Gå til innhold

Vårt nyttårsønske

Kipa

Anbefalte innlegg

"Skönt" att höra att det är fler som är känsliga. Jag har varit gråtfylld i flera dagar och svenska tidningar och TV har dessutom varit fullt med gråtande människor, inte lätt att vara tårögd Furstina då... :grine:

Mannen har fått smak på det också, i går blev allt fel. Så efter jag insåg att det inte spelade någon roll om han hjälpte till eller lät bli (med renoveringen) så sa jag surt att det är bäst att han går och tränar så jag kunde ta en kaffe i fred på balkongen innan jag började jobba...

Det blev bättre sen.. men bara lite. I dag är det bra, i dag är jag go och mild. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, er ikke bare enkelt når hormonene tar overhånd.

Husker jeg kunne ikke slå på tv uten å grine litt. Værst var det å stå på flyplassen å se at flyet til sambo LANDA på stripa. Da sto jeg i ventehallen og stortuta, mens folk skjønte ingenting... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flink jente! Dro på huset i to tiden og kom ikke hjem før halv åtte. Mannen er helt ferdig med den ene kortveggen, har lista rundt vinduet og satt på plass knektene, ble så lekkert!!! Mangler bare de to vinduene som skal være der da.

Vi har blitt enige om farge også på huset- varmhvit, det er en anelse rødt i den, men bare så den blir litt mer gyllen enn hvit. Lekkert det og. :lol: Tror vi får et kjempe fint hus, når det da en gang blir ferdig... :roll:

Jeg har rufsa ute i hele dag, sortert søppel rett og slett; en haug med trebiter, en med impregnerte trebiter, en med plast, en med papp osv...høres jo gørr ut, men det var helt ok å gjøre litt sånt!!

Også har vi hatt en så deilig middag nå i kveld. Kjøpte noe nytt som var kjøtt i teryaki marinade, woka det med paprika i ulike farger, brocolli og løk + ris og Mmmmm!! Det skal vi ha snart igjen!! Elsker å wokke, men det er gøy med noe nytt kjøtt til. Sånn, dagens matprat.... :wink:

Mannen prater i tlf med syster og eterpå skal han ringe hem...hmmm, jeg får sitte her bittelitt, men så skal jeg lage matpakke til han :hjerte:

Er spent på hvordan denne uka skal bli på jobben...Nå kommer jo faste assistenten min tilbake fra ferie og det blir godt!! Ja, jeg tror det blir greit å jobbe jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er å rufse :hoho::hoho::hoho::hoho:

Hi,hi ja det ord for rydde har jeg ikke hørt før.

Tusen takk for hilsen i dagboka mi alltid koz det om jeg er tøff hm nei ikke enig i det.

Nå skal jeg jobbe 4 dager så skal jeg ha FERIE skal bli vannvittig herlig klarer nesten sikke vente :briller:

Heldigen dere som holder på å bygge??Stor hus??tomta hvor stor er den??

Håper vi sel vkommer i gang med bygging om ikke alt for lenge.

HA EN SUPER UKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, og takk for skremming - tror du må jobbe litt med den. Litt mer innlevelse kanskje? :ler:

Ser ut som du er bittelittegranne på topp nå? Men jeg er enig med Jinx altså (var det forresten Jinx?); At sykmelding er tingen om du blir veldig sliten om dagen. Jeg sier det igjen: Du må tenke på DEG! Ingen takker deg for at du sliter deg ut. Og siden jeg jobber i bhg selv vet jeg at tiden med mest stress står for døra. Plutselig er det januar, og da skal du føde! Ikke sitt igjen med følelsen 'Hvor ble høsten av? Jeg fikk ikke kost noe med magen min'. :)

Bare litt sånn småbekymra for deg vet du :) Håper uka blir fin! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trenger ikke å bekymre seg for meg- ikke i dag i hvertfall. Assistent N er tilbake, og vips er det mye lettere å være på jobb. Merket det da jeg kom inn at lydnivået var langt fra det det var i forrige uke..

har slappa av hjemme i kveld, etter senvakt dro jeg hjem, var ikke noe jeg måtte få gjort uansett på huset..deilig å sløve med data og tv, eller jeg har foresten tatt iq testen..ikke helt fornøyd men ganske..skal få mannen til å teste også, må jo se hvem som er smartest.. :ler:

Nå er det ungkaren og jeg skal se- synes det er morsomt jeg da.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

:D

Takk for koselig hilsen i dagboken min :wink:

Ungkaren var gøy i går. Singel-datene vr veldig bra. Bra opplegg og bra damevalg av vennene. Jeg liker de tre. De har bein i nesen.

Ellers fulgte jeg med på valgsendingene. Det ser ut som det blir parti-/maktskifte her i Bergen. Jge får gå inn og lese litt på BT eller BA etterpå, og oppdatere meg litt.

Håper du får en fin dag,

masse klemmer fra ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha!!! You are busted... :fy:

Ikke bare meg som burde ta det med ro...

Men det er lettere å se at andre gjør noe de ikke burde - enn seg selv...

Er det ikke...? :ler:

Takker og bukker for formaninger i dagboken min, men helt sant altså...

Det går bra... :kysse:

Hørtes deilig ut med det kjøttet i teryaki marinade...

Elsker wokking selv, tror jeg skal wokke litt i dag... :hoppe:

Gråting ja...

Tror alle her inne kan trygt skrive under på det ja... :wink:

Jeg blir skikkelig opprørt av en tegnefilm tom... :oops: :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Mayamor har rett.. det er jammen enklere å bruke pekefingeren til andre enn å ta vare på seg selv og tenke på hva en selv gjør...Så derfor skal jeg slutte å være så streng, i hvertfall mot Mayamor- det er jo så mange andre som er det så da er det trygt for en å la vær.. :ler::wink:

Takk for hilsen fra deg også Ny dag, koselig..bra det ikke bare er meg som liker å følge med på ungkaren- og jeg likte også date- valgene hans, eller i hvertfall Katrine og Evian..Beate liker jeg IKKE, hva slags bøker leser du- jeg leser ikke jeg...*glis glis..*men så fikk jo også hun bare være med på sånn curling...KNIIIIS!!

Jeg stemte i går, og det ser ut som om mange har stemt det samme som meg,men enda har jeg ikke klart å finne ut hvem som er ordfører nå i Drammen... :klø: Hmmm, bra er det i hvertfall ikke slik som det er nå!! Bygge stort nytt torg og restaurere en bortgjemt gate som nesten ingen bor i/ bruker til mange millioner isteden for nye barnehageplasser, eldreomsorg og skole og dessuten PSYKIATRIEN...hvor kommer den inn i bildet da..- TVI!! :evil: Og dobbelt- TVI!!

det er så vannvittig varmt i dag, og det har vært nesten for mye med en tynn langerma på..jeg har nesten rent bort- er det heten som kommer og tar meg nå da tro... :ler: Det er jo deilig at det er varmt også da. Nydelig høstvær er det!! :briller:

E liten episode fra i dag; Lille F spør om å sitte på fanget etter lunsj, Kipa er full av mat og baby og sier " en annen gang..." Hvorpå F setter blikket i meg og sier, jammen jeg elsker å sitte på fanget..".ikke helt rent, hun er 2,5 år...Hvem hadde ikke smeltet da, og såklart fikk hun sitte på fanget...

En herlig jobb :hjerte:

Skal bare spise litt og mini- rufse før jeg tar en tur på huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt da! (lille F)

Men du...? Tror du det er noen andre i verden som bruker

rufse i din betydning? Og mini-rufse?? :ler::ler2:

Enig med deg om jentene i Ungkaren. Ble litt forbauset da B sa hun ikke leste... Men det er vel best å være ærlig uansett! :roll:

Evian virker som en fornuftig dame...

Katrine er litt for guttete i holdningen for min del. Men ellers sikkert glup!

Jeg tok også iq-test på nrk, men har ikke fått Mannen til å gjøre det enda. Er det for sent?? Er det på nett? Foregår det med samme tidsbegrensning som på tv mon tro??

Skjønte ikke helt resultatet. Var det ikke iq-tall?

Var de for lave? (seriøst)

Ønsker deg en finfin uke, Kipa, og takker for hilsen i boka mi.

Det blir vel testing på ikm, siden jeg innbiller meg at det er IKM...

Lillen-klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for noe dritt..måtte plutselig logge meg på og passordet var ikke riktig..enda det var det... :roll: Ja, ja, det er det minste problemet i dag.

TIL HELVETE MED NABOER SOM ØDELEGGER!!!! :grine: :evil: :evil:

Nå er det jammen meg BYGGESTOPP for oss.

Ringte mannen og sa jeg ønsket å reise hjem å slappe av litt før jeg kom på huset..det er ingen hast fikk jeg til svar. Nå er det STOPP...

Jeg som akurat da gikk over torget i byen utbrøt fy faen og så begynte jeg å grine for jeg er jo ikke emosjonell fra før av... :cry:

Så det var drømmen som brast! Ingen innflytting til jul...

Mannen er forholdsvis rolig, er alltid det..men såklart oppgitt, lei seg og sint han og. Selv om han ikke viser det så godt...Mamma hadde fått gråteanfall på jobben og måtte trøstes av sjefen. det er nemlig hun som åpner posten, da det er hennes sjefer som er kontrollerende for bygget vårt,og det var hun som ringte og sa det til mannen...

Dette er for jævlig, og nesten litt fjernt, jeg tror ikke helt at det er mulig...

Vi får lov til å bygge ferdig garasjen....liten trøst da...

Sjefene til mamma tok tak i saken med en gang, engasjerte en advokat og har allerde sendt inn klage. de tror vi har alle sjanser for at dette skal gå bra. Og de er jo proffe med slike ting. Jeg håper på det!!!!!

- men uansett, det blir jo utsettelse, og de har vi hatt noen for mange av...i løpet av den tiden vi har eid tomta.

Nå vet jeg ikke hva jeg gjør om jeg møter disse naboene..dette skjer faktisk pga at de er redd for innsyn på sin tomt, og vi har forsikra dem om at vi ikke har tenkt å glane på dem i det hele tatt. Vi bygger slik vi gjør pga utsikt mot vannet...Må vi fjerne arkene mot den siden så selger vi- og da finner vi de jævligste som kan ta over. En familie med ti barn feks..så kan de site på muren og glo på de MØKKA naboene!

Om det er tillatt så håper jeg at deres hus brenner ned i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er jo fortsatt gravid og Lukas har det bra, må ta meg sammen for han sin skyld...

I dag er det onsdag 17. september. Du går nå i 24. svangerskapsuke og har 114 dager (16 uker) til termin fredag 9. januar 2004.

Uke 24: Babyen er nå ca 30cm lang og veier ca 650g. Cellene i hjernen modnes og det har negler på fingre og tær. Øynene kan se litt utstående ut fordi fettlaget i ansiktet er ikke bygget opp ennå. Hele babyen er fortsatt skrukkete og tynn fordi fettlagene nå skal bygges opp. Man kan se blodårene ganske godt under den tynne huden.

Nå kan du kjenner livmoren et par centimeter over navlen når du ligger på ryggen. Her går også cirka grensen for om barnet ditt kan overleve en fødsel eller ikke. Det vil si at hvis barnet ditt blir født nå vil man sette alle mulige ressurser inn for at det skal overleve.

Til nå i graviditeten har du hatt litt lavere blodtrykk enn ellers, men det kommer til å stige litt mer mot fødselen. Dette er jo en av tingene som sjekkes på hver kontroll for å være sikker på at det ikke blir for høyt, for det er heller ikke bra og kan være et symptom på svangerskapsforgiftning.

Jeg må tenke litt nytt. Finne ut hvordan vi skal få plass til seng, og alt det andre av utstyr....Jeg vet jo at det går, men nå kjennes det mest håpløst ut... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o :o :o :o

Det er ikke mulig !!!?????

Man kan da ikke få stoppet noen fra å bygge

ferdig huset sitt pga at man er redd for å bli beglodd ??????????

:klaske::klaske::klaske::klaske:

H E R R E G U D ! ! !

:hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp:

Hva som feiler de folkene der da ??

Hva er det de bedriver med, som er så redd for innsyn ??

:hår: Ring dem å kjeft :frustrert: ..

Skjønner veldig godt at du er sint og lei deg ja..

:trøste: Trøsteklem fra Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg for noen naboer dere skal få da... :hakeslepp:

Har ikke hørt på makan... :hår:

Det ordner seg nok tilslutt, men fy flate så mye dritt

dere skal måtte gå igjennom da... :trøste:

Trøsteklem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*trøste*

:kyss:

Det er tillatt å tenke stygge tanker om de som

har stelt i stand dette rotet! :Nikke:

Håper det skjer noe fort!

:trøste: (er så glad for denne smiley'n nå...)

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:frustrert: Dumma dumma dumma dumma grannar! Så där får man bara problem om man håller på! Och mot vår Kipa, Lukas och man! :frustrert:

Hur kan de bara få bygget stoppat sådär? *morr*

:sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipa har litt problemer med innloggingen her på kg idag.

Ble nettopp bedt om å skrive en liten hilsen her inne:

Sånn at ikke fok tror jeg har gitt opp alt og droppa kg liksom...for det har jeg ikke!

Og så sier hun tusen takk for masse trøsteklemmer og sånt!

Cheer up, Kipa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du se at jeg tenker på deg nå også og ønsker deg en riktig god helg... Bort fra dumme naboer og tunge tanker. :trøste:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...