Gå til innhold

Vårt nyttårsønske

Kipa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag dro jeg rett på tomta etter senvakt, og så dro vi sammen på fyllinga..ikke det mest spennende , men vi fikk kvittet oss med masse søppel og jeg fikk føle meg nyttig! :lol:

Har vært en litt stressende dag på jobben i dag, har egentlig gått i ett for det meste, med alt mulig- kos og trøst og "skjenn" og praktiske ting....og mye lek og hygge

Så nå er vi i grunnen klare for å legge oss under dyna :hjerter:

Gleder meg til fredag, da jeg har min lille feriedag!! men mannen skal avgårde hele dagen på Bygg reis deg messe med andre snekkermenn og etterpå skulle de "gjøre byen" ...hmpf..men jeg skal kose meg, gjøre litt nytte og kose meg masse!! Og så håper jeg det blir knallvær, for da skal jeg spandere en lang skogtur på Ludde!

Takk for oppmuntende hilsen fra Furstina! Ja..nå er brevet sendt, ingen vei tilbake men jeg angrer ikke!

Fortsatt vondt der i symfysen, au au. Plutselig er jeg sistemann ut av bussen... :-?

I morgen skal jeg hente scanna bilde av Lukas, ul bilde som vi har fått forstørra...15x20 , det blir koselig å se, må henges opp med engang...:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah...frii morgen!! men den dagen stod i fare en stund...Asssistent N er sykemeldt, ut neste uke!! Vææææ, da vet jeg at jeg blir sliten....neste uke, så jeg får lade opp i langhelgen min! Gudskjelov fikk styrer fiksa vikar i siste liten, og jeg har forsikra meg om at det er en kjent som kan ta i mot på morgen, da er jeg trygg, for de er jo de små skattene mine..foreløpig...

- men det blir utrolig rart å bare slutte fra dem, for det er hva jeg gjør, neste år går omtrent alle over på stor avd. så når jeg kommer tilbake er det bare ukjente barn...væææ. Går sikkert bra, men det å bare slutte midt i bhg året føles rart!

Tenk at jeg har glemt å hente bildet av Lukas......hmm, ikke gidder jeg å dra inn til byen heller igjen. jeg får gjøre det i morgen, skal uansett på trygdekontoret. Må vel begynne å tenke på sånne permisjonspapirer snart, like greit å få snakke med dem ordentlig når jeg har mulighet, isteden for å ringe i arb. tiden...Lurer jo litt siden mannen er selvstendig hvordan vi skal gjøre det...

Ikke hørt noe fra kommunen ikke en dritt...Enda de som skrev anken sa at kommunen burde for sin egen del ikke bruke mer enn en uke på å ordne opp. Alle vet jo at dem har gjort en feil...Vi vurderer faktisk avisen eller evt. Tv2 hjelper deg....men da vil jo dere kjenne meg igjen... :oops: Jeg vet at de slemme naboene skal ha et møte med han som hjelper oss og advokaten i nærmeste framtid...får håpe det fører fram til noe!!!

jeg har så blanda følelser for dette med bursdag i år..Har prøvd å ringe pappa hele uka..ingen svar, ingen tilbake mld ingen ting...det går mer inn på meg enn jeg trodde..tilta på jobben i forrige uke, foran sjefen. Men det er greit at de rundt meg vet at jeg sliter om dagen også...Jeg blir mer og mer sikker på at han er alvorlig syk....for da er han en sånn type som ikke vil si noe om det til meg, garantert. Må bare finne ut av dette. Vurderer å ringe kjæresten hans i kveld. Lørdag skal jeg ha selskap..med familien... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte oppdatering i går.. :oops:

I dag er det torsdag 25. september. Du går nå i 25. svangerskapsuke og har 106 dager (15 uker) til termin fredag 9. januar 2004.

Uke 25: Babyen er nå ca 31cm lang og veier rundt 750 gram. Det du kanskje vil kunne begynne å merke er at babyen har noen perioder hvor den er roligere enn andre, det er fordi den sover. Ofte er det mer aktivitet når du skal slappe av selv. Dette er en kombinasjon av at du ikke merker babyens bevegelser så godt når du er i aktivitet selv og at babyen faktisk dysses i søvn av dine bevegelser fordi du fungerer som vuggen dens. Derfor våkner nurket når du legger deg.

Man vet at anleggene for allergi også arves, men babyen behøver ikke å få de samme allergiene som du har. Man mener at amming i minst ett år etter fødselen utsetter allergiutbrudd hos babyen din. Før trodde man at det hindret allergi. Uansett er det jo en fordel å få utbruddet så sent som mulig, det blir enklere å takle jo eldre barnet ditt er.

At du er oppe og tisser om natten, er kroppens måte å venne seg til nattevåk. De aller fleste babyer skal ha mat 1-3 ganger hver natt og det er slitsomt, men en vanesak. Noen blir selvfølgelig begavet med gullunger som sover hele natten allerede etter noen få uker, men det er definitivt unntakene!

Er du plaget med såre føtter kan skiftende varme og kalde fotbad hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jotakk, Jinx..jeg koser meg i dag jeg... :lol:

Avisen ble lest på senga og frokosten ble spist foran data'n...

Nettene blir mer og mer avbrutt...har begynt med den morsomme *opp og tisse fire ganger om natta tingen i gjen...* har krampe i leggene og så vondt i symfysebeinet når jeg skal stå opp, snu meg etc...

Nå skal jeg ta en dusj og så skal jeg gå tur med Ludde. Mannen er på Bygg reis deg, håper han kommer hjem med litt mer motivajon enn han hadde i går..igår er første gangenn han sa jeg gidder ikke å dra på tomta..det er ingen vits..Og er det noe rart!! :evil: Er jo ikke en garasje han vil jobbe på... :x

Vi må sende inn søknad på nytt og gå med nye nabovarsler, det er det siste...og man kan visst ikke komme å si at kommunen har gjort feil selv om de har gjort det som bare det..for de er enrådige eller noe sa mamma...GRRRRRRRRR! :kjempesinna:

*- må ikke tenke for mye på det*.....* må bare vente og vente og vente....*

I kvled skal jeg kose meg, skal kjøpe godterier og brus og god mat, for mannen kommer nok ikke hjem før sent...Men det unner jeg han av hele mitt :hjerte: , at han er ute sammen med kollegaer og spiser god mat og slapper av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt lei av å bare skrive sååå mye klage innlegg..men sannheten er at det er mye dritt nå, selv om det er så mye bra også...ingen trenger jo å lese det heller, det er bare så GODT å få skrevet det ned, sette ting litt i perpektiv..ja om det er mulig da.. :roll:

har forøvrig gått en deilig tur med Ludde i litt sånn høstvær, småregn og litt surt ute. Det var så deilig, bare gå, gå,gå, gå....og han ble jo så fornøyd nå når vi kom inn igjen- og jeg også, det var godt for alle tre det tenker jeg!! :lol:

neste punkt på "programmet" i dag er å ringe denne hersens kjøreskolen, herregud som jeg har utsatt det....har tenkt å spørre om mulighet for å lese selv, ta teori og så et par kjøretimer før Lukas kommer og så fortsette etter han er kommet,....Det er jo såklart IKKE den mest gunstige løsningen..men når jeg er så tiltaksløs på det området der så... :fy: jeg skammer meg. At den jævla telefonen skal være såå vanskelig å ta da.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å holde optimismen oppe når kommunen roter slik... :trøste:

Du er nå god du...

Kommer med omtenksomme ord når du ikke har det lett selv... :kysse:

Men du...

Jeg kjørte opp 26.november 1996.

Hadde termin 7 desember- men fødte nå ikke før 23.desember da...

Men kjørelæreren sto virkelig på for å få alt i boks før termin.

Begyndte i august og var ferdig med alt i november...

Håper det ordner seg for deg også...

Ha en fin alenekveld og kose deg med godteri... :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..ingen tar telefonen, letta..ja. Men det er jo håpløst. Nå har jeg bestemt meg. På mandag går jeg til en i byen etter jobb, og prater med dem der. Fant noen andre enn de jeg har forsøkt å ringe til..joda jeg har prøvd ett par ganger før..., men da prøver jeg noen som heter odd jensen isteden ( prøvde å ringe dit også, men..)...så får vi se da..Det stod noe om individuell tilpasning som jeg falt for... :sjarmor: og her trengs det absolutt det...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke være lei deg om du føler deg litt sytete nå altså. Livet er ikke klarblått hver dag, og innimellom kommer leie perioder og dager. Dessuten elsker vi å fråtse i andre folks elendighet - så bring it on! :ler:

Dagboken er jo her for dine tanker. Og orker vi ikke lese om 'sutrete Kipa', så lar vi vær. Jeg leser alt jeg :D

Var veldig flink til å ikke løfte en skit på onsdag, ergo gikk hele greia delvis over. Nå skal jeg slappe av hele helga, så på mandag er det bra igjen :)

Vi har vogner da, men nå skal du høre:

Fire tvillingvogner på to småbarnsavdelinger. To på oss, to på den andre. I tillegg tar vi med et av barnas vogn = fem barn i vogn. Da må de fem største gå (de er 2 - 2 1/2). De er kjempeflinke, men på sånne dagsturer, så sovner de gjerne på bussen hjem. Denne dagen var ikke så ille da, jeg fikk lokka den ene til å gå selv ved hjelp av smokk :roll: (uff ja, bestikkeren jolie :ler: ). Var nok et lite 'skeivløft' som gjorde at ryggen slo seg vrang. Jeg burde trene den opp - jada jada! Jeg skal! Hrmf!

Håper du kosa deg skikkelig på fridagen din da :) Og må si jeg er mektig sint på naboene deres. Hadde det vært meg hadde jeg satt inn storhevn: Bygd huset (stått på til jeg fikk lov), malt det i en vanvittig glorete farge, planta trær som slipper tommevis med blader og som luter seg over nabotomten (ok, gjerne et noe stort framtidsprosjekt) + masse bærbusker og -trær som tiltrekker seg horder med fugler, anskaffa hund og bare lufta den på natta i naboens hage, anskaffa masse andre dyr og latt de løpe fritt, passa på at klessnora er rett i glaninga på naboen og hengt opp alle menstruser på søndager, anlagt skrotfylling i hagen (gamle biler og sånt), lagd 'kunstverk' av dette skrotet med skjærebrenner og sveiseapparat og hamring og boring, klipt plenen eller måkt snø hver kveld kl 22.50.. I could go on and on.. Naboen fra helvete! :ler:

Ha en fin helg! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg hadde jeg satt inn storhevn: Bygd huset (stått på til jeg fikk lov), malt det i en vanvittig glorete farge, planta trær som slipper tommevis med blader og som luter seg over nabotomten (ok, gjerne et noe stort framtidsprosjekt) + masse bærbusker og -trær som tiltrekker seg horder med fugler, anskaffa hund og bare lufta den på natta i naboens hage, anskaffa masse andre dyr og latt de løpe fritt, passa på at klessnora er rett i glaninga på naboen og hengt opp alle menstruser på søndager, anlagt skrotfylling i hagen (gamle biler og sånt), lagd 'kunstverk' av dette skrotet med skjærebrenner og sveiseapparat og hamring og boring, klipt plenen eller måkt snø hver kveld kl 22.50.. I could go on and on.. Naboen fra helvete! :ler:

:ler: Du er god du!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kost meg med beat for beat, gaula med på de sangene jeg kan. Ble sjarmert av Håvard Bakke..! men det har jeg alltid blitt, og når han også kunne synge ja da..sukk...

Skal driste meg til å støvsuge, jordmor har sagt at jeg ikke skal det, men det må jo gjøres. Mannen tar alle teppene og så tar jeg stille og rolig resten, tror det skal gå bra. Er forøvrig mye bedre nå!! :lol: Det hjalp med fridag og mulighet for å gå lange turer!!

Vel, skal det bli gjort må det gjøres nå- for resten av kvelden er viet til tv'n... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipp hurra for Kipa som har bursdag i dag...

Värst vad du var blygsam, tur att Jinx förtydligade... jag har inte orkat leta fram glasögonen i dag och hur ska jag då kunna gratta dig?

:bursdag:

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år!

Javisst ska hon leva, javisst ska hon leva, javisst ska hon leva uti hundrade år!!

:bursdag:

PS. Det är inte ofta jag sjunger, och tur är väl det... och att det är på Internet så jag slipper skämmas allt för mycket :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, blir litt rørt jeg...men så har jeg nesten lagt opp til det selv også da... :oops:

mannen vekket meg i dag med gaver. jeg fikk kinobiletter til i morgen med middag først på valgfritt sted og så hadde han vært så flink og kjøpt meg klær!! Mammaklær -en kjempe fin bluse i lilla og en tøff olabukse, det er gutten sin det!! :hjerte: Jeg hadde jo bare sagt jeg ønsket meg klær så han syntes det hadde vært vanskelig. men ingenting er bedre enn å få det man ønsker seg!!!

- fornøyd ja!

Venter på en vennine med sin lille S på 1,5 år de skulle komme på et lite besøk før familien kommer på kake klokken fem. Blir koselig begge deler!!

jeg liker å ha bursdag!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte noe viktig..Vi har vært og sett på vogn i dag- og holdt av den vi skal ha. Betalt depositum og alt så nå har vi bestemt oss!! :lol:

Det ble en lys grå/ mørk grå urban kombivogn fra Simo. Tøff!! Er kjempe fornøyd. Flaks sa damen at vi kom nå, noe vi syntes var tidlig..for de hadde bare en igjen og det er jo fjorårets modell. Jippi, da er den i box!!!

Morsomt..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Nesten hver eneste gang jeg prøver å skrive noe i stor og rød skrift går det galt et eller annet sted. Så derfor må du se for deg denne setningen som stor og rød : GRATULERER MED DAGEN !!!

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...