Gå til innhold

Dagboka hennes Staslin


Staslin

Anbefalte innlegg

:vinke:

Jeg har lyst på dagbok, så da lager jeg en!

Vet ikke helt hva jeg skal skrive her ennå, men da er jeg i det minste i gang.

Jeg er ei jente i begynnelsen av 20-årene som sammen med min kjæreste bor landlig til på Østlandet. Her er det ikke langt til nærmeste jorde :hjerte:

Livet mitt består stort sett av jobb og hjemmekos. Skulle ønske jeg kunne si at jeg hadde hundrevis av venner og en masse spennende hobbyer, men det ville være å overdrive. Likevel har jeg det bra sånn som livet er egentlig, jeg er ikke ensom og jeg kjeder meg stort sett ikke.

:tommelsmil:

Dessverre er denne ungkviga litt for fyldig over hoftene, og det skal jeg prøve å gjøre noe med utover høsten. Litt treningsprat vil det nok derfor bli, om enn så kjedelig det er. Tenker som så at det er bedre å få ut litt frustrasjon her, enn å gå å bære på det. Drømmen er at det skal bli morsomt og givende å trene og komme i form, og kanskje gå ned noen kilo på veien :)

Da gjenstår det vel bare å erklære dagboken for åpnet, og ønske eventuelle gjester hjertelig

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Gratulerer med dagbok.

Tror vi to da er i noenlunde samme båt, jeg skal også ned noen kilo før jul så en treningsprat eller to er ikke å forakte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skya, veldig hyggelig med besøk fra deg :)

Det er mange av oss som ønsker seg ned i vekt ja, bli lettere både på vekta og til sinns og føle seg bedre med seg selv. Passe inn i klær, bli mindre anpusten av å gå opp en trapp, få lyst til å trene, se sprek ut og føle seg flott.

:hoppe:

Tanker om vekt

I dag har jeg tenkt litt på hvor mye jeg burde ha gått ned egentlig. Høres kanskje litt rart ut å fundere på det før man egenlig har begynt, men jeg har lyst til å sette meg et mål. Men jeg vet ærlig talt ikke hva min trivselsvekt er. Så, derfor begynte jeg å se litt på BMI , eller kroppsmasseindex.

Harde fakta: Jeg har en BMI på 29,1 siden jeg veier 86 kg og er 1,72 høy.

Midjemålet mitt på det smaleste er ca.80 cm, og hoftemålet ca. 100 cm. Som regel passer jeg inn i 40/42 størrelser ihvertfall i topper/gensere. Bukser er vanskeligere.

Overvekt er mellom 25-30.

Normal vekt er mellom 20-25.

Hvis jeg skal klare å få BMI ned på 25 må jeg gå ned 12 kg (ny vekt: 74 kg)

Hvis jeg skal klare å få BMI ned på 22,5 må jeg gå ned 19,5 kg.(ny vekt: 66,5 kg)

Hvis jeg skal klare å få BMI ned på 20 må jeg gå ned 26,5 kg. (ny vekt: 59 kg)

Så må jeg jo ta hensyn til at jeg er en kraftig type da, jeg vil aldri se ut som en liten tynn jente uansett. :(

Så leste jeg denne artikkelen om at det er tull å måle BMI fordi denne beregningen ikke tar hensyn til hva som er muskler og hva som er fett. Det stod at man heller skulle måle Liv/hofte ratio

Over 0,8 er overvekt hos kvinner, jeg har 0,8. Det var egentlig en litt positiv måling for meg, for det kunne vært verre ;)

Tilbake til BMI. Jeg tror det er veldig usannsynlig at jeg noen gang kommer til å veie 60 kg. Små tynne jenter veier 60 kg, det er jo ingenting. 70 kg derimot, det tror jeg kanskje jeg kan klare. Det er 16 kg ned. Det er mye.

Langsiktig vektmål: Ned 16 kg.

Kortsiktig vektmål: Gå ned dissse kiloene i løpet av de neste 10 månedene. Det blir gjennomsnittlig 1,6 kg per måned.

Så skal jeg sette meg noen mål for trening og kosthold også, men det får jeg komme tilbake til.

Den første juli 2007 skal jeg altså ha nådd mitt langsiktige mål.

Hvis noen har lest dette, synes dere dette virker fornuftig og realistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til aishwarya!

Ser at vi bare har pærebrus her, men jeg får sette ut noen flasker i tilfelle du kommer da :ler:

:perebrus: :perebrus: :perebrus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var uken slutt. Vel, jeg skal jobbe da. Likevel er fredager gode dager. Fredager er kos. Jeg håper på en helg fylt med litt godvær og varm bris. Lei av dette regnet som har kommet den siste tiden, nå synes jeg det er vått nok! Samtidig er ikke regn det verste heller, i natt sov jeg rett og slett himmelsk godt fordi det regnet og trommet på taket. Da jeg stod opp og måtte ut i det samme regnet var jeg selvfølgelig ikke like fornøyd, det var ikke til å unngå å bli litt våt på turen til jobben.

Hatt en fin dag i dag, har faktisk kost meg på jobben, ledd mye og hatt det kjempetrivelig, og det er jo ikke alle dager en kan si det. Det går opp og ned her i verden, så det er best å prøve å legge merke til dagene som er gode, så man ikke går glipp av dem.

Nå skal jeg slappe av litt i sofa-kroken sammen med min kjære som jeg ikke har sett så mye i det siste, vi har jobbet litt omvendt av hverandre og bare møtt hverandre i døra når vi har kommet og gått.

Hyggelig at det har vært så mange innom her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var uken godt i gang, men jeg er ikke godt i gang, har vært litt syk nemlig. Fortsatt forkjølet, men begynner å bli litt bedre nå.

Helgen har gått som et svisj, dagene går så fort for tiden, tenker at snart kommer snøen og vinteren og legger seg over verden. Jeg liker høsten, vil helst beholde den en stund til. Samtidig kan jeg innrømme at det første snøfallet hver høst har en spesiell stemning over seg. Det henger igjen fra da jeg var liten og gledet meg veldig over snøen. Nå gleder jeg meg absolutt ikke over snøen, for lek og moro har blitt erstattet av slit og utfordringer. Fyre i ovnen, måke gårdsplassen, slite seg avgårde på jobben på veier som ikke er kjørt opp etc. Det er rart hvordan det blir. Julen har fortsatt sin verdi hos meg da, jeg setter stor pris på å være sammen med familien og spise deilig julemat. Dessuten forteller julen at vinteren omtrent er halvveis, og når julen er over er det lov å glede seg til våren selv om de hardeste månedene ennå gjenstår. En ting er sikkert, dagene flyr for tiden - årstidene kommer og går.

Jeg har begynt å glede meg til flere ting nå enn tidligere. Nå gleder jeg meg faktisk en smule til å gå på jobb hver dag, selv om jeg også gleder meg til å komme hjem igjen. Jeg gleder meg til å komme igang med treningen også, og det er et stort steg i riktig retning for meg. Jeg ser ikke like lyst på å nekte meg selv den maten jeg har lyst på og andre begrensninger, men jeg skal prøve å begynne i det små slik at jeg gradvis får en endring. Forhåpentligvis ser og føler jeg resultater før jul, det er det første målet mitt :)

Hvis noen er innom vil jeg ønske dere en fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oooops, nå er vi i september - ergo så skal jeg ha begynt med livstilsendringen. Endelig har jeg sluttet å snufse, så da kan jeg komme i gang med trening. Har dessverre ikke kommet så langt ennå, men har laget meg et overkommelig mål for denne uken: jeg skal trene på senteret minst 2 ganger. Myk start med andre ord :)

Ellers har jeg det fint for tiden, er ikke inne her noe særlig men det blir nok mer framover.

Nå er det natta, og i morgen er det jobb, så jeg bør legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ikke kommet så langt ennå. Har jobbet så mye i det siste, har ikke hatt tid til å være her engang.

Jeg har ikke skjerpet meg så veldig angående maten ennå, men det viktigste for meg er jo faktisk å få trent. Det har jeg heller ikke klart. I morgen derimot har jeg fri, da skal jeg trene. For første gang på mange måneder. Gruer og gleder meg samtidig :)

I kveld begynner favorittserien min igjen, Sopranos :hoppe:

Da skal jeg sette meg godt til rette i sofa'n og kose meg skikkelig, dette har jeg ventet lenge på!

Hvis noen er innom her vil jeg ønske dere en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Skya :) God helg til deg også!

Nå har jeg pakket treningsbagen, og om en time skal jeg dra og trene. Orket ikke stå opp tidlig nok til å dra på spinning, så jeg tar en runde på tredemølla og i styrkesalen tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...