Gå til innhold

Vårt nyttårsønske

Kipa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

GOD HELG ALLE SAMMEN- og takk for at dere er sååå søte og gir meg så mange symapati hilsener!!! :kysse: Det varmer, for dette er ikke noe moro det kan jeg bare si....

har egentlig hatt noen travle dager...

den kvelden jeg ikke fikk logga meg inn, funka heller ikke tv'ne...yeah, det var den kvelden da... :-? mannen er litt mer avhengig av tv enn meg og ringte straks UPC, og vet dere at de ville bare ikke komme å hjelpe oss. Om en nabo hadde hatt problemer slik at vi ble to da ville de sant ut hjelp....

Vel fredag etter jobb, slår på tv'n virker fortsatt ikke...ringer UPC og spør pent om de nå kan komme...nei, det kan de ikke for nå er det helge stengt slik at de sender ikke ut noen. Men på tirsdag kunne de komme...mannen fly forbanna, faktisk, og sier har ringte jo i går...nei det var ikke registrert...det endte med at han sa opp hele UPC og dura avgårde for å kjøpe en bord antenne...Uansett må vi ha parabol når vi en gang... flytter... Maken til dårlig service!! :evil: men det er 1 mnd oppsigselse måtte vi jo vite.....GRR!!

Fredag var en rar dag...Vi ble innkalt til krisemøte en fra hver avd. på jobben på morgenen. Styreren måtte haste informere oss om sparetiltak for SB,( sykehuset buskerud..som min bhg er under..) Et av deres forslag er faktisk å selge barnehagene, altså privatisere. Vips var dne sikre jobben ikke så sikker lenger...Vi vet ikke noe mer om det, ikke når vi får videre beskjed eller noe...Frustrerende!! jeg synes det hadde vært verre om bhg skulle legges ned, som faktisk var et forslag i fjor...men liker jo ikke denne vendingen!! det kommer til å stå i avisen nærmeste dagene derfor fikk vi vite det så fort, slapp å få sjokk en søndags morgen liksom...

Da jeg kom hjem fra jobb, sov jeg litt- assistent N var syk og jeg hadde fått litt overtid og en litt mer hektisk dag...våkna av noe forferdelig skriking...Ligger lenge og hører på, men så river jeg opp døra og durer ned til der lyden kommer fra...trodde det var unger...Det viste seg at det var en nabo kvinne som hyla og gråt..hun var slått av mannen sin...og på sin dårlige norsk sa hun slår ikke bare i dag, alltid...noe måtte gjøres men jeg som aldri har vært borti maken ble litt usikker. red for politiet var hun også....jeg ringte til et krisesenter her i byen og forklarte situasjonen, hun var velkommen såklart. det jeg gjorde etterpå var å gi henne tlf nr siden man må selv ringe for å få adressen...Hun fortalte mannen jobba natt og dro på jobb ti, da skulle hun og en annen nabo med samme nesjonalitet ta taxi dit...Hun takka så mye. jeg vet ikke hva annet jeg kunne ha gjort håper hun kom seg dit i hvertfall. etterpå ringte jeg hun som har ansvar i denne blokka og fortalte henne situajonen, for jeg ønsker ikke å ha en kone mishandler her!!!!! :evil: Nå er jeg litt sånn engstelig, redd for han mannen vet jeg har hjulpet henne...låser i hvertfall døren uansett...

Lukas sparker som en gal disse dagene, og mannen blir sur av mine utrop siden han ikke kjenner noe. For når han skal prøve, da stopper han...og litt utålmodig er han jo også så han kjenner litt her og litt der og si sier han ja, ja jeg får vel snart kjenne det...

Venninnne N fikk i går en gutt :hjerte: Lille Sondre, 52 cm lang og 3250 kg...Så nå er hun ferdig...

Angående husbygging... :evil: Vi må faktisk sende inn en ny søknad, gå med nye nabovarsler og i det hele tatt....jeg skal selv gjøre litt lille i tillegg til advokaten og han andre som hjelper oss...Har skrevet et brev med hjelp fra mamma om min svangre situasjon og hvordan sv- skapet kan bli påvirka av slike frustrajoner. DESSUTEN mannen vil nå ha liten mulighet til å bli kjent med lille Lukas når han kommer. Da blir det jo dag og natt på huset...Vi hadde regnet med å flytte inn før fødsel selv om ikke helt ferdig...nå er det håpløst. dette ødelegger SÅ mye for oss, og akkurat det med tiden etter fødselen er noe jeg og mannen er veldig lei oss for. :cry: det er den tiden som man skal kose seg og bli kjent...Dessuten nr 2...min siste del av svangerskapet blir absolutt preget av bekymring og mange tanker jeg ikke skullet trenge å ha...dette kan jo påvirke mye...

Jeg prøver i hvertfall, forventer ingen ting...

PHU... mye å skrive i dag..Nå er det støvsuging som står for tur, og så skal jeg til mamma og lage marengs...og hilse på lille nevø E som de skal passe. Dessuten var vi der i går på pizz og Lude ble over...så jeg skal hente han også.

Deilig å være tilbake... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Her var det mye som hadde skjedd!

Skjønner at det er veldig frustrerende med evt barnehage-omorganisering. Ansettes det nye folk hvis det blir privatisert??

Håper uansett at du ikke kan erstattes, og alt ordner seg.

Aller helst at det fortsetter å være som før...

Jeg blir så :evil: forbanna :frustrert: og :sinna: kvalm :kjempesinna: når jeg hører om konemishandling! Har lest utallige bøker (skjønnlitterært fra virkeligheten) om kvinner/jenter fra f eks arabiske land (bare eksempel; setter ikke i bås) fordi jeg "interesserer" meg for det. Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde kommet opp i en slik situasjon!

Håper jeg hadde gjort det samme som deg... :Nikke:

Hun trenger jo all hjelp hun kan få! :Nikke:

Jeg tror og håper det ordner seg med husbyggingen etter hvert.

Håper de tar hensyn, særlig når det er en gravid og uskyldig familie involvert. Hva med å få en attest fra legen/jordmoren også når det gjelder ditt svangerskap, og påvirkning!?? Alt hjelper!

Høres ut som du klarer å slappe ganske godt av uansett!? Bra for deg og Lukas! :wink: Det er så bra at du har mamma i nærheten, synes jeg...

Ha en koselig lørdag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må søren meg logge meg inn for hver eneste gang nå...grr, sånnt blir irriterende i lengden!! :x

Tusen takk for koselige ord fra Lillen!

Jeg tar det ganske med ro ja..klarer jo å sette pris på bra ting som skjer selv om mye dritt skjer...Må tenke positivt!

har vurdert det med jordmor selv, skal dit på tirsdag og skal i hvertfall snakke med henne om saken.

Nå er marengsen lagd....og i går lagde jeg sjokolade trøffler og det skal jeg i morgen også. Det har ikke tippa for meg...Vi har høstmarked i bhg'en på torsdag. Vi selger godterier og muffins, og etter mislykka marengslaging i går med barna...bestemte jeg meg for å lage det hjemme..Ikke helt i tråd med det jeg bruker å gjøre, men siden de var med på prosessen i går...så lagde jeg dem på nytt i dag ( var ikke meg som lagde i går altså..! :sjarmor: )..Og på onsdag skal vi bake blåbærmuffins som vi skal selge..så barna får jo være med. Vi har litt mye annet til uka også, derfor blir det til at jeg lager trøfflene hjemme...Ja, ja...har brukt mye tid på det, men det var ikke noe annet jeg skullle ha gjort så da var jo det greit.

Mmm, vært og handla og i kveld blir det også kjøtt i teryaki marinade med masse wok'a grønnsaker..! JAMMI!!

Ooops, der sparka'n gitt! Wow...for noen krefter! :hjerte:

Ellers har jeg vondt i lysken og det har jeg hatt en stund, ellers tipp topp bra form! :lol:

Nå, koselørdag for Kipa og mannen :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så snill du er Kipa som hjalp

naboen din... :kysse:

Skjønner du har mye å tenke på fortida..

Håper at alt ordner seg - og det fort !!!

Søndagsklem fra Jinx

(Haker du av for automatisk innlogging,

ved innloggingen ?? :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag....ah! Ble vekket av mannen halv elleve, om du vil ha frokost må du komme nå...Mmm, alt var klart, sjokolade eller te..i dag ble det varm sjokolade og appelsin juice såklart. Vi koser oss alltid, så sant vi begge har tid, til frokost i helgene. Men det er som regel mannen som står opp først..så da rydder jeg vekk og vasker opp da. Greit det..han synes også det er greit.

Nå er han og Ludde på tomta, jobber på garasjen..han var strålende fornøyd i går. Fikk hjelp av fetteren min og de hadde fått gjort sååå mye. Godt å se at han er fornøyd! Men jeg vet jo at innerst inne er det huset han ville jobba med... :roll:

Jeg skal ta meg en liten tur dit senere i dag, for jeg har ikke sett hvordan det ble den veggen som ble malt, de sier det ble såå lekkert og jeg er spent!! (Siden jeg valgte fargen...)

Skal kose meg litt i morgekåpe en stund til... :rodme: Har en stor kurv med blader, spesielt KK som ikke er lest igjennon engang, et par var visst ikke pakket opp heller. jeg abbonerer, men vurderer å si opp og begynne med foreldre og barn etterhvert. Kan ikke ha begge to synes jeg..

Har laget en liste. Den går på utstyr til Lukas, har delt inn i tre kategorier...

* Hva har vi

* hva trenger vi.

* hva klarer vi oss uten.

* hva får vi låne.

Den lista ble mannen fornøyd over...han er litt sånn ryddig han også, og er litt opptatt av det vi kan klare oss uten..egentlig jeg også. Bleiebøtte feks..tull, jeg er da så vant med å gå ut med bleieposen på jobben, og skal nok klare det her også..Vi kommer ikke til å ha plass til både seng og vugge her i leiligheten, nå har vi fått låne vugge og prioriterer en god madrass til den isteden og kanskje en "himmel..." Den vuggen er stor og skal nok gå noen måneder i hvertfall-5-6?, og da kan vi se oss om etter en seng.

Til lørdag har jeg sagt jeg vil ut å se på vogn, mannen var litt usikker skal på Aker Brygge fredag kveld, og må nok se an formen.. :sjarmor:

Er litt lei av å bare skrive med grønn, men håpet er fortsatt lysegrønt...så jeg får meg ikke til å slutte heller.. men heretter tror jeg at det som handler om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeidslyst kom til meg...

.....nei, den vil visst ikke komme i dag...jeg har klart å bruke to timer på ingenting, eller har dusja og vaska håret og satt på en maskin med klær. men de hersens sjokoladetrøfflene lager seg ikke av seg selv :roll: Og oppvasken blir heller ikke bare borte....

Hva har jeg gjort.....ligget litt her, sittet litt der og lest litt av det og litt av det..og brukt mye tid her inne, surfet rundt på ulike mamma- sider.. :oops:

hmm, ikke bra, eller kanskje det er akkurat det det er. :sjarmor:

Tja.... :roll: Det har i hvertfall sluttet å regne og himmelen er blå..bør nok bli ferdig med det jeg skal hjemme og komme meg ut til gutta. Ludde trenger tur har jeg på følelsen av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli en stund siden nå da..men jeg har gjort det jeg måtte, jippi..trøfflene er i kjøleskapet og kjøkkenet er rent og pent!

Skal en mini tur til huset og sjekke ut, og så skal vi opp til mamma en mini tur og så hjem og spise middag...

det jeg egentlig bruker så mye tid på i dag...er å pløye gjennom alle sånne sider der det står tips til hva man trenger til den lille...og det er jo viktig det da...vil bygge rede !!!

Så på en side ei som hadde sendt inn bilder av hentesettet, et i str 50 og ett i str 56 sånn i tilfelle, det vil jeg også...hentesett må man ha!

I morgen skal jeg kjøpe gave til lille Sondre... :hjerte: Kan hende det vanker noe på Lukas også da...så han ikke blir sjalu liksom... :ler:

Må stikke snaaaart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

*Tør ikke å la vær å stikke innom når jeg er på dagbokrunde*

Ringte en veninne akkurat nå som kommer hvert øyeblikk så jeg har ikke fått tid til å lese her hos deg, men kommer sterkt tilbake senere i kveld.

Klemmer, mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godeste, søteste, snilleste lille Kipa! Hva du har å streve med om dagen!!! Den husbyggingssaken høres helt forferdelig ut. Jeg skjønner ikke hva folk tenker med når de legger opp til så dårlig naboskap. Jeg håper dere planter verdens styggeste hekk mot nabohuset, gjerne midt i glaninga deres!

Tusen takk for bekymringsmelding i dagboken min. Det er bare å beklage at jeg ikke har gitt lyd fra meg, har nok vært en anelse navlebeskuende den siste uken ja... Men jeg skal skjerpe meg. (Og som du ser av boken min er alt i skjønneste orden med meg.)

Jeg skjønner godt at du er bekymret for privatiseringen av bhg. Du får trøste deg med at den nye satsningen mot økt barnehagedekning mest sannsynlig vil øke behovet for førskolelærere. Selv om du selvfølgelig aller helst vil beholde den jobben du har i dag da.

Jeg håper du klarer å kose deg med lille Lukas til tross for alt som skjer om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, vondt i lysken...Har sittet i hele dag på planleggingsdag..og det er ikke jeg vant med, og det var ikke noe gunstig for meg tror jeg...AU au.. :evil: Ikke noe godt å reise seg og ikke noe godt å gå...

Har vært en tur på shopping i dag. Sondre fikk sin gave og så ble det jo litt på Lukas ( har bare kjøpt et sett fra før..) En lyseblå sparkebukse med mus på..og en matchende jakke fra cubus faktisk.. :o Og jammen bel det ikke en i lyse grønn også, med en bamse på fra Karusell.

I morgen skal jeg til jordmor, trenger det nå....

Nå litt mini- kos med mannen før loppekassa! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og spiser frokost foran skjermen..brunost, fra litago med jern, på brødskiva og et glass appelsinjuice. Godt! men er litt sånn småkvalm i dag alikevel..

Skal ikke gå før klokka halv ti, men måtte stå opp tidlig alikevel..tv- reperatøren kom i dag,og når det visste ingen. Så da må man bare opp og komme seg i dusjen da, tilfelle- og nå er han her..men finner ikke ut av det.. :-? Har nesten ikke sett på tv vi siden torsdag, enda vi kjøpte bord- antenne. Med den får vi bare inn nrk, tv 2, nrk 2 og det var det...Så ingen ungkaren på meg i går.. :( Men hørte på p3 at det hadde vært suuure norske jenter..

Nå virker'n!! :lol::hoppe: JIPPI!!!

Hmm, lite å fordrive tiden med sånn på morgenen...skal vaske opp da..og spise ferdig og lese avisen. Foresten har litt å fylle tiden med jeg! :ler:

Har litt mye..vondt i dag også..er ikke noe godt å snu seg i senga og stå opp var en prøvelse...Men jeg tror det er på vei til å bli bedre..

Tusen takk for hilsener fra Hilde og Matahari!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at i det minste det ordnet seg...

Nå gjenstår husbyggingen...

En venninne av min søster har akkurat samme problem som dere...

Bare at hun skal ta keisersnitt nå 9 oktober og huset skulle være ferdig til 2. februar 2004...

Det kan de bare glemme pga ufordragelige naboer... :evil:

Skjønner ikke at naboen ikke tenker at han må jo forholde seg til dere mange år framover - som nabo... :o

Ta vare på deg selv, sant vennen... :trøste:

Klem fra Mayamor :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o Finnes det brunost med jerntilskudd likevel nå?

Det har jeg ikke fått med meg... :roll:

En annen ting jeg ikke har fått med meg, var at du hadde det voldsomt moro et par dager etter miraklet begynte å sveve rundt i letingen etter noe å feste seg til! :wink::ler:

Fint å høre at ihvertfall en ting har ordnet seg!

Det går i tur og orden vettu! :wink:

Håper du får en oppløftende uke!

Tenker på deg... :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søøøtinger, tusen takk for koselige hilsener!!! :kyss:

Å joda en av tre er ikke så verst. Nå gjenstår bare jobb og hjem. Men tv'n virker jo... :roll: Å det var faktisk til å bli gaaaal av. Ikke ungkaren...og bare dritt..

jeg er ikke så bekmra for jobb egentlig...tar litt ting som det kommer, så får jeg heller begynne å engste meg den dagen vi får beskjed om privatisering. Hjem skal jeg personlig gjøre mitt for nuh...Har forfattet mitt lille brev og skal føre det inn på pc'n. Våre gode naboer skal få sin kopi. Håper på å spre litt dårlig samvittighet...... :sjarmor: :x

Jordmor i dag, det gikk bra. Jerninnholdet er på vei ned for babyen bruker jo opp mye av reserven, men ingen ting å bekymre seg over...men ikke spise litago brunost.. :fy: Og symfyse beinet er jo litt vondt pga ekstremt langvarig sitting i går, som jeg tenkte...men slike dager har vi jo ikke mange av- ingen flere i år faktisk....Gå, gå, gå..og det gjør jeg jo også!

Joda vi har det bra vi- mor og barn :hjerte:

Skal se på cæsar og farmen før brev blir skrevet, må få litt dose med tv- titting.. :sjarmor: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja tenk, dere er mor og barn :hjerte: *forelske seg litt i tanken* :D

Ikke slit deg ut'a! Og gi naboen et realt tupp i rompa! Og gjenta minst tre ganger :sjarmor:

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her følger brevet til diverse instanser i kommunen + naboene...

Angående xxxxxxx

Vi ser av brev datert 17. 09.03 fra xxxxxx AS at byggearbeidet har blitt stoppet, og at godkjennelsen fra 27.09.02 har blitt opphevet. Dette kom helt uventet for oss og har satt oss i en svært vanskelig situasjon da vi har jobbet utfra den allerede godkjente søknaden.

Vi venter barn tidlig i januar og har hatt som mål og flytte inn i husets første etasje i god tid før dette. Nå ser det ut til at vi i stedet må belage oss på å jobbe på huset i tiden etter fødselen, da vi gjør mesteparten av arbeidet selv. Det vil bli liten tid for den nybakte pappaen ( xxx) til å bli kjent med sin førstefødte, den daglige kontakten vil bli minimal da han må bruke all sin ledige tid på huset. Enhver vet hva den første tiden med sitt barn betyr, den tiden kan man aldri få igjen og det vil bli et tap både for barnet og pappaen. Dette er noe vi ser på som en svært uheldig situasjon.

Vi håper på å kunne gjenoppta byggingen så raskt som mulig spesielt på grunn av den situasjonen vi befinner oss i. Vår hensikt har aldri vært å sjenere naboene, ei heller å komme i konflikt med noen. En veranda er ment å brukes til å nyte utsikten mot Drammensfjorden og ingen andre formål enn det har vi interesse av - noe vi også hele tiden har påpekt. Utsikten var også grunnen til at vi kjøpte tomten. Da vi fikk godkjent huset og byggesøknaden 27.09.02har vi i ettertid forholdt oss til dette og bygget etter godkjente tegninger.

Vi håper på forståelse for dette og at saken blir gjenopptatt så fort som mulig.

MVH x og x xxxx

Sånn...noen kommentarer....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...