Gjest Kanskje jobb Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Jeg har søkt på en helgejobb i en dagligvarebutikk på kjøpesenteret hos oss og nå nettopp i sted så ringte de og ville ha et intervju, i morgen ettermiddag kl 17:30 Nå er jeg kjempenervøs. Hva kan jeg vente og bli spurt om? Jeg har ikke så forferdelig mye kunnskap om butikken/firmaet. Og hva skal jeg fortelle om meg selv da? Søknaden var jo kortfattet, men det lille jeg skrev der er det vel ikke så mye mer å si om meg selv. Jeg har jo vært hjemmeværende i 7 år, så hvorfor de ringte meg for intervju er utrolig. Men så bor vi jo rett i nærheten, så kanskje derfor. Han som ringte kommenterte at jeg bare hadde søkt på helgejobb og da måtte jeg jo si at jeg er hjemme med barn på dagen, men kan jeg si på intervjuet i morgen at jeg kan jobbe sein ettermiddag/kveld ( fra 4 tiden på dagen f eks ) i ukedagene hvis de har bruk for det? Butikken er åpen til kl 21:00. For samboeren har sagt at han vil gå tidligere fra jobben hvis jeg fikk meg en jobb. Men er det mulig å si det eller vil det bli frekt på en måte? Det er så masse spørsmål i hodet mitt nå. Jeg er kjempenervøs Vel, jeg får krysse fingrene i morgen! For dette trenger jeg virkelig
Trampe Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Gratulerer! Du må si at du kan jobbe ettermiddag og kveld. Si gjerne også at samboeren din kan gå tidligere fra jobb, slik at du kan gå på jobb. Gi uttrykk for at du har veldig lyst på jobben, vær positiv og blid, men mest av alt - vær deg selv. Jeg ville kanskje sagt at jeg ikke har så alt for mye kunnskap om firmaet, men at jeg er lærevillig og flink til å sette meg inn i ting. (eller noe i den duren...) Har nettopp vært på intervju selv, så jeg vet alt om å være nervøs. Men de er sikkert greie! Og er de ikke det vil du vel ikka ha jobben uansett, så da er det jo like greit. Hvem vil vel jobbe sammen med surpomper
Trampe Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Jo - de kommer til å spørre om hvorfor de skal velge akkurat deg til denne jobben. Det er vel standardspørsmål til intervju. Det, og "fortell om deg selv".
Gjest Kanskje jobb Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Jo - de kommer til å spørre om hvorfor de skal velge akkurat deg til denne jobben. ← Det spørsmålet har jeg aldri blitt spurt når jeg har søkt jobb tidligere. Og jeg vet ikke hva jeg skal svare en gang på et sånt spørsmål, så derfor håper jeg ikke at jeg blir spurt om det.....
Staslin Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Hvis du sier at du kan jobbe mer enn bare helg blir de bare mer positivt innstilt til deg Det trengs alltids ekstravakter, om ikke du får noe fast på kvelden mener jeg. Lykke til! mvh Staslin
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2006 #7 Skrevet 23. august 2006 Jo - de kommer til å spørre om hvorfor de skal velge akkurat deg til denne jobben. Det er vel standardspørsmål til intervju. Det, og "fortell om deg selv". ← Jeg har blitt spurt om dette flere ganger... Forferdelig spørsmål, men da kan du ta opp de fordelene du har. At du bor nærme, at du er positiv og villig til å lære, at du kan ta i et tak osv osv... Ville absolutt sagt at jeg kunne ta ettermiddager også. De trenger jo gjerne vikarer på sånne steder, så positivt å ha flere å ringe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå