Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

i det ene emnet jeg har valgt er det 25 kompendier (alt fra 15 sider til over 100)

og jeg lurer på hva egentlig et kompendium er? må jeg få tak i alle? blir jo grusomt mye bøker!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et kompendie er en samling med artikler, så man skal slippe å kjøpe alle bøkene (med en artikkel i hver f.eks).

Regner med at du mener 25 artikler i ett kompendie? Jeg har stort sett betalt mellom 200-300 kr.

Jeg har kjøpt mine på Akademika, altså universitetsbokhandelen. Husk å ha med studentkort, de selges kun til studenter!

Skrevet

Hvis det er 25 kompendier, så blir det dyrt ;)

Et kompendie er en samling med artikler eller kapitler. Du finner slike på kopiutsalget.

Skrevet

kanskje jeg misforsto jeg da.

for det står "nytt pensum i kompendiene fra vår 2006",så en lang liste med navn + sider. så det stemmer sikkert at det er 1 (eller 2) kompendier.

men lurte også på noe annet ;) for i et annet emne så er de 10 forskjellige bøker/ artikler som er pensum. et par av dem står det at finnes som kompendium. men hva med resten? går det ann å kopiere?

Skrevet
kanskje jeg misforsto jeg da.

for det står "nytt pensum i kompendiene fra vår 2006",så en lang liste med navn + sider. så det stemmer sikkert at det er 1 (eller 2) kompendier.

men lurte også på noe annet  ;) for i et annet emne så er de 10 forskjellige bøker/ artikler som er pensum. et par av dem står det at finnes som kompendium. men hva med resten? går det ann å kopiere?

Jeg har også opplevd at de har listet opp alle artiklene sånn. Det er sikkert snakk om ett eller to kompendier ja!

Resten må du kjøpe eller låne på biblioteket (og hva du gjør med de lånte bøkene er det jo ingen som vet....). ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...