Kipa Skrevet 11. august 2003 Forfatter #381 Del Skrevet 11. august 2003 Ludde er min avatar ja! Han er søt og som regel ganske snill....Men etter å kjørt bil i to dager var han suuuur... Nå har jeg lovet han å gå ned til elva for å bade før han blir gal. Og så tror jeg det blir torden, er såå lummert- 32 grader vises på gradestokken og lufta er så tett som papp... Er så lat i dag....klarer heller ikke å løsrive meg herfra. Har oppdatert meg nå hos de fleste, men vil lese mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 11. august 2003 Forfatter #382 Del Skrevet 11. august 2003 Vi har vært nede ved elven nå, Ludde har kosa seg i vannet, jeg har sittet på en benk og lest ukeblader..ah..deilige ferietid!! Kom på at en liste med ting og tang som skal gjøres før svigers kommer på besøk, er på sin plass.... - vaske og rydde på data- rommet, inkldert alle skuffer og hyller. - vaske og shine opp soverommet, siden vi låner bort det til dem. Så klart nytt sengetøy. - vaske badet - alle maskiner med klær etter ferien skal selvsagt være vasket. - rydde litt i kjøkkenskapene og skuffene - handle inn og lage deilig middag til de kommer søndag ettermiddag. Kjøpe inn så vi har deilig frukt på fruktfatet og nye blomster i vasen - bake en kake eller noen småkaker- må da til mamma siden vår stekeovn ikke funker.. - nystøvsugde og nyvaskede gulver- derfor må det gjøres på søndag. Sånn er det med hund i huset...+ at det skal være ryddig og rent forøvrig! Ja, det er jo ikke så mye egentlig, litt extra i forhold til vanlig rufsing..må det når svigers kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. august 2003 #383 Del Skrevet 11. august 2003 Hei hei.. Velkommen tilbake God følelse når svigermor gleder seg over den lille.. Det betyr mye Godt å høre at dere har hatt det fint, tross i lang kjøring.. Takk for hilsen i boken min.. Klem Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 11. august 2003 #384 Del Skrevet 11. august 2003 Hei :D Ser ut som dere har hatt en flott ferie Velkommen tilbake igjen da! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 11. august 2003 Forfatter #385 Del Skrevet 11. august 2003 dag er det mandag 11. august. Du går nå i 19. svangerskapsuke og har 151 dager (22 uker) til termin fredag 9. januar 2004. Uke 19: Junior er nå 22,5 centimeter lang og veier 280 gram. Babyens øyne er åpne.Nå vil fosteret dekkes av små hår på hele kroppen som heter LANUGO. Disse forsvinner igjen når fosteret er rundt 36-37 uker. men jeg synes det er litt rart for etter uls beregning er jeg jo ikke 19 uker før på onsdag....Da vi var på ul, torsdag 31. juli var jeg 17+1 nemlig. Men jeg har forandret på datoen i utregningen og så det er ikke det...Nå ja- fremover går det i hvertfall!! Og det sparker oftere enn før, små lette sommerfugl- vinger.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 11. august 2003 #386 Del Skrevet 11. august 2003 Velkommen hjem igjen. :kysse: Kjekt at flere og fler kommer tilbake etter ferien... Det har vært stille her i det siste... Så kjekt å lese om svigermoren din: at hun gleder seg til å bli farmor... Var det ikke hun som mente du hadde "stjålet" sønnen hennes til Norge? Godt at hun har kommet forbi det da... Tiden flyr - gøy å lese om babyen sin vekst på BIM... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 11. august 2003 Forfatter #387 Del Skrevet 11. august 2003 Grunnen til at svigermor var så positiv denne gangen...for første gang.. er vel kanskje at de skal komme til oss om allerede en uke. Vi får se da om pipen får en annen lyd når hun er her...Men jeg tror også at hun begynner å forstå at vi mener alvor- av å bo her, at vi elsker hverandre og dessuten er det hennes første barnebarn, hun vil nok kun bli farmor da søstra er lespisk... Det er godt at hun har begynt å forandre stil...Godt for mannen også! Har fått gjort endel nyttige ting i dag, innimellom alle unyttige.. Hadde store planer om en god dusj med peeling og hele greia og til slutt selvbruningskrem. Det får bli dusj uten noe extra- har visst hverken det ene eller det andre...Må handle det i morgen. Jeg har liksom mistet den lille brunfargen jeg hadde...det gikk fort gitt. Har hatt dårlig vær egentlig der oppe i nord, ikke noe særlig sterk sol, mens her har det vært knallvær. Ja,ja- brunfargen er ikke det viktigste i livet akkurat nå...men det skader jo heller ikke gjøre litt for skjønnheten.. Har så lyst på nektariner!!! Men det er ingen i kjøleskapet- må hamstre det i morgen også, og så lurer jeg på om jordbær fortsatt er spiselig... Surfe litt, dusje, kveldstur. Og i kveld vil jeg ha sex etter en uke hos svigers er man litt sugen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 11. august 2003 Forfatter #388 Del Skrevet 11. august 2003 Så koselig..mannen ville også være med å gå kveldstur Men han er fryktelig sliten stakkar. Har vært på tomta i hele dag, i den varmen, og i morgen kommer takstolene. Man får vel drøye sexen litt da....jeg er jo ikke sliten, men hensyn skal jeg vel kunne ta...Vel får se om jeg er fristende nok.... Jeg glemt å takke for alle søte hilsener, så nå gjør jeg det. Kjempe koselig at så mange gleder seg med meg etter en vellykket ul.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 12. august 2003 #389 Del Skrevet 12. august 2003 Heisann!!! Sitter hero g vet ikke bedre kl 0800 på en tirsdag. Skulle tro at jeg skulle på skolen, men det har bekkenet sagt nei til. Dessuten så har jeg febertendenser. Liker det dårlig. Blir sikkert kjempeforkjølet!! Men du? Je ghar lurt på noe, det står sikkert i boken, men jeg orker ikke lete. Det er jo noen sider. ER du og mannen gift? Skal dere i tilfelle nei gifte dere? Hvor er tomten og hvor langt er dere kommet? ER det huset som er i gang, eller er det 'bare' begynnelsen enda. Vet dere ca budsjett på huset? Tilslutt liksom? Hvilken rase er Ludde? Hvor gammel er han? (Han har lov å være suuur etter to dager i bil, så lenge han blir bliiiid av å bade!) Ok, nå har jeg skrevet noe av det jeg har tenkt på når jeg leser boken din! Du trenger ikke svare hvis du synes det er for personlig og sånt altså... Men mange klemmer fra Magnhild uansett: Som er i det nysgjerrige hjørnet i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 12. august 2003 Forfatter #390 Del Skrevet 12. august 2003 I dag har jeg 1000 ting å gjøre...Phu, blir helt svett ved tanken! Mine gjøremål for dagen: - på polet og kjøpe vin til snille nye naboer som låner oss strøm..ser muligens litt snodig ut med gravid som handler vin, men mannen har ikke tid så da får det bli sånn - På Rafens for å kjøpe en fin krukke til å ha teposer i, en boks til å ha kjeks i og to nye grisematter i hvitt. På kjøreskolen... :o jeg har ikke sagt noe om det i dagboka men dette er jenta som ikke har førerkort- og nå MÅ det gjøres noe med, enda motivasjonen er på BÅNN!! Har omtrent ikke kjørt noe...Rekker vel ikke hele før Lucas kommer...Dårlig timing er jeg i hvertfall kjent for! :evil: - På biblioteket, ordne nytt lånekort, siden det gamle lå i stjålet lommebok. -På trygdekontoret, vil se om de har noen brosjyrer om dette med permisjon, har begynt å tenke litt på hvordan vi skal gjøre dette. -På Lothe, låne med tapet bøker hjem. -Og dessuten litt vanlig mathandel...Litt shopping i andre butikker, må ha selvbruningskrem og peeling og fukt. krem. - kjøpe frukt og grønnsaker på torget. Ble helt sliten bare av å skrive om det...og dessuten må jeg vente til en maskin med klær er ferdig før jeg går, så jeg blir her en liten stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 12. august 2003 Forfatter #391 Del Skrevet 12. august 2003 Litt lettere oppgitt... :-? Mannen ringte etter forrige innlegg..Ludde måtte bare hentes, og han hadde ikke tid til å kjøre han hjem..De skyter med spikerpistol og da er han så redd og kryper under bilen, dessutn er det varmt for han. Så jeg måtte bare løpe ut, rakk akkurat bussen og dro og henta han. Siden dagen min gikk mer eller mindre i dass...tenkte jeg da får jeg gjøre det beste for Ludde ut av den..Vi gikk fra tomta og til mamma's jobb, tar ca en halv time og var der litt før vi tok bussen hjem. Gikk rett ned til elva og jeg satt og leste se & hør mens Ludde bada. Jeg får utsette kjøreskolen, Lothe og trygdekontoret til i morgen. Men alt det andre kan jeg gjøre i ettermiddag. Skal bare vente på at en bukse tørker, er jo ikke så mye å velge mellom- med shorts ser det bare ut som jeg har feit mage...men med de nye capri buksene og en ny genser blir det så fin kul på magen atte *Pælmer i meg vann og surfer en stund til..* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 13. august 2003 #392 Del Skrevet 13. august 2003 Nå ble jeg sliten! (men så skal det ikke så mye til da...) Det var så lange lister her inne, at jeg kaldsvetter av dårlig samvittighet fordi jeg ikke tar slike skippertak selv... Jaja... Neste år kanskje... Flott å lese om svigermor som har tatt helomvending. Mener å erindre at jeg har irritert meg over henne før!? Lykke til med besøket iallfall! Hva er grisematte?? Det ordet har jeg ikke hørt før... Er det noe man har på kjøkkenbenken til å grise på? Eller er det en dørmatte? Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 13. august 2003 Forfatter #393 Del Skrevet 13. august 2003 Hi- hi..grisematte er sånn til å ha på bordet, under tallerken- for at man ikke skal grise, kan grise på den da, men helst ikke.. I går var Ludde i sloss- kamp..Han ble bitt på snuta og brystet, jeg gråt da jeg så det, han var så pjusk..vi renset det med pyrisept og så får vi bare følge med sa veterinæren. Han er pjusk i dag også, det tordner nemlig, det verste han ( & jeg) ) vet!! Typisk at de to turene vi har tatt i dag endte med et smell så vi svatt inn begge to. Nå ligger han i dusjen , av alle steder- hater å dusje, men det er vel trygt der.. jeg håper det er slutt nå, er en stund siden sist.. for jeg må til byen, skal møte mamma på Lothe, vil ikke reise fra han om det smeller! Listene mine er ikke noen suksess...får ikke gjort noe på dem..pgs været i dag, har jeg blitt hjemme med Ludde. Rekker jo polet da, men trygdekontoret stenger vel om tre minutter...ja, ja det haster ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 13. august 2003 Forfatter #394 Del Skrevet 13. august 2003 Dagene blir aldri som planlagt lenger... Da klokka nærmet seg halv tre, tordnet det fortsatt og jeg ringte mannen siden Ludde var så redd og lå bare å var pjusk. Mannen kom hjem og da han så på såret hadde det visst blitt større og han dro rett til dyrlegen, han måtte sy..og nå går han rundt med en krage og er litt pjusk men alikevel bedre.Stakkar- kan hende det var pga smerter han var sånn før i dag... :cry: Lille vennen til mamma'n og pappa'n sin! Det er ikke noe koselig når dyr har det vondt...!! men nå blir det jo bare bedre da. Jeg rakk polet i dag, fikk ordna med nytt bibliotekskort og var på Lothe med mamma. Vi skulle se på å låne med hjem tapetbøker, til barnerommet....Jeg og mannen har sett på de i kveld, og er enig om to faktisk- vi skal jo vente til vi har vegger å sette de opp på, men jeg synes det er gøy å tenke litt og planlegge litt. Vi har tenkt å ha tapet i stua og på barnerommet. Kjøkkenet skal ha malt panel i samme farge som innredning, vaniljegult og de andre rommene blir det strie med maling på. Mne vi skal ikke bare ta en farge for å ta en, vi er ganske enige om farger, lyst og delikat...skal det bli... Jeg og mamma var og så på vogn også...fant ingen jeg likte, er nok litt kresen... Mamma likte omtrent alle...jeg hadde noe neg. å si alle, om en etter en...Vi får drøye det litt... I morgen skal jeg på besøk til venninne N, hun skal få en gutt hun også- om 4 uker. De har nytt hus, så det blir spennende å se farger og interiør! Må oppdatere meg litt, jævla torden har gjort at jeg ikke har tort å ha i data'n... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 13. august 2003 #395 Del Skrevet 13. august 2003 Dagene blir aldri som planlagt. Punktum. Spennende med maling og tapet og vegger og gulv og hele sulamitten! Nå leier vi bare leilighet, så det er ikke mye vi kan gjøre. Men housespotting er gøy! Kjøre/gå og se på hus samt plukke med seg visningskataloger og bla i. For ikke å snakke om finn.no - der får man jo se inni husene og! Oh joy :D Drømmehuset skifter fra uke til uke, men en ting er sikkert; det blir pent hjemme hos oss når vi skal eie! God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 14. august 2003 #396 Del Skrevet 14. august 2003 Vad härligt det måste vara att se fram emot ett nytt hus. Vi håller (mycket mycket lååångsamt) på med renovering av vår lilla lägenhet. Det är trångt och tar tid men nu har vi ju en riktig deadline. I går satt vi och tittade i möbelkataloger, ritade skisser och försökte planera sovrummet. Det blir nya hyllor nära taket för lådor, en ny dubbelbred byrå som både vi och barnet ska använda och så funderar vi på bokhylla/reol. Antingen blir det flera enkla hyllor som monteras över hela vägen med små tavlor emellan eller en hög hylla typ Ikeas Billy. Den gamla bokhyllan var rätt så ny men inte så effektiv i att utnyttja golv och tak (låg och bred). Det är kul att planera inredningen. Njut av planläggningen. Hoppas Ludde mår bättre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 14. august 2003 #397 Del Skrevet 14. august 2003 Kjenner til den følelsen med å være på polet nå... Skulle kjøpe en flaske cognac til Mayamannen fordi han fortjente en liten oppmuntring... Da følte jeg meg litt dum ja... :oops: Lister er jo en grei ting å ha... Gir iallefall meg dårlig samvittighet. Men gjør jeg noe av den grunn? Nope... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 14. august 2003 Forfatter #398 Del Skrevet 14. august 2003 Takk for hilsen, Jolie, Furstina og Mayamor :D Så blir denne dagen annerledes også da...Fikk melding ti på syv, N har ikke sovet i natt og lurte på om vi kunne utsette det. Jeg ble så fornøyd.Ludde har holdt et leven uten like i natt med den kragen rundt halsen...og vært sååå urolig, det har vel begynt å klø i stingene..så jeg har heller ikke sovet så bra... Vi ble enige om å møtes i byen isteden litt senere, på Lerettet, slurp- gleder meg til et glass fersk- presset appelsin juice og en boboli!! I fare for at dette blir en Ludde- dagbok...æsj, det blåser jeg i...Han er drit- sur på meg nå. For han tror vel jeg har tatt på den kragen med vilje eller noe...jeg merker at formen blir bedre nå, for han er sint på kragen, stanger mot veggen og driter i om det tar i mot...Føler seg vel dum... Nå skal jeg laste ned bilder fra ferien vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2003 #399 Del Skrevet 14. august 2003 Hm... Jeg skrev et innlegg til deg for noen dager siden, og nå finner jeg det ikke igjen. Så rart! Da får jeg repetere meg selv da. Tusen takk for gratulasjoner! Jeg er også usigelig nysgjerrig på når dere skal flytte inn i huset deres. Og stakkars lille Ludde som må gå med krave. Det er ikke noe gøy å se på. Jeg husker når hunden til mannen min hadde sår på foten som han ikke ville la være i fred. Han fikk verdens største lampeskjerm rundt halsen, og så helt forvirret ut. Håper du ellers har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 14. august 2003 #400 Del Skrevet 14. august 2003 Men ehm du? Hva er en boboli? Ferskpresset appelsinjuice skjønner jeg da, men boboli? er det en bolig man bor i? Bare lurer!!! Kanke du gi Ludde en klø bak øret ellerpå magen og si at han må bli frisk på seg, og at lyn og torden ikke er så farlig osm det høres ut til? Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg