedre i hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 11. november 2003 Forfatter #803 Del Skrevet 11. november 2003 Såå koselige nyheter det var her inne da. jeg var en svipptur innom i ettermiddag og da leste jeg om Jinx keisersnitt, synes det hørtes litt for spennende ut...og så endte det så godt!! :rosasmil: Helgen var bra..jeg var ikke i toppform, men vi hadde det så bra alikevel... Lørdag hadde vi jo først en kjempe koselig lunsj med mamma og mannen. Og på kvelden hadde vi et vennepar på besøk, vi koste oss veldig. Maten ble vellykket, mannen og han andre koste seg begge med både øl og vin og konjakk og litt av hvert. Jentene drakk brus..Vi spiste digg og potetgull, skravla og så spilte vi scrabble. noe jeg likte veldig godt!! Vant ikke da , men det var gøy alikevel Søndag var jeg og ludde først hos minmamma. Vi har lagra alle klærne vi har arva der, og denne dagen gikk jeg gjennom alt og noterte hva vi har, og det er en del det. Omtrent ti snekkerbukser i str 62 som alle var kjempe fine! :D Og mye, mye mer!!! Jeg satt på med dem til min morfar og dit kom mannen også så dro vi til pappa- noe som var udelt positivt.. Vi hadde noen hyggelige timer sammen. Jeg hadde kjøpt han den nyeste cd'n til Jan Werner Danielsen, og han ble tilogmed glad og viste det. Etter det fikk vi klemt inn et lite besøk hos fetteren min også. - en aktiv og sosial helg. Nettene lå jeg mye våken hadde enormt vondt når jeg lå av alle ting, bedre når jeg gikk og satt faktisk... Og på lørdag kom det au i ryggen også.... :-? Men etter jobb i går var det bedre, mye bedre!! Og i dag føler jeg meg ikke sliten i det hele tatt. Har gått en tur med ludde og skal nå gyve løs på noen skuffer som må ryddes opp i og renskes. I morgen er det nytt jordmor- besøk og min hviledag..skal en tur til Asker og møte en venninne som har termin om to uker...jeg skal se litt etter julegaver og litt smått tøy også- bodyer trenger vi mer av, og pysjamaser... Nå kveldens rufs- men tilfelle lillen snoker så må jeg si at jeg tar en liten runde her inne først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 12. november 2003 #804 Del Skrevet 12. november 2003 Hørtes ut som en hyggelig helg! Så fint at du koser deg med å finne fram tøy og planlegge slike praktiske ting. Kan forestille meg at det liksom blir mer virkelig slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 12. november 2003 Forfatter #805 Del Skrevet 12. november 2003 I dag er det onsdag 12. november. Du går nå i 32. svangerskapsuke og har 58 dager (8 uker) til termin fredag 9. januar 2004. UKE 32: Oljebad mot svangerskapskløe Nå har babyen din blitt ca 40cm lang og veier ca 1500g. Babyens hud er rosa og begynner å bli glattere fordi underhudsfettet har begynt å komme. Pupillene reagerer på lys og babyen merker hvis det kommer sollys på mors mage. Nå når livmoren din midt mellom navlen og brystbenet. Svangerskapskløe er en ikke så vanlig plage, men plagsom. Man vet ikke hva det kommer av, men at man på noen kan finne forhøyede leverfunksjonsprøver, derfor bør du si fra til lege/jordmor dersom du er plaget. Min egen erfaring var at varme bad med olje i vannet om kvelden før jeg la meg hjalp noe, men mest hjalp det egentlig å gå til akupunktur en gang i uken. I tillegg satt jeg fra kl 24 til kl 04 hver natt og la kabal på datamaskinen, mitt første møte med data faktisk. Har du herpesutbrudd i skjeden eller rett ved bør du si fra til jordmor eller lege nå slik at dere kan planlegge fødselen i forhold til dette. Man ønsker å unngå utbrudd akkurat når du skal føde fordi du da kan gi smitten videre til babyen din. Du blir derfor tilbudt en Zovirax kur de siste ukene før termin for å hindre et utbrudd. Du vil i tillegg bli sjekket når du kommer inn for å føde dersom det er den minste mistanke om utbrudd. De fleste steder gjør de keisersnitt dersom du har utbrudd når du skal føde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 12. november 2003 Forfatter #806 Del Skrevet 12. november 2003 jeg skulle først til legen i dag for å forlenge sykemeldingen min- hø, lettere sagt enn gjort det! :evil: Jeg kom bare inn til en som jobber der jeg går til jordmor..en idiot!! Han spurte hvorfor jeg skulle i det hele tatt ha en sykemld....jeg sa det har jeg jo allerede og den skal bare forlenges...man kan vel ikke gå tilbake på en dag sykemld i uka til ingenting..og da slo han helt om, mente at det absolutt beste var å jobbe halve dager. Da ble jeg fryktelig grinete og sa at det ville jeg IKKE! Jeg ser ingen hensikt med å stå opp tidlig om morgenen jobbe 3-4 timer og så hjem, dessuten har jeg vært fornøyd med den dagen i uka...Han skrev ut det jeg ba om, men forsikra meg om at jeg da ikke kom til å holde lenge...HØ! For en idiot....jordmor har skrevet på data'n hvorfor hun anbefaler det og jeg sa også det, men han gadd ikke å slå opp engang... :evil: Følte meg som en drittunge som maste og maste etter noe uoppnåelig... - men jeg vant... han hadde skrevet om hvor umulig jeg var..så når jeg kom inn til jordmor hadde hun lest det, og var rimelig oppgitt..over HAN!! Ellers gikk det så bra på dagens kontroll, jerninnh. på 12, 8 og det er jo så bra, er veldig glad for det for nå trenger jeg ikke de ekle jern tabl heller, blodtrykk var som alltid bra og han var i toppform, ligger med hodet ned og hjertet slår med fine jevne slag, og vokser som han skal... Etterpå ble det ingen Askertur..hun var ikke i form til å møte meg..Så jeg tusla litt i Drm sentrum..kjøpte oss nytt sengetøy..skal skifte på senga etterpå. Og så ble det litt små- handling- to pysjamaser, 4 bodyer, et søtt håndle med hette. En genser til mamma'n og julegaver til mannen. Nå skal jeg kose meg til klokka er tre...da må jeg rufse litt og så skal jeg ut på tomta en tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 13. november 2003 #807 Del Skrevet 13. november 2003 Dumme lege! :evil: Du vet vel hva som er best for deg! Forstår veldig godt at halve dager ikke hadde vært no særlig. Da må man jo jobbe hver dag da! Mye bedre å ha en fridag å se frem mot... Flott jernverdi! Så flink du er til å shoppe da! Hva får mannen til jul? Takk for at du tipset om julegaver i boka mi også. Det er en veldig koselig fokus, hvis man har penger... Håper du har en fin dag! Klemklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 13. november 2003 #808 Del Skrevet 13. november 2003 Flott jernverdi, sier Lillen. Wow, tenker jeg. Skal man kunne vite sånt'a? Burde jeg? Hva er min på da? Minus 4? (føler på meg at jeg har særdeles små jernlagre. Faktisk skylder jeg visstnok jern ser det ut til. Men da burde jeg jo ha store, siden jeg har tatt fra så mange? Jaja, sorte hull!) Men det var flott du fikk videre sykmelding! Halve dager ja.. Man er jo sykmeldt for sin egen del, og å gå halve dager er vel mest for å gagne arbeidsplassen. Ergo ingen hvile, og man kunne like gjerne gått hele dager. På spissen kanskje, men jeg tror nok du vet hva jeg vil fram til altså So long! Kos deg med bebisen i magen du! :D Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 13. november 2003 #809 Del Skrevet 13. november 2003 Psst... Jeg har hatt jernmangel-anemi, og har derfor sett en del dårlige verdier... Jeg liker å følge med på blodprøver, og prøver å lære litt! Det er mye bedre, enn at legen bare gir piller, fordi ditt og datt! Tror nok ikke man kan ha minus-verdi nei Over 11 er ok verdi. Jernlageret (ferritin på prøvearket) er derimot noe annet. Der skal man helst ha over 15-20 og opp til 200... The end Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 13. november 2003 Forfatter #810 Del Skrevet 13. november 2003 I dag har jeg gjort noe rart...Hadde akkurat helt i meg et glass med juice..stod og leita etter noe i en skuff, hosta..- og spydde rett ned i skuffen, all juicen kom opp igjen...blæh!! Ikke hadde jeg tid til å gjøre noe med det, var to minutter til busen kommer..så jeg måtte løpe, sendte en sms til mannen som ringte opp igjen..det er jo ikke hver gang man gjør sånne ting... Men vips var det over, ikke kvalm og sånt noe tull da... Har vært på fagdag i dag, og fått litt påfyll ang. lederskap, en grei dag med litt motivasjon, men hadde en fryktelig treg start....Og så det å sitte hele dagen...ikke noe moro... I kveld skal vi ha en mini- lønningspils..bare noen få av oss, siden det var lønningsdag og pers. møte samme dag i går, tar vi en tur ut i dag. Jeg er veldig fornøyd med julegavene til mannen- han får en bok om noe han har fortalt hørtes interessant ut, bare sånn i en biseting nevnte han det, og da var jeg klar i hodet og " noterte" det...den er om en familie som har bodd et år på Svalbard, og hvordan de hadde det. Tror den heter fangsfamilien på 79 grader nord. I går kjøpte jeg en sånn lekker liten kaffepresse, til tre kopper( jeg liiiker ikke kaffe)I samme pakken er det en pose med god kaffe, litt kaffegodt og brune sukkerbiter...en kosepakke..for han , ville ikke vært det for meg og det er jo det som er bra! Og så skal jeg kjøpe en treningsdress/ kosedress...Poenget med disse gavene er at det skal nytes og brukes når huset er ferdig og han trenger og slappe av. Nå tar jeg 5 eller 20 minutter på øyet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 13. november 2003 #811 Del Skrevet 13. november 2003 Stakkar deg... :trøste: Ikke noe kjekt å bli akutt kvalm nei... :-? Men det var nå godt å høre at du kom deg med en gang... Takk for at du er du... :klem2: Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 14. november 2003 #812 Del Skrevet 14. november 2003 Huff. Måtte le litt av den skuffen din Jammen glad jeg ikke må rydde opp. Galgenhumor hjelper litt kanskje?? Hørtes ut som koselige gaver til mannen. Jeg har ikke begynt å tenke på hva jeg skal gi engang.. Finner vel på noe etterhvert.. Håper du får en riktig fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 14. november 2003 Forfatter #813 Del Skrevet 14. november 2003 takk for koselige hilsener! Man blir så forventningsfull når det er en ny hilsen i dagboka..og alltid er det noen koselige ord, tusen takk for at dere er dere..( for å stjele litt av mayamors ord..) Hi, hi, det er jo helt tåpelig å spy i en skuff da...Jeg måtte bare fortelle det når jeg møtte de andre jentene...etter vi hadde spist! Man gjør bare ikke sånne ting...men det gjør jeg. :oops: Vi hadde det så morsomt i går, spiste god mat og koste oss med is til dessert, satt der og skravla og surra i 2, 5 time...godt å ha slike kollegaer!!! I dag er Ludde og Kipas dag....men det har ikke han merka enda, skal snaaaart ut å gå...Spiser en deilig frokost her jeg sitter nå...og føler for en sløv dag! Mannens klesskap skal ryddes og vaskes, kaste masse. Men jeg legger bare det jeg mener skal kastes på senga så får han avgjøre det. han er så sentimental... Har ikke ryddet i sitt skap mens vi har bodd her han....så jeg ser for meg en stooor haug!! Må oppdatere meg litt til før noe annet skjer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 14. november 2003 #814 Del Skrevet 14. november 2003 Heisann, en sløv dag høres ut som en beskrivelse av min dag. Deilig, ikke sant? Deilig frokost - mmmm... godt å ta seg god tid. Jge ahr litt dilla på kokte egg (smilegg), majones og dill! Idag tok jeg en annen vri; egg, dill og rekesalat. Kjempegodt. Ville bare ønske deg en fin helg! :D Klem nydag (19+1) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 14. november 2003 Forfatter #815 Del Skrevet 14. november 2003 -og der var mannen sitt klesskap mye mer ryddig og en smule slanket...Det ble en stor haug og det ble veldig bra i skapene etterpå. Jeg gjør dette for å se om vi kan finne litt plass til Lukas tøy og ting tang...siden det ikke ble som vi hadde tenkt... Må tenke litt annerledes enn vi hadde tenkt..... Har gått en lang tur med Ludde, liker å gå i litt sånn ruske- høst vær, deilig å komme inn igjen også... Nå skal jeg dusje og gjøre meg litt freshere enn det jeg er...og så kommer mannen snart hjem og da skal vi handle. Og så blir det bare kos og digg resten av kvelden... Tusen takk for hilsen, Ny dag I morgen har jeg store planer om å gjøre en liten rydde- innsats på tomta...og ta noen nye ferske bilder :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 15. november 2003 #816 Del Skrevet 15. november 2003 Det är härligt att röja i klädskåpen. Vi ska ta ett varv efter renoveringen är klar. Det är så mycket man sparar bara för "i fall att" och så använder man det inte. Ha en god helg och njut av kvällen med mannen. /Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 16. november 2003 Forfatter #817 Del Skrevet 16. november 2003 Takk, Furstina for hilsen! Jeg fikk gjort en liten innsats i går med rydding rundt og inne i huset og så gikk jeg og Ludde en tur. På kvleden skulle mannen se på en liten jobb til de som solgte oss tomta, som desverre har flytt...så jeg ble med. Koselig å se dem igjen vi fikk pizza og brus og satt der i et par timer ekstra...vel hjemme ble det landskamp og ergrelser over kommentatorene... Og jammen ble det ikke et mål til på overtid...tusla i seng etterpå... I dag ble jeg vekket med frokost og så koste vi oss lenge med den :D jeg har hatt endel kynnere i natt som ikke har vært noe gode, hadde det i går også da jeg våknet på natten...hva skal det være godt for da.. skikkelige krampetak.... så etter frokost gikk jeg å la meg, og sov til nå..faktisk... Nå skal jeg bare vaske opp og dusje og etter det skal jeg og Ludde ta bussen til mamma. Vi er bedt dit på middag i kveld, og siden jeg ikke har så mye å gjøre reiser jeg opp litt før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 16. november 2003 #818 Del Skrevet 16. november 2003 *Savner avatar her* Skulle bare innom og se hvordan det står til i leiren. Men her ser jeg det spys i skuffer, så det får meg til å lure på om du gjør flere morsomme ting ? Klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 16. november 2003 #819 Del Skrevet 16. november 2003 Hihi, også i en skuff da Håper helga di har vært bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 17. november 2003 Forfatter #820 Del Skrevet 17. november 2003 hadde ingeting å gi på jobben i dag- lei meg for det.... Nå går det vel mot tøffere tak virker det som...jeg ser an i morgen og så ringer jeg evt jordmor på torsdag og hører om utvida sykemld..men halve dager kan den dritt- legen bare glemme, er ikke noe hjelp i det vel... :-? magen er så stor og tung nå..må få tatt et nytt bilde tror jeg... og kynnererne har stått i kø i dag fra natten av og utover dagen. Går og legger meg og samler litt energi til jeg skal lage middag... - deppers- Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg