Snuppa11 Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Er det noen som vet noe om hvilke symptomer som indikerer candida eller cøliaki? Hvilke matvarer bør man kutte ut for å se om man evt blir bedre?
Gjest Bellatrix Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Cøliaki er glutenintoleranse og kjennetegnes ved mye oppkast.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 jeg har begge deler... Cøliakien er utrolig individuelt. men for all del, ta å test deg ordentelig hos lege før du legger om maten!!!! det gjorde ikke jeg, og nå er det for sent og jeg går glipp av noen tusen i mnd.. det er så bittert! er umulig nå, for da må jeg gå 3 mnd på "normal"kost, og jeg blir senge liggende etter å ha fått i meg smuler.. jeg var veldig sliten og hadde utrolig magesmerter.. det er mangre som går uten å ha smerter også. du kan lett testet for dette hos legen og jeg kan ikke si nok hvor mye jeg har angret på at ikke jeg gjorde dette! siden jeg har slitt med candida og er det ingen leger som gidder å gjøre noe før jeg tar en cøliakitest.. noe som er umulig for meg.. det lønner seg for deg å lese om dette for det er mange faktasider og symtomene er så forskjellige. Se denne siden for candida: www.candidaallergy.com/nor/velkommen.asp masse lykke til!!! føler med deg...
Mygg Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Sjekk også www.ncf.no for informasjon om cøliaki. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #7 Skrevet 23. august 2006 "går glipp av noen tusen i måneden"... det er ikke snakk om noen tusen, det er snakk om halvannet tusen, 1600 for å være mer nøyaktig. Men det kommer godt med ja. Legen min måtte nesten kommandere meg til å ta gastroskopien, for jeg har så sinnsykt spyfobi at jeg fikk nesten panikk da hun fortalte hva som skulle til for å få diagnose.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #8 Skrevet 23. august 2006 Jeg er rimelig sikker på at jeg har cøliaki (vi har det i familien, og jeg har mange symptomer) men siden blodprøven var negativ får jeg ikke henvisning til gastro. Blodprøven de tar hos legen er nemlig ikke helt sikker.
Gjest Malina Skrevet 24. august 2006 #9 Skrevet 24. august 2006 Jeg er rimelig sikker på at jeg har cøliaki (vi har det i familien, og jeg har mange symptomer) men siden blodprøven var negativ får jeg ikke henvisning til gastro. Blodprøven de tar hos legen er nemlig ikke helt sikker. ← Det skal du da! Jeg har vært borti folk som til og med har fått vita av blodprøven at de har cøliaki,mens den endelige undersøkelsen på sykehuset viste at det var feil. Hvis du har problemer/symptomer som kan minne om denne sykdommen bør du ikke slå deg til ro med at blodprøven var negativ. Jeg har vært der jeg også; begge brødrene mine fikk cøliaki og jeg ble også testet. Den viste at det ikke var noe galt,men siden jeg hadde hatt litt problemer jeg også tok jeg en ekstra undersøkelse på sykehuset. Den er forferdelig,men det er viktig å få det skjekket opp. Så gjør det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå